AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Jeg er alenemor til en 5 mnd gammel baby og har for tiden ikke bil. Jeg bor midt i byen og det er masse snø her nå! Jeg kjøpte piggsko og tok meg en tur til butikken nå nettopp og er så jævlig sliten!😭😩.det er som å måke snø hele veien bort det er alt for tungt! Dette vil jeg aldri igjenn! Må jo bort til butikken flere ganger i uka og få komt meg ut å lufta hodet... Hvordan gjør jeg dette? Funker bæresele? Noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: 2f210...5c9
uglejenta Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Bæresele/sjal eller ut med vogn når du ser det er nybrøytet. Tunge matvarer kam bestilles hjem på døra 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Jeg bruker vogn. Anonymkode: 19926...201 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Bæresele funker bra Anonymkode: 3bf2a...f63 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 uglejenta skrev (2 minutter siden): Bæresele/sjal eller ut med vogn når du ser det er nybrøytet. Tunge matvarer kam bestilles hjem på døra Er det lurt å gå med det når det er glatt ute? Det funker bra med piggsko men blur litt ustø på bena av det spesielt inne i butikken. Og kan ikke bøye meg ned å ta av broddene heller. Anonymkode: 2f210...5c9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 Jeg har ikke bæresele til vinterbruk. Har en vanlig tula bæresele kan jeg bruke det å ha på han en varm vinterdress? Anonymkode: 2f210...5c9
GammelKaktus Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 Jeg pleide å gå tur med mini i snøen, vanlig bæresele, han hadde vinterdress og så hadde jeg en gigantisk jakke som han og fikk plass under, det funket bra. Ellers så gikk jeg med vogna, dro den over snøen, var litt av en tur.. Eneste året vi har hatt skikkelig snø over lengre tid var når han ble født...
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 uglejenta skrev (12 minutter siden): Bæresele/sjal eller ut med vogn når du ser det er nybrøytet. Tunge matvarer kam bestilles hjem på døra Merkelig at du tror alle bor I Oslo og har den muligheten. Den eneste butikken man kan bestille fra her i Trondheim er Meny, den dyreste butikken du finner i Norge. Bor man andre plasser har man ikke nødvendigvis muligheten til å bestille hjem på døra. Håper jo at Oda utvider snart, det er et flott tilbud 😊 Anonymkode: 9601f...a43 2
Banjo Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke bæresele til vinterbruk. Har en vanlig tula bæresele kan jeg bruke det å ha på han en varm vinterdress? Anonymkode: 2f210...5c9 Vanlig bæresele er helt fint. Men vinterdress kan bli klumpete i selen. I stedet for kan du ta på ulltøy, lue, votter og tjukke sokker på babyen og en stor jakke/ullgenser/poncho på deg selv, så stor at du får plass til bæreselen med baby inni jakka. Babyen får masse kroppsvarme fra deg inni jakka. 1
Nassenøff Skrevet 8. desember 2022 #10 Skrevet 8. desember 2022 Hehe montere ski under hjula på vogna 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #11 Skrevet 8. desember 2022 Hvordan vogn har du siden den er håpløs på snø? Forstår om det ikke er måkt, men det blir jo det i løpet av kort tid om man bor i en by. Anonymkode: 7ac58...e30 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #12 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har ikke bæresele til vinterbruk. Har en vanlig tula bæresele kan jeg bruke det å ha på han en varm vinterdress? Anonymkode: 2f210...5c9 Bærejakke. Sjekk Bonprix, eller Finn.no. Anonymkode: 99ad0...1b4 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #13 Skrevet 8. desember 2022 Brøytes det ikke? Kan noen hjelpe deg med storinnhandling av tunge varer en gang iblant hvis det ikke er noen som leverer hjem der du bor? Jeg synes det føles litt utrygt å gå med bæresele på glatta men jeg er ikke så vant til å gå med bæresele da. Er det ikke glatt er jo det en mulighet, baby holder sg nok varm med vinterdress i bæresele siden den er inntil deg? Kan og ha jakke utenpå hvis u har stor jakke Anonymkode: ad5c0...07a 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #14 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Merkelig at du tror alle bor I Oslo og har den muligheten. Den eneste butikken man kan bestille fra her i Trondheim er Meny, den dyreste butikken du finner i Norge. Bor man andre plasser har man ikke nødvendigvis muligheten til å bestille hjem på døra. Håper jo at Oda utvider snart, det er et flott tilbud 😊 Anonymkode: 9601f...a43 Ikke bare Meny. Foodora Market finnes i Trondheim. De leverer matvarer på døra di. Har flere ganger brukt dem selv. Litt stivere i pris, men verdt hver en krone når det andre valget er å drasse med seg fult av matvarer på vinteren. Anonymkode: 21f3d...419
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #15 Skrevet 8. desember 2022 Fortauene blir brøytet etter hvert. Hold deg i ro så enn så lenge. Alternativet kan en taxi hjelpe om det er prekært. Anonymkode: 06b7a...9cb
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #16 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vogn har du siden den er håpløs på snø? Forstår om det ikke er måkt, men det blir jo det i løpet av kort tid om man bor i en by. Anonymkode: 7ac58...e30 Her i Trondheim har brøyet veiene og lempet all snøen på fortauene🤦♂️ Hjelper lite at man har bra vogn da. Anonymkode: 1d412...5ee 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #17 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er det lurt å gå med det når det er glatt ute? Det funker bra med piggsko men blur litt ustø på bena av det spesielt inne i butikken. Og kan ikke bøye meg ned å ta av broddene heller. Anonymkode: 2f210...5c9 Du må ta av deg broddene fordi du ødelegger butikkgolvene, noen butikker har brodder forbudt skilt. Anonymkode: 07b7f...fb5 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #18 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er det lurt å gå med det når det er glatt ute? Det funker bra med piggsko men blur litt ustø på bena av det spesielt inne i butikken. Og kan ikke bøye meg ned å ta av broddene heller. Anonymkode: 2f210...5c9 Jeg satte meg ned på en benk i busskur for å ta de av Anonymkode: 07b7f...fb5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #19 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fortauene blir brøytet etter hvert. Hold deg i ro så enn så lenge. Alternativet kan en taxi hjelpe om det er prekært. Anonymkode: 06b7a...9cb Er ikke TS, men bor i Trondheim. Håper du har rett. Nærmest ikke-eksisterende brøyting her så langt. Anonymkode: 1d412...5ee
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #20 Skrevet 8. desember 2022 Man må ha en vogn med gode hjul. Litt slitsomt ja - men se på det som en ekstra treningsøkt. Nå har jeg ikke piggsko.- men var noen som prata om at det gikk an å få tak i trekk man ta på utenpå når man er inne Anonymkode: a168e...521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå