AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #81 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har snakket om dette mange ganger og han har blitt mer bevisst det siste året på at han roter, og sier selv at han må bli flinkere til å planlegge og det har han blitt, men denne høsten har det sklidd ut skikkelig ut. Jeg har nevnt til han et par ganger at jeg mistenker at han muligens har adhd, og da sier han at han ikke har adhd og han virker veldig stolt når han snakker om at han alltid har vært sånn og at han som liten var veldig sta. Som barn sa han nei til ting, selv om han ønsket å egentlig si ja. Som liten lærte han seg ikke å svømme, fordi han første gangen han skulle lære seg det så klarte han ikke å svømme på første forsøk, og etter det så nektet han læreren å hjelpe han å svømme, og ingen andre fikk heller ikke lov å hjelpe han. Han har derfor lært seg å svømme i voksen alder. Det samme gjaldt for sykling, da han som 7 åring falt av sykkelen den første gangen og siden dette var så flaut, nektet han å prøve å lære seg å sykle igjen. Sykling har han også lært seg i voksen alder. Ts Anonymkode: 21c06...be8 Jeg skrev over at din samboer er veldig lik min som har adhd. Det du lister opp kunne vært skrevet av meg! skvatt da jeg leste det. Sier ikke at han har adhd men han har VELDIG mange av symptomene. Her var det og totalt kaos. En dag satt jeg frem en nøkkelskål og proklamerte høyt, jess, endelig har jeg funnet et sted å ha nøklene, slipper å gå å lete! Uten å involvere han om du skjønner. Gikk ikke lang tid før han la nøklene på den faste plassen.. Min er og trassig, sådet er måten jeg gjør ting på. Sår et frø. Anonymkode: 49ff8...5d5 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31138647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #82 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De som kan klare det må være likedan? Ts Anonymkode: 21c06...be8 Nei, er med en mann som er helt lik og ha adhd diagnose. Jeg enabler ikke lenger, for da gjør jeg han en bjørnetjeneste. Anonymkode: 49ff8...5d5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31138670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #83 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Uavhengig av diagnoser er han jo bare et rævholl. Hvorfor gidder du bukke og skrape for han? At du gadd å hjelpe en så sta og dritt fyr. Han ville jo ikke ha hjelp. Hadde bare latt han være stranda, så kanskje han kunne lært noe. Forøvrig hørtes det nesten ut som han ikke ville ha hjelp fordi han hadde "hemmelige planer" først. 😳 Inntil det med å mangle soveplass, da. Neste gang får han finne ut av alt selv, tenker vi ikke det? Anonymkode: 5f3f6...a05 Faktisk hadde han "hemmelige planer" fortalte han meg, og ville ikke fortelle meg hele ruten sin og planene hans for han skulle ordne alt selv uten innblanding. Ts Anonymkode: 21c06...be8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31138808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #84 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): jeg måtte faktisk ta en hvit løgn og si at han ikke var helt frisk i hodet for tiden. 😂 Ville ikke ha kalt det løgn. Med denne oppførselen så ER han jo ikke helt frisk i hodet. Oppfører seg som en liten fjotiss som skal vise at han er voksen i en alder av 14. Anonymkode: 3591e...9fd 4 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31138825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #85 Del Skrevet 8. desember 2022 Hva hjelper det om han får den ene eller den andre diagnosen eller ingen diagnose i det hele tatt? Han vil jo fortsatt jo være ufattelig uorganisert og sta. Trenger vel være mer enn bløthjertet for å holde ut med en samboer som dette i lengden. P.s. ikke send denne mannen til å utføre elektriske installasjoner i mitt hus… Anonymkode: 369b4...3e5 2 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #86 Del Skrevet 8. desember 2022 Ts her Jeg snakket med han nettopp på tlf og spurte om det var kaldt når han kom frem i natt, og da sa han at det ikke var mer enn -4/5 grader. Da sa jeg at det hadde vært skrekkelig kaldt å gå ute i 6 timer, så han kan være glad for at han fikk en seng å sove i. Da sa han at han hadde nok klart seg uansett, så det var så greit så. Jeg ble irritert og spurte hvor han hadde sovet hen hvis jeg ikke hadde ordnet opp, og da gjentok han at han hadde en plan og at det som skjedde i går var et avvik fordi han regnet med at alle steder har åpne buss/togstasjoner man kan sove i. Hvis det viste seg at stasjonen var stengt slik som tilfellet var, så hadde han skaffet seg et Airbnb rom. Jeg sa da at man kan ikke forvente at man kan dukke opp 00:30 om natten og få et Airbnb rom. Ikke alle har nøkkelboks ved døren, og på små steder som dette leier folk ut rom i sitt private hus, og står ikke opp om natten fordi å ta i mot gjester. Da ble han sur og mente at jeg kjeftet på han, men jeg snakket med rolig stemme. Hver gang jeg snakker til han om noe som er problematisk, sier han at jeg kjefter når jeg snakker med rolig stemme eller alvorlig stemmeleie Jeg kommer ALDRI ALDRI ALDRI mer til å hjelpe han ut av en knipe mer, for han setter ikke pris på noe og forstår ingenting! Fra nå av får han steke i sitt eget fett når han roter det til. Jeg kjenner jeg er lei og han er frekk som flatlusa og tar seg til rette. Jeg kjenner også at følelsene mine for han svinner hen, og jeg har tenkt lenge på at hvis forholdet skal fortsette må vi gå til samtaleterapi, eller jeg må flytte ut å være i fred for meg selv. Dette var faktisk dråpen som fikk det til å renne over. 😔 Ts Anonymkode: 21c06...be8 4 2 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #87 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva hjelper det om han får den ene eller den andre diagnosen eller ingen diagnose i det hele tatt? Han vil jo fortsatt jo være ufattelig uorganisert og sta. Trenger vel være mer enn bløthjertet for å holde ut med en samboer som dette i lengden. P.s. ikke send denne mannen til å utføre elektriske installasjoner i mitt hus… Anonymkode: 369b4...3e5 Det kan du si, men jeg tenker at han da må lære seg verktøy for å fungere bedre i hverdagen, eventuelt medisineres. Han er flink i jobben sin og der er han veldig nøye for å gjøre alt riktig. Ts Anonymkode: 21c06...be8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 8. desember 2022 #88 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi du mener han skulle tatt konsekvensene av handlingene sine? Selvfølgelig,men det er lett å være etterpåklok Ts Anonymkode: 21c06...be8 Kansje litt ADHD. Med denne diagnosen kan man ha litt autist trekk, ja. Men synes også mannen din virker som en selvopptatt og følelseskald idiot jeg. Merkelig å straffe deg hele tida for at du vil være god mot han. Det er ikke positivt for din psyke. 2 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 8. desember 2022 #89 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts her Jeg snakket med han nettopp på tlf og spurte om det var kaldt når han kom frem i natt, og da sa han at det ikke var mer enn -4/5 grader. Da sa jeg at det hadde vært skrekkelig kaldt å gå ute i 6 timer, så han kan være glad for at han fikk en seng å sove i. Da sa han at han hadde nok klart seg uansett, så det var så greit så. Jeg ble irritert og spurte hvor han hadde sovet hen hvis jeg ikke hadde ordnet opp, og da gjentok han at han hadde en plan og at det som skjedde i går var et avvik fordi han regnet med at alle steder har åpne buss/togstasjoner man kan sove i. Hvis det viste seg at stasjonen var stengt slik som tilfellet var, så hadde han skaffet seg et Airbnb rom. Jeg sa da at man kan ikke forvente at man kan dukke opp 00:30 om natten og få et Airbnb rom. Ikke alle har nøkkelboks ved døren, og på små steder som dette leier folk ut rom i sitt private hus, og står ikke opp om natten fordi å ta i mot gjester. Da ble han sur og mente at jeg kjeftet på han, men jeg snakket med rolig stemme. Hver gang jeg snakker til han om noe som er problematisk, sier han at jeg kjefter når jeg snakker med rolig stemme eller alvorlig stemmeleie Jeg kommer ALDRI ALDRI ALDRI mer til å hjelpe han ut av en knipe mer, for han setter ikke pris på noe og forstår ingenting! Fra nå av får han steke i sitt eget fett når han roter det til. Jeg kjenner jeg er lei og han er frekk som flatlusa og tar seg til rette. Jeg kjenner også at følelsene mine for han svinner hen, og jeg har tenkt lenge på at hvis forholdet skal fortsette må vi gå til samtaleterapi, eller jeg må flytte ut å være i fred for meg selv. Dette var faktisk dråpen som fikk det til å renne over. 😔 Ts Anonymkode: 21c06...be8 Syns du kansje var litt nebbete i denne samtalen? Det er jo ikke bra for deres forhold at du oppfører deg som moren hans. Jeg hadde latt han ordne med ting selv uten å være helikoptermamma over en voksen mann som har veldig lyst å være selvstendig. 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 8. desember 2022 #90 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kjenner også at følelsene mine for han svinner hen, og jeg har tenkt lenge på at hvis forholdet skal fortsette må vi gå til samtaleterapi, eller jeg må flytte ut å være i fred for meg selv. Dette var faktisk dråpen som fikk det til å renne over. Det kan faktisk være at et brudd hadde vært bra for dere begge. desverre. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #91 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han er flink i jobben sin og der er han veldig nøye for å gjøre alt riktig. Hvem er referansen her? Han selv eller sjefen? Anonymkode: 369b4...3e5 2 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 8. desember 2022 #92 Del Skrevet 8. desember 2022 Det har jo en viss "sjarm", eller iaf. en slags tilfredstillelse å ta ting helt på sparket noen ganger også, men dette høres jo ut som han gjør på skikkligaste TRASS! Det er ikke sånn at du detaljstyrer han ved enhver anledning som byr seg i hverdagen også, da?😅 Uansett. Håper du sendte venninnen din noe fint som "tack snælla"! 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #93 Del Skrevet 8. desember 2022 lillevill skrev (13 minutter siden): Kansje litt ADHD. Med denne diagnosen kan man ha litt autist trekk, ja. Men synes også mannen din virker som en selvopptatt og følelseskald idiot jeg. Merkelig å straffe deg hele tida for at du vil være god mot han. Det er ikke positivt for din psyke. Nemlig, mine følelser for han blir drept. Han ble slik i høst, kort lunte, veldig stresset hele tiden, selvopptatt, snakker veldig mye, filosofisk og dager mer rotete og ustrukturert. Han vil ikke til psykolog eller lege når jeg har hintet om det, så det skjer kun den dagen han kommer på det selv eller andre gjør han oppmerksom på hvordan han er. Ts Anonymkode: 21c06...be8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #94 Del Skrevet 8. desember 2022 Hadde ikke orket dette TS, slike forhold kan gå på helsa løs for begge. Iallefall så lenge han ikke innser at han har utfordringer om an bør ta tak i, diagnoser eller ei. Anonymkode: 09c2d...54c 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #95 Del Skrevet 8. desember 2022 lillevill skrev (16 minutter siden): Syns du kansje var litt nebbete i denne samtalen? Det er jo ikke bra for deres forhold at du oppfører deg som moren hans. Jeg hadde latt han ordne med ting selv uten å være helikoptermamma over en voksen mann som har veldig lyst å være selvstendig. Jeg ble bittelitt nebbete men jeg prøvde å kamuflere det. Han tåler ikke at jeg spør kritiske spørsmål, og at han forstod heller ikke at han satte meg i en vanskelig situasjon ved at jeg måtte kontakte veninnen jeg ikke hadde hatt noe særlig kontakt med på 8 år. Ts Anonymkode: 21c06...be8 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #96 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvem er referansen her? Han selv eller sjefen? Anonymkode: 369b4...3e5 Begge Ts Anonymkode: 21c06...be8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #97 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker 42 skrev (7 minutter siden): Det har jo en viss "sjarm", eller iaf. en slags tilfredstillelse å ta ting helt på sparket noen ganger også, men dette høres jo ut som han gjør på skikkligaste TRASS! Det er ikke sånn at du detaljstyrer han ved enhver anledning som byr seg i hverdagen også, da?😅 Uansett. Håper du sendte venninnen din noe fint som "tack snælla"! Neida jeg detaljstyrer han ikke i hverdagen men når han spør meg om hvordan han skal løse ting så får han innspill. Jeg sendte venninnen min en blomsterbukett med litt sjokolade, som hun fikk på døren i ettermiddag💐🍫 Ts Anonymkode: 21c06...be8 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 8. desember 2022 #98 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nemlig, mine følelser for han blir drept. Han ble slik i høst, kort lunte, veldig stresset hele tiden, selvopptatt, snakker veldig mye, filosofisk og dager mer rotete og ustrukturert. Han vil ikke til psykolog eller lege når jeg har hintet om det, så det skjer kun den dagen han kommer på det selv eller andre gjør han oppmerksom på hvordan han er. Ts Anonymkode: 21c06...be8 har han ikke vært sånn før nå ? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #99 Del Skrevet 8. desember 2022 lillevill skrev (14 minutter siden): har han ikke vært sånn før nå ? Joda han har vært rotete og ustrukturert de årene vi har vært sammen, og han tok mye mer på sparket før. Han stresset mye med å rekke busser og tog, glemte ofte legetimer, tannlegetimer og foreldresamtaler og sa at det var helt mørkt og noe alle gjorde innimellom, men det har blitt bedre fordi han har blitt klar over at han er rotete/ ustrukturert. For et par måneder siden ble han litt manisk og mer opp og ned i humør, begynte å prate litt kryptisk til meg med filosofiske tanker som jeg ikke henger med på. Ts Anonymkode: 21c06...be8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #100 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjæresten min er ekstremt sta og egen, og det er en lite sjarmerende side av personligheten hans for det blir for mye av det gode. Eks: I går skulle han reise til et tettsted i Sverige og siden jeg har bodd der og han ikke, kom jeg med tips om reiserute, bytte av tog/buss/overnatting osv. Han sa at han ikke ønsket mine råd og at dette klarte han selv, og etter at han hadde lagt opp reiseruten sin, viste det seg at han hadde kjøpt billetter til en melkerute som gjorde at han ville komme frem rundt midnatt. Jeg spurte hvor han skulle sove og da fortalte han at han skulle sove på stasjonen på en benk! Da jeg spurte om stasjonen var åpen, sa han at det visste han ikke men jeg fikk ikke lov å sjekke det for det skulle han gjøre selv, men han gjorde det ikke før han dro.. Jeg har en gammel studievenninne som bor der hvor han skulle, og sa at han muligens kunne overnatte hos henne men da måtte jeg ta kontakt på forhånd, men da ble han irritert og sa jeg ikke skulle blande meg. Han kunne sikkert gå innom en bar eller noe hvis stasjonen var stengt, eller leie et Airbnb rom. Jeg sa at jeg kjenner stedet og det er ikke noen barer som åpen om natten fordi alt stenger klokken 23, og at Airbnb må bestilles da han ikke kan ringe utleiere kl 00:00 og be om rom. Han dro avgårde og 4 timer før han kom frem fikk jeg en melding fra han om at han hadde funnet ut at stasjonen var stengt, ingen leide ut Airbnb rom og han lurte på om jeg kunne kontakte min gamle studievenninne slik at han fikk overnatte. Jeg har ikke snakket med denne studievenninnen på mange år, men jeg ringte henne og forklarte at min kjæreste var på vei og at han trengte et sted å sove for en natt, og beklaget at dette kom brått på og jeg måtte faktisk ta en hvit løgn og si at han ikke var helt frisk i hodet for tiden. Hun ble veldig overrasket men sa høflig ja, men jeg tenkte at dette betydde jo at hun ikke kunne legge seg men måtte vente til han kom litt over midnatt. Jeg synes dette var veldig uhøflig og idiotisk gjort av han, og han forstår ikke at jeg må redde han for dette er ikke første gangen alt skal skje i siste sekund uten planlegging. Han er så opptatt av han skal klare alt selv uten andre folk sin innblanding. Jeg begynner å lure på om han har adhd eller noe, men jeg vet ikke helt hvordan slike diagnoser utarter seg, men dette begynner å bli slitsomt altså. Har noen erfaringer å dele? Anonymkode: 21c06...be8 Du må la han ordne opp i sånne ting selv så han lærer. Her kunne du bare sagt at du hadde bodd der og så kunne han spørre om hjelp ved behov. Det høres ut som at du skal ordne opp for han Anonymkode: b0a33...c72 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1638555-kj%C3%A6resten-er-s%C3%A5-sta-og-egen-at-jeg-lurer-p%C3%A5-om-det-har-rablet-for-han/page/5/#findComment-31139666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå