Gå til innhold

Lei meg over arr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i 10 år slitt med anfall med rask hjerterytme / nesten besvimelse. Har hatt mange dager / perioder med hjerteregistrering hjemme som ikke fanger opp noe da hjertet alltid oppfører seg bra når jeg har på dette. 

Så nå ble det operert inn en hjerterytmeregistrering som kan sitte i 3 år. Men den er liksom på Venstre pupp og måtte sy 2 sting. Jeg får alltid veldig , veldig stygge arr til og med når jeg ikke syr såret. Så er litt trist over at dette arret er så langt opp på puppen, blir veldig synlig. 

Er det noe man kan gjøre for å forminske arr? Er redd det blir et søkk i puppen eller klumpete som arrene mine blir 

Anonymkode: c700e...c3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To sting er jo ingenting. Dette er det ingen som bryr seg om om de i det hele tatt legger merke til! Det fins silikonbasert plaster arr plaster på apotek for å hjelpe arr å gro finere 

Anonymkode: 05e01...28e

Skrevet

Dette er ikke noe å tenke på.

Anonymkode: a90e6...af0

Skrevet

Ja, men har sydd 3 sting på armen tidligere og det ble utrolig stygt. Det er smertefullt, klumpete og rødt og det er over 10 år siden jeg fikk 😕 

Skrevet

Man kan teipe arr så de ikke blir dratt, og så finnes det en silikongel som skal gjøre at de gror penere. Den heter kelo-cote og fungerer mye bedre enn silikonplaster synes jeg.

Anonymkode: e1b00...9d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man kan teipe arr så de ikke blir dratt, og så finnes det en silikongel som skal gjøre at de gror penere. Den heter kelo-cote og fungerer mye bedre enn silikonplaster synes jeg.

Akkurat nå har jeg på det plasteret jeg fikk etter operasjonen da og skal ikke på sårkontroll før 19 desember 😳 kan jeg bruke dette etter at stingene er tatt? Og noen som vet hvordan det er med trening? Skulle spurt om dette, får ringe de i morgen. Men trener ganske hard styrketrening hver dag og ser for meg at dette er dårlig for såret? Det gjør ihverfall relativt vondt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat nå har jeg på det plasteret jeg fikk etter operasjonen da og skal ikke på sårkontroll før 19 desember 😳 kan jeg bruke dette etter at stingene er tatt? Og noen som vet hvordan det er med trening? Skulle spurt om dette, får ringe de i morgen. Men trener ganske hard styrketrening hver dag og ser for meg at dette er dårlig for såret? Det gjør ihverfall relativt vondt 

Litt usikker men tror ikke det er vanlig med silikongel før etter at såret er grodd. 

Men såret kan nok teipes sammen før det regner jeg med, hvis ikke de allerede har gjort det. Problemet er hvis huden strekkes, for da får du bredt arr. 

Skrevet

Laserbehandling. 

Skrevet

2 sting er absolutt ikke noe å sippe av. Jeg har flere arr etter operert puppene og det plager meg virkelig ikke. Kunne hatt enda mere arr bare for å få pupper som ikke ga meg rygg og nakkeplager.

Jeg har andre arr på kroppen også som er veldig synlig. De kommer av skader og jeg bryr meg katta.

Anonymkode: 87fbb...1ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

2 sting er absolutt ikke noe å sippe av. Jeg har flere arr etter operert puppene og det plager meg virkelig ikke. Kunne hatt enda mere arr bare for å få pupper som ikke ga meg rygg og nakkeplager.

Jeg har andre arr på kroppen også som er veldig synlig. De kommer av skader og jeg bryr meg katta.

Anonymkode: 87fbb...1ec

Nå er det vel ingen som sipper her, men det må da være lov å prøve å gjøre det man kan for å unngå at arret blir unødvendig stygt?

Har selv store operasjonsarr nedover lårene. Det går helt fint, men hadde gått enda bedre hvis de var litt smalere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...