AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Jeg skulle gjerne beholdt noen av de,men veier nå mindre en før graviditeten, har fått veldig definerte muskler, uten å ha trent noe. Babyen er krevende i følge med selv, men normal i følge alle andre. Baby vil bæres hele tiden, vært sånn siden fødsel, leker ikke for seg selv og sitter ikke i bilstol, vogn, vippestol, sover kun på fanget og jeg både står opp og legger meg med baby. Baby sover kun 30 min 3 ganger dagtid på meg. Alle sier dette er normalt, men hvordan klarer dere da å beholde gravid-kiloene. Selv må jeg spe på meg nøtter og sjokolade for å ikke forsvinne helt😢Er aktiv med baby og bærer 24/7 uten tid til å sitte ned eller gjøre annet. Baby er 9 mnd nå, har alltid vært sånn, tok ikke lange tiden før kiloene var av. Hvordan får dere andre til å beholde kiloene? Anonymkode: f6974...ebd 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg skulle gjerne beholdt noen av de,men veier nå mindre en før graviditeten, har fått veldig definerte muskler, uten å ha trent noe. Babyen er krevende i følge med selv, men normal i følge alle andre. Baby vil bæres hele tiden, vært sånn siden fødsel, leker ikke for seg selv og sitter ikke i bilstol, vogn, vippestol, sover kun på fanget og jeg både står opp og legger meg med baby. Baby sover kun 30 min 3 ganger dagtid på meg. Alle sier dette er normalt, men hvordan klarer dere da å beholde gravid-kiloene. Selv må jeg spe på meg nøtter og sjokolade for å ikke forsvinne helt😢Er aktiv med baby og bærer 24/7 uten tid til å sitte ned eller gjøre annet. Baby er 9 mnd nå, har alltid vært sånn, tok ikke lange tiden før kiloene var av. Hvordan får dere andre til å beholde kiloene? Anonymkode: f6974...ebd Jeg vet ikke. Du kan gjerne få de, jeg vil ikke ha de Anonymkode: ea7f2...fd9 22 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 For alle babyer er som din? 🙄 For et ekkelt innlegg. Anonymkode: 5b340...a32 21 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For alle babyer er som din? 🙄 For et ekkelt innlegg. Anonymkode: 5b340...a32 Ja, andre påstår det, jeg trodde jo at jeg har hatt en ekstra krevende baby, men det mener ikke dere andre, får bare beskjed om at det er helt normalt og at alle har det sånn med baby. Hvorfor hakker dere på meg her, men også i tråden jeg opprettet om hvor krevende det var og hvor utslitt jeg er? Der sa dere at det var normalt med en slik baby og at alle andre også hadde det slik. Anonymkode: f6974...ebd 2 4
Marimma Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 Noen folk går opp 30-40kg i svangerskapet. Da er det igjen 20-30kg fett etterpå. Byssing ordner ikke opp i det. 12
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 Jeg var redd for at jeg skulle holde på kiloene etter graviditeten og gjorde alt jeg kunne for å få de av raskest mulig. Lite visste jeg at de bare kom til å renne av uansett, helt av seg selv, så jeg endte opp med å miste melken tidlig og være skikkelig tynn. Jeg stresset dog ikke med andremann og mistet melken da også, men ca halvannen måned senere enn med førstemann. Anonymkode: 9f54d...87a
LilleMy1989 Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg skulle gjerne beholdt noen av de,men veier nå mindre en før graviditeten, har fått veldig definerte muskler, uten å ha trent noe. Babyen er krevende i følge med selv, men normal i følge alle andre. Baby vil bæres hele tiden, vært sånn siden fødsel, leker ikke for seg selv og sitter ikke i bilstol, vogn, vippestol, sover kun på fanget og jeg både står opp og legger meg med baby. Baby sover kun 30 min 3 ganger dagtid på meg. Alle sier dette er normalt, men hvordan klarer dere da å beholde gravid-kiloene. Selv må jeg spe på meg nøtter og sjokolade for å ikke forsvinne helt😢Er aktiv med baby og bærer 24/7 uten tid til å sitte ned eller gjøre annet. Baby er 9 mnd nå, har alltid vært sånn, tok ikke lange tiden før kiloene var av. Hvordan får dere andre til å beholde kiloene? Anonymkode: f6974...ebd Det er helt normalt. Men langt ifra alle babyer er slik. Spennet for hva som er normalt er jo veldig stort. Noen babyer merker man nesten ikke, andre er som din, veldig krevende. Med normalt så menes nok en frisk baby 😊 Unormalt ville feks vært en baby med refluks som kun sover 20min om gangen hele døgnet. At noe er normalt betyr ikke at det er lett og ikke svært krevende! Jeg har hatt normale, friske barn som har sovet helt ok men med endel oppvåkningen, generelt lite gråt osv. Men jeg var UTSLITT. 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, andre påstår det, jeg trodde jo at jeg har hatt en ekstra krevende baby, men det mener ikke dere andre, får bare beskjed om at det er helt normalt og at alle har det sånn med baby. Hvorfor hakker dere på meg her, men også i tråden jeg opprettet om hvor krevende det var og hvor utslitt jeg er? Der sa dere at det var normalt med en slik baby og at alle andre også hadde det slik. Anonymkode: f6974...ebd Jeg har ikke lest det forrige emnet ditt, men å si at noe er normalt er ikke det samme som å si at det er lett. Jeg har en "enkel" baby og blir sliten jeg også, så jeg forstår jo at du har det utrolig slitsomt. Men babytiden er hard for de fleste, og din situasjon er ikke uvanlig. Skjønner ikke helt poenget med emnet, da? Det sier jo seg selv at folk legger på seg ulikt i svangerskapet og at folk har ulikt utgangspunkt for vektnedgang. Anonymkode: da051...828 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 Marimma skrev (9 minutter siden): Noen folk går opp 30-40kg i svangerskapet. Da er det igjen 20-30kg fett etterpå. Byssing ordner ikke opp i det. Det er ikke snakk om kun byssing, men å være fysisk aktiv konstant hele dagen fra morgen til kveld uten pauser. Samt å bære på en baby som veier mange kilo til slutt, alltid bruke armer og bæresele, ikke vogn og bil. Ikke være istand til å legge fra seg baby og hvile 5 min, ikke få spist i fred og ro, sluke maten på ti min. Samsove og ligge i en stilling hele natten ellers våkner baby. Baby som krever nye stimuli dagtid konstant. Anonymkode: f6974...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #10 Skrevet 8. desember 2022 Kropper reagerer forskjellig etter graviditet, hos noen forsvinner de med en gang, andre sliter mer. Noen går mye opp i graviditet, andre legger knapt på seg. Om du har en baby som må bæres hele tiden og du ikke har tid til å sitte med den, så har du kanskje svaret der? Første min sov kun om han fikk sove på meg, derav ble jeg sittende mye med en sovende baby= Tok lang tid før jeg kom i normalvekt. Baby nummer to sov godt i vogn, i tillegg til at jeg ble alene med barna. gikk turer, lite tid til å slappe av = Gikk raskt ned i vekt Kan være lurt å legge inn en alarm f.eks hver 3 time på at du må spise og ha enkel mat lett tilgjengelig. Hadde det ikke vært for nøtter og sjokolade hadde jeg nok vært syltynn nå😅 Anonymkode: 54fdd...13d 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #11 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kropper reagerer forskjellig etter graviditet, hos noen forsvinner de med en gang, andre sliter mer. Noen går mye opp i graviditet, andre legger knapt på seg. Om du har en baby som må bæres hele tiden og du ikke har tid til å sitte med den, så har du kanskje svaret der? Første min sov kun om han fikk sove på meg, derav ble jeg sittende mye med en sovende baby= Tok lang tid før jeg kom i normalvekt. Baby nummer to sov godt i vogn, i tillegg til at jeg ble alene med barna. gikk turer, lite tid til å slappe av = Gikk raskt ned i vekt Kan være lurt å legge inn en alarm f.eks hver 3 time på at du må spise og ha enkel mat lett tilgjengelig. Hadde det ikke vært for nøtter og sjokolade hadde jeg nok vært syltynn nå😅 Anonymkode: 54fdd...13d LilleMy1989 skrev (8 minutter siden): Det er helt normalt. Men langt ifra alle babyer er slik. Spennet for hva som er normalt er jo veldig stort. Noen babyer merker man nesten ikke, andre er som din, veldig krevende. Med normalt så menes nok en frisk baby 😊 Unormalt ville feks vært en baby med refluks som kun sover 20min om gangen hele døgnet. At noe er normalt betyr ikke at det er lett og ikke svært krevende! Jeg har hatt normale, friske barn som har sovet helt ok men med endel oppvåkningen, generelt lite gråt osv. Men jeg var UTSLITT. Takk for nyanserte innlegg!:) Anonymkode: f6974...ebd
Marimma Skrevet 8. desember 2022 #12 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke snakk om kun byssing, men å være fysisk aktiv konstant hele dagen fra morgen til kveld uten pauser. Samt å bære på en baby som veier mange kilo til slutt, alltid bruke armer og bæresele, ikke vogn og bil. Ikke være istand til å legge fra seg baby og hvile 5 min, ikke få spist i fred og ro, sluke maten på ti min. Samsove og ligge i en stilling hele natten ellers våkner baby. Baby som krever nye stimuli dagtid konstant. Anonymkode: f6974...ebd Du forbrenner ikke kalorier på å samsove eller å ikke få spist i fred. Du forbrenner heller ikke særlig mye mer kalorier på å bære de ekstra kiloene barnet veier, selv om det er tungt. Antakeligvis er du relativt inaktiv, det bare føles ikke slik, fordi du aldri kan sitte i fred. Jeg forstår du er sliten, men det forbrenner heller ikke kalorier. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #13 Skrevet 8. desember 2022 Syns det er skremmende hvor lite innsikt folk har. ALLE kropper er forskjellige, ikke bare i størrelse eller utseende men basalforbrenning, stoffskifte og tarmflora. Din kropp er ikke et eksempel på hvordan alle andre kropper er og vice versa. Anonymkode: 352d5...71d 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #14 Skrevet 8. desember 2022 Min baby var veldig "enkel", og de første fire månedene var de lateste i mitt liv. Mye netflix og snacks da. Jeg har aldri måttet bysse eller bære mye, med mindre det har vært sykdom, så har i grunn aldri opplevd den "har ikke tid til å tisse, dusje, sitte eller spise". Jeg klarer likevel å forstå at andre har hatt en mye mer hektisk babytid, og begge deler er like normalt. Uansett, kiloene forsvant likevel veldig fort der jeg satt i sofaen og spiste som en hest. For andre forsvinner de ikke like fort. Begge deler er like normalt, vi er jo alle forskjellige. Anonymkode: f9ee3...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #15 Skrevet 8. desember 2022 Jeg er enig med TS. Var normalvektig i utgangspunktet, veier nå 10 kg mindre enn før svangerskapet. Måtte ha vannflaske og matpakke på nattbordet for å ikke miste melken. Baby sov kun på meg eller i vogn, så det ble mye gåing på meg. Anonymkode: 26778...948 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #16 Skrevet 8. desember 2022 At det er normalt at din baby er som din, betyr ikke at alle er det, det betyr bare at det forekommer, ikke er avvikende, det er ikke uvanlig at baby er slik. Ikke patologisk, ikke noe som vil påvirke vektoppgang på samtlige mødre som har "slike" babyer". Så er det deg og din kropp, den er ikke som alle andre mødres, bare som noens. Du hadde sikkert ikke for mange kilo fra før og ikke lett for å legge på deg, da er det slik din kropp fungerer. Jeg er syltynn og har veid det samme i 30 år, la på meg over 20 kilo i to svangerskap, de forsvant av seg selv, ingen av mine babyer var spesielt krevende fysisk, snarere tvert i mot. Kiloene forsvant allikevel. Men jeg kjenner flere som beholdt noen kilo, de som gjorde det, er jo de som ikke ønsker det fordi de har lettere for å legge på seg. Anonymkode: 34abf...fcf 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #17 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, andre påstår det, jeg trodde jo at jeg har hatt en ekstra krevende baby, men det mener ikke dere andre, får bare beskjed om at det er helt normalt og at alle har det sånn med baby. Hvorfor hakker dere på meg her, men også i tråden jeg opprettet om hvor krevende det var og hvor utslitt jeg er? Der sa dere at det var normalt med en slik baby og at alle andre også hadde det slik. Anonymkode: f6974...ebd Fordi dette er det dummeste pick me girl-innlegget jeg har lest på lenge 😂 hadde du hatt et reelt ønske om å gå opp I vekt og ikke bare poengtere ovenfor andre at du går ned i vekt så hadde du lagt ut et seriøst innlegg på enten kostholdsforumet eller helseforumet helt uavhengig av om "andre klarer å holde på gravidkiloene" eller ikke 😂 Selv har jeg veid 5 kilo mindre etter begge mine graviditeter, men jeg er jo ikke så dumt at jeg skjønner at det er mer vanlig å gå opp under graviditeten. Jeg skjønner heldigvis såpass at jeg ikke trenger å lage innlegg med dumme spørsmål bare for å heve meg selv og pirke borti andres usikkerheter. Spar meg. Anonymkode: 2fb4f...c2d 13
Fru Uperfekt Skrevet 8. desember 2022 #18 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg skulle gjerne beholdt noen av de,men veier nå mindre en før graviditeten, har fått veldig definerte muskler, uten å ha trent noe. Babyen er krevende i følge med selv, men normal i følge alle andre. Baby vil bæres hele tiden, vært sånn siden fødsel, leker ikke for seg selv og sitter ikke i bilstol, vogn, vippestol, sover kun på fanget og jeg både står opp og legger meg med baby. Baby sover kun 30 min 3 ganger dagtid på meg. Alle sier dette er normalt, men hvordan klarer dere da å beholde gravid-kiloene. Selv må jeg spe på meg nøtter og sjokolade for å ikke forsvinne helt😢Er aktiv med baby og bærer 24/7 uten tid til å sitte ned eller gjøre annet. Baby er 9 mnd nå, har alltid vært sånn, tok ikke lange tiden før kiloene var av. Hvordan får dere andre til å beholde kiloene? Anonymkode: f6974...ebd Kommer an på hvor mye en har lagt på seg under graviditet, hvor tett de kommer osv
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #19 Skrevet 8. desember 2022 Marimma skrev (19 minutter siden): Du forbrenner ikke kalorier på å samsove eller å ikke få spist i fred. Du forbrenner heller ikke særlig mye mer kalorier på å bære de ekstra kiloene barnet veier, selv om det er tungt. Antakeligvis er du relativt inaktiv, det bare føles ikke slik, fordi du aldri kan sitte i fred. Jeg forstår du er sliten, men det forbrenner heller ikke kalorier. Merkelig innlegg, jeg skrev jeg var fysisk aktiv hele dagen og bærer rundt på baby hele dagen. Anonymkode: f6974...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #20 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Min baby var veldig "enkel", og de første fire månedene var de lateste i mitt liv. Mye netflix og snacks da. Jeg har aldri måttet bysse eller bære mye, med mindre det har vært sykdom, så har i grunn aldri opplevd den "har ikke tid til å tisse, dusje, sitte eller spise". Jeg klarer likevel å forstå at andre har hatt en mye mer hektisk babytid, og begge deler er like normalt. Uansett, kiloene forsvant likevel veldig fort der jeg satt i sofaen og spiste som en hest. For andre forsvinner de ikke like fort. Begge deler er like normalt, vi er jo alle forskjellige. Anonymkode: f9ee3...8e8 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er enig med TS. Var normalvektig i utgangspunktet, veier nå 10 kg mindre enn før svangerskapet. Måtte ha vannflaske og matpakke på nattbordet for å ikke miste melken. Baby sov kun på meg eller i vogn, så det ble mye gåing på meg. Anonymkode: 26778...948 Takk, dere skjønner problemstillingen og svarer på det!:) Anonymkode: f6974...ebd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå