Anjatapinjata Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Hei. Jeg har alltid hatt lyst på to barn. Jeg har en sønn på 3år fra før, har han helt alene da far har meldt seg mer eller mindre helt ut. Har tenkt tanken på å få et barn nr2 med donor. Noen her inne som har donor barn som kan fortelle litt?😊 Jeg er fortsatt i tidlig 30årene så tenker fortsatt å vente 2-3år. Kanskje jeg er heldig å finner en flott mann i løpet av den tiden. Men hvis ikke så vil jeg sjekke ut mulighet for å få barn med donor. Tips, råd og erfaringer? Har god økonomi og alt på stell. Vet også hvordan det er å være alene med barn😊 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Min mors venninne fikk barn med sin homofile venn fordi begge var barnløse og begynte å bli voksne. De brukte kopp og sprøyte og har et barn sammen nå (delt bosted naturligvis). En ganske fin historie synes jeg. Men du tenker kanskje på Danmark osv? 😊 Uansett, masse lykke til. Heier på deg 😊 Anonymkode: 8390e...7e1 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Kjenner flere som har dratt til Danmark, de er veldig fornøyde og tenker velge samme donor til evt søsken også. Om du googler litt så synes jeg å huske at nrk har skrevet om noen alenemødre som valgte den veien. Anonymkode: 10324...265 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Jeg har donorbarn som enslig, fordi kjæresten min ikke ville ha barn og fordi jeg var kommet i så høy alder at om jeg gikk for et nytt forhold så ville det bli mer jakt på sæd enn en mann er jeg redd hadde ihvertfall ikke hatt tid til å bli godt kjent og testet forholdet før den biologiske klokken sluttet å tikke ... jeg valgte å gjøre det på klinikk hausken. Utrolig praktisk å ikke måtte reise til Danmark. fordelen med DK er at man får velge donor og dermed kunne oppsøke donorsøsken, samt vise barnet barnebilder av donor. i Norge er det legen som velger donor og man får ikke vite hvilken som brukes. Man får velge egenskaper som øyenfarge, hårfarge, høyde etc eller man kan plukke ut tre kandidater og så velger legen en av de.. jeg valgte egenskaper, og ved å velge de jeg gjorde endte jeg opp med kun en donor som machet mine ønsker .. jeg ser barnet mitt ligner på denne donoren. Barnet mitt er ennå baby, så har vel ennå ikke så mye erfaring på hvordan det oppleves/mottas i samfunnet .. men til nå har jeg fått utelukkende positiv respons.. jeg er veldig åpen om at det er donor og ivf.. mest for at andre i samme situasjon som jeg var skal vite det.. Anonymkode: 70efb...0ed 5 1
Anjatapinjata Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2022 Tusen takk for fine svar sålangt😊 Tiden vil vise hvordan det ender😊
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 Hadde ikke vente 2-3 år. Det blir et stort hopp mellom mellom barna. Er heller ikke gitt at du blir gravid med en gang, brått har det gått 4-5 år. jeg har tvillinger med donor. Anonymkode: db43e...284 1 1
Anjatapinjata Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hadde ikke vente 2-3 år. Det blir et stort hopp mellom mellom barna. Er heller ikke gitt at du blir gravid med en gang, brått har det gått 4-5 år. jeg har tvillinger med donor. Anonymkode: db43e...284 Tanken med å vente er jo om jeg evt finner en mann, samt nå blir det uansett et hopp mellom barna. Da kan jeg like godt vente 2år til så eldste er mer uavhengig 😊 3 1
Mandagsunge Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 Ventar på resutlat av første innseminering. Eg la fram ærendet til gynekolog, som skreiv henvisning til offentleg sjukehus og arrangerte det som trengtes av prøvar før prosessen. Eg måtte ha politiattest, og det var ein kort samtale med lege om helse, økonomi og nettverk (ikkje gravespørsmål av noko slag). Lege noterte utsjånaden min for det eg går ut frå var å finne donor som "matchar". Det var nokre månadar venting på behandling, men for meg er det mest omstendige at eg bur såpass langt unna sjukehuset at eg måtte fly på kort varsel når eggløysningstesten var positiv. Håper det blir med den eine gongen 🤞 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #9 Skrevet 10. desember 2022 Har gjort det, er 36 år. Eneste barn. Angrer ikke et sekund. Ja man er alene og det var tøft spesielt første perioden. Men verdt det. Har familie og venner, og tror de blir ennå mer involvert når man er alene for da er jo alltid baby med overalt. Koser meg i hjel med den lille og kommer til å gjøre det igjen om et par år om jeg ikke treffer noen. Eneste triste er at jeg selvfølgelig skulle ønske hen hadde en far. Men igjen, vet om så mange som har barn med fedre som bare lager krøll. Det viktigste for barnet er masse kjærlighet og det kommer du og søsken til å gi Anonymkode: ca580...da3 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #10 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12/8/2022 den 23.45): Jeg har donorbarn som enslig, fordi kjæresten min ikke ville ha barn og fordi jeg var kommet i så høy alder at om jeg gikk for et nytt forhold så ville det bli mer jakt på sæd enn en mann er jeg redd hadde ihvertfall ikke hatt tid til å bli godt kjent og testet forholdet før den biologiske klokken sluttet å tikke ... jeg valgte å gjøre det på klinikk hausken. Utrolig praktisk å ikke måtte reise til Danmark. fordelen med DK er at man får velge donor og dermed kunne oppsøke donorsøsken, samt vise barnet barnebilder av donor. i Norge er det legen som velger donor og man får ikke vite hvilken som brukes. Man får velge egenskaper som øyenfarge, hårfarge, høyde etc eller man kan plukke ut tre kandidater og så velger legen en av de.. jeg valgte egenskaper, og ved å velge de jeg gjorde endte jeg opp med kun en donor som machet mine ønsker .. jeg ser barnet mitt ligner på denne donoren. Barnet mitt er ennå baby, så har vel ennå ikke så mye erfaring på hvordan det oppleves/mottas i samfunnet .. men til nå har jeg fått utelukkende positiv respons.. jeg er veldig åpen om at det er donor og ivf.. mest for at andre i samme situasjon som jeg var skal vite det.. Anonymkode: 70efb...0ed Min erfaring i Norge er at jeg i prinsippet fikk velge. Legen ba meg sette opp 3 alternativ i prioritert rekkefølge og så sa det var ikke usannsynlig at han valgte br 1. Ser på barnet mitt at han har gjort det da jeg ser likhet på barnebilder. Anonymkode: ca580...da3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #11 Skrevet 10. desember 2022 Jeg har tatt embryoadopsjon i Riiga. To tette. Er så koselig at de er biologiske søsken. Det har vært tøft, men også helt fantastisk! Anonymkode: 97d14...d4c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #12 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har tatt embryoadopsjon i Riiga. To tette. Er så koselig at de er biologiske søsken. Det har vært tøft, men også helt fantastisk! Anonymkode: 97d14...d4c Er du alene med dem? Anonymkode: ca3f3...def
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #13 Skrevet 10. desember 2022 Jeg er nylig fylt 36, og begynner å seriøst vurdere donor. Fint å høre andres erfaringer Får man se barnebilder av donorer i Norge også? Jeg bor i Oslo, så veien til Danmark er relativt kort dersom jeg velger å dra dit. Men selvsagt er Norge enklere😊 Hva forteller dere til bekjente som spør hvem barnefar er? Nære venner og familie og vil jo såklart vite, men jeg tenker mer på bekjente man gikk på skole med, frisøren, generelt folk man ikke er så nære. Er dere åpne med alle om situasjonen? Anonymkode: 6ceee...6ef
svartkatt Skrevet 10. desember 2022 #14 Skrevet 10. desember 2022 Håper ungene får vite hvem faren er. 2
Nymerïa Skrevet 10. desember 2022 #15 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er nylig fylt 36, og begynner å seriøst vurdere donor. Fint å høre andres erfaringer Får man se barnebilder av donorer i Norge også? Jeg bor i Oslo, så veien til Danmark er relativt kort dersom jeg velger å dra dit. Men selvsagt er Norge enklere😊 Hva forteller dere til bekjente som spør hvem barnefar er? Nære venner og familie og vil jo såklart vite, men jeg tenker mer på bekjente man gikk på skole med, frisøren, generelt folk man ikke er så nære. Er dere åpne med alle om situasjonen? Anonymkode: 6ceee...6ef Er det noen slike som spør hvem barnefaren er? Jeg har i hvert fall aldri spurt noen om hvem som er faren til barnet deres. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #16 Skrevet 10. desember 2022 Jeg har to barn med donor som jeg fikk på Circonia i Århus, det heter noe annet nå. Anonymkode: 07cd0...ea7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #17 Skrevet 10. desember 2022 On 12/8/2022 at 11:45 PM, AnonymBruker said: Jeg har donorbarn som enslig, fordi kjæresten min ikke ville ha barn og fordi jeg var kommet i så høy alder at om jeg gikk for et nytt forhold så ville det bli mer jakt på sæd enn en mann er jeg redd hadde ihvertfall ikke hatt tid til å bli godt kjent og testet forholdet før den biologiske klokken sluttet å tikke ... jeg valgte å gjøre det på klinikk hausken. Utrolig praktisk å ikke måtte reise til Danmark. fordelen med DK er at man får velge donor og dermed kunne oppsøke donorsøsken, samt vise barnet barnebilder av donor. i Norge er det legen som velger donor og man får ikke vite hvilken som brukes. Man får velge egenskaper som øyenfarge, hårfarge, høyde etc eller man kan plukke ut tre kandidater og så velger legen en av de.. jeg valgte egenskaper, og ved å velge de jeg gjorde endte jeg opp med kun en donor som machet mine ønsker .. jeg ser barnet mitt ligner på denne donoren. Barnet mitt er ennå baby, så har vel ennå ikke så mye erfaring på hvordan det oppleves/mottas i samfunnet .. men til nå har jeg fått utelukkende positiv respons.. jeg er veldig åpen om at det er donor og ivf.. mest for at andre i samme situasjon som jeg var skal vite det.. Anonymkode: 70efb...0ed Er det kun utseendemessige egenskaper man kan velge mellom? Anonymkode: 133f4...d06
Mamajune11 Skrevet 10. desember 2022 #18 Skrevet 10. desember 2022 Nymerïa skrev (11 minutter siden): Er det noen slike som spør hvem barnefaren er? Jeg har i hvert fall aldri spurt noen om hvem som er faren til barnet deres. Folk spør om de rareste ting. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #19 Skrevet 10. desember 2022 svartkatt skrev (12 minutter siden): Håper ungene får vite hvem faren er. Tenker jeg på også.Er det noe grense på mange unger en donor kan få?Verden er liten,kansje man møter på et søsken og blir forelska.Er litt skeptisk til donor.Men kansje bare uviten om hvordan dette fungerer. Anonymkode: cd977...94e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #20 Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tenker jeg på også.Er det noe grense på mange unger en donor kan få?Verden er liten,kansje man møter på et søsken og blir forelska.Er litt skeptisk til donor.Men kansje bare uviten om hvordan dette fungerer. Anonymkode: cd977...94e Selvfølgelig er det det. Anonymkode: ca3f3...def
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå