Gjest Gjest_lina_* Skrevet 11. desember 2005 #1 Skrevet 11. desember 2005 Skal ta en ryggmargsprøve i morgen, hvordan foregår det? og er det vondt? har helt angst for slike ting og vet ikke noe om hvordan det foregår så er litt bekymra:(
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #2 Skrevet 11. desember 2005 De setter en sprøyte inn i ryggmargskanalen. Her er det en veske som de kan ta prøver av. Og JA, det gjør vondt! Jeg skal være rimelig syk før jeg går med på å ta en slik prøve igjen.
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2005 #3 Skrevet 11. desember 2005 Jeg tatt en slik prøve to ganger. Opplevde det som en overkommelig smerte, moderat vondt. Prøven er fort gjort. Jeg gruet meg veldig på forhånd, hadde hørt mange skrekkhistorier om hvor vondt dette er. Men det gikk veldig greit.
Veronal Skrevet 11. desember 2005 #4 Skrevet 11. desember 2005 Jeg har tatt - og det gikk helt fint. Jeg mener å huske at jeg fikk en bedøvende salve på huden først før de stakk inn nålen som de bruker til å bore med. Kjente at det surklet het ned i stortåen , litt rar følelse, men det høres LANGT verre ut enn det faktisk er.
Polluela Skrevet 11. desember 2005 #5 Skrevet 11. desember 2005 Det verste for meg, var hodepinen som kom i ettertid... Slapp av mye i etterkant!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå