AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Del Skrevet 8. desember 2022 Absolutt nesten alt er dyrt, dyrt, dyrt! Av ting man har lyst på, og ikke minst det man trenger som man MÅ ha. Strøm, mat, bensin osv. Vi bor jo i et av verdens rikeste land, men har alltid lurt på dette? Hvorfor alt er så dyrt her? Tenker på de folka som bor i andre land som lever ganske greit fordi det er normale priser der eller billig og ikke dyrt som hos oss. Hvorfor er alt så dyrt her men i en del andre land er det ikke det? Anonymkode: 00f6d...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 8. desember 2022 #2 Del Skrevet 8. desember 2022 Høye lønninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 8. desember 2022 #3 Del Skrevet 8. desember 2022 Du vet at lønningene i mange andre land er latterlig dårlige i forhold til her? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Del Skrevet 8. desember 2022 Hei ts, de landene som du tenker på som billige, har de flere eller færre fattige enn Norge? Dette er en tulletråd sant? Anonymkode: 63790...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 8. desember 2022 #5 Del Skrevet 8. desember 2022 Fordi vi har bestemt at også de i lavtlønte yrker skal ha en anstendig lønn. Og vi har bestemt at vi skal ha et velferdssamfunn der alle skal ha mat på bordet og tak over hodet, samt tilgang på skole og helsehjelp. Sånt er ikke gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Del Skrevet 8. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Absolutt nesten alt er dyrt, dyrt, dyrt! Av ting man har lyst på, og ikke minst det man trenger som man MÅ ha. Strøm, mat, bensin osv. Vi bor jo i et av verdens rikeste land, men har alltid lurt på dette? Hvorfor alt er så dyrt her? Tenker på de folka som bor i andre land som lever ganske greit fordi det er normale priser der eller billig og ikke dyrt som hos oss. Hvorfor er alt så dyrt her men i en del andre land er det ikke det? Anonymkode: 00f6d...0e5 Mye er faktisk ganske billig i Norge fremfor andre land i Europa feks Klær, sko og elektronikk Anonymkode: 55b92...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Del Skrevet 8. desember 2022 Vi bruker en mindre andel på mat og strøm enn de fleste land i Europa. Anonymkode: fd9cb...f78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Del Skrevet 8. desember 2022 Tilbud og etterspørsel. Anonymkode: b43a1...3d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 8. desember 2022 #9 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi bruker en mindre andel på mat og strøm enn de fleste land i Europa. Anonymkode: fd9cb...f78 Hva? Vi bruker tørketrommel mye mer enn de fleste land vil jeg tro. Når jeg har bodd i utlandet så henges klær alltid på balkongen. Trenger ikke tørketrommel der. nå bruker ikke jeg det her heller. De trenger ikke gulvvarme (isåfall veldig mange andre). De trenger ikke å varme huset generelt slik som oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #10 Del Skrevet 8. desember 2022 1 hour ago, Avstand said: Hva? Vi bruker tørketrommel mye mer enn de fleste land vil jeg tro. Når jeg har bodd i utlandet så henges klær alltid på balkongen. Trenger ikke tørketrommel der. nå bruker ikke jeg det her heller. De trenger ikke gulvvarme (isåfall veldig mange andre). De trenger ikke å varme huset generelt slik som oss. Norge (og Sverige) bruker enormt mye mer strøm enn resten av Europa Anonymkode: 55b92...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #11 Del Skrevet 8. desember 2022 Så dyrt er det faktisk ikke. Noen ting er latterlig dyre, men sjeldent ting som er en nødvendighet. Jeg bor i utlandet og det eneste som er merkbart mye billigere er tobakk, alkohol og strøm. Økonomisk sett hadde jeg det mye bedre til tross for lav lønn i Norge. Anonymkode: f3a16...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #12 Del Skrevet 8. desember 2022 2 hours ago, Avstand said: Hva? Vi bruker tørketrommel mye mer enn de fleste land vil jeg tro. Når jeg har bodd i utlandet så henges klær alltid på balkongen. Trenger ikke tørketrommel der. nå bruker ikke jeg det her heller. De trenger ikke gulvvarme (isåfall veldig mange andre). De trenger ikke å varme huset generelt slik som oss. Tror du misforsto. «Vi bruker en mindre andel på strøm» betyr at en mindre del av vår lønn brukes på å betale for strøm, ikke at vi bruker mer strøm. Anonymkode: a5d17...558 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #13 Del Skrevet 8. desember 2022 3 hours ago, Anonym Brukar0 said: Høye lønninger. Høye lønninger for de som på generell basis er lavtlønnet ift de med høyere utdanning. I USA tjener ingeniører og leger laaangt mer enn fagarbeidere. Merkelig nok ikke så høy lønnsforskjell som det burde vært mellom disse her. Blir så irritert på at de med bare yrkesfag skal kunne ta så skyhøye priser og tillegg for alt mulig tull og folk betaler. Anonymkode: 2a169...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #14 Del Skrevet 8. desember 2022 Avstand skrev (2 timer siden): Hva? Vi bruker tørketrommel mye mer enn de fleste land vil jeg tro. Når jeg har bodd i utlandet så henges klær alltid på balkongen. Trenger ikke tørketrommel der. nå bruker ikke jeg det her heller. De trenger ikke gulvvarme (isåfall veldig mange andre). De trenger ikke å varme huset generelt slik som oss. Jeg brukte mindre strøm når jeg bodde utenlands også, men prisen var høyere i forhold til lønningene. Men vi måtte ha på varme på vinteren. Det er fortsatt vinter og kuldeperioder i store deler av europa. Bare at de har ikke råd til strømmen, så de fryser i hjel... Anonymkode: 5d209...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 8. desember 2022 #15 Del Skrevet 8. desember 2022 Det er monaleg dyrare i Sveits! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #16 Del Skrevet 8. desember 2022 Just now, Nattens rytter said: Det er monaleg dyrare i Sveits! Nei. Skatt og moms er så mye lavere at selv om de er et høykostland blir det billigere. Anonymkode: 740f0...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 8. desember 2022 #17 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Skatt og moms er så mye lavere at selv om de er et høykostland blir det billigere. Anonymkode: 740f0...07f Men maten er utruleg dyr. Kostar lett 700-800 kr å eta ute på ein halvdårleg restaurant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #18 Del Skrevet 8. desember 2022 7 minutter siden, Nattens rytter said: Men maten er utruleg dyr. Kostar lett 700-800 kr å eta ute på ein halvdårleg restaurant. Det gjør det da her også Anonymkode: 740f0...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #19 Del Skrevet 8. desember 2022 32 minutter siden, Nattens rytter said: Men maten er utruleg dyr. Kostar lett 700-800 kr å eta ute på ein halvdårleg restaurant. Det koster det i Norge også Anonymkode: 55b92...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 8. desember 2022 #20 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Norge (og Sverige) bruker enormt mye mer strøm enn resten av Europa Anonymkode: 55b92...e09 Ja tenkte meg det, det var ikke jeg som skrev at andre land bruker mer strøm altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå