Gå til innhold

Utleie strøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter økonomisk. Eier en enebolig som

har godkjent å ha hybel til utleie fra huset var nytt. Har ikke vært leid ut på over 20 år så en del må endres . Trenger å få satt opp egen strømmåler . avløp/ vann/ strøm til hybelkjøkken og vaskemaskin på bad. Noen som har en ca pris om hva dette vil bli i utgifter ? 

Anonymkode: 5b0b9...344

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at du må ha både strømmåler, og du skal bygge ett kjøkken der? 

Er kursene separat, eller er det samme kurser mellom hoveddel og hybel? Er annet elektrisk oppdatert de siste 20 årene? 
Er det røropplegg på hybelkjøkken, eller må det legges fra nærmeste avløp/vann? Hvor langt er det? 
Er det stort kjøkken? Er det hybelkomfyr eller vanlig komfyr? 

Anonymkode: 4d3c1...009

Skrevet

Beklager rotete skrevet , har dysleksi .Må ha ny strømmåler . Finnes egne kurser til hybelen . Alt inni sikringsskap er byttet i fjord. Ikke ellers i huset .  Bygge nytt lite hybelkjøkken i en liten krok, ikke stort. tenkte å finne gratis på Finn. Må ha nytt avløp og vask . bad er vegg i vegg med der kjøkken skal være . 

Anonymkode: 5b0b9...344

Skrevet

Jeg tror ingen her kan gi deg et troverdig estimat, selv med mer informasjon om huset. Enten be om en pris fra flere firma som kan ta seg av hele jobben, eller be om priser fra rørlegger og elektriker og eventuelle andre som du må leie inn. Alternativ 2 kan bli billigere men det blir som regel mange utgifter som man ikke har forutsett.

Hvis du sliter økonomisk så må du kanskje ta opp mer i lån for å gjøre dette? I så tilfelle må banken inn og da trenger du kanskje både pris på hele ombyggingen samt en vurdering av hvor mye hybelen kan leies ut for. Uansett er dette noe du trenger selv for å avgjøre om det gir mening å sette i gang med dette.

Skrevet

Ny måler vil muligens komme på 5-7000,- inkl montering, siden kursene allerede er lagt opp. 

Men rørlegger kan fort bli dyrt. 
Jeg hadde rørlegger innom for å sette opp rør til ny vask, og sette inn ny varmtvannstank, samt aquastop. 
Rør/vask/avløp ble satt opp akkurat der den var før oppussing. Arbeidet kostet vel rundt 20 000,- (ikke inkludert innkjøp av varmtvannstanken) Du må altså få åpning i vegg i tillegg. 
OG det er mulig du kommer under kravene om pålagt waterguard, men det burde rørlegger kunne svare på. Det er noen tusenlapper. 

Er kursen lagt opp til at det skal være ett kjøkken der? Komfyr trenger ofte egen kurs. 
Gammelt kjøkken har neppe komfyrvakt, så den må kjøpes separat til rundt 3000,-. 

De som har lagt ut priser regner med 500-7000,- for opplegg av vaskemaskin så lenge rør/avløp er der. 

Jeg ville ikke ha budsjettert med mindre enn 50 000,- i alle fall. Det er uten å vite hvor mye som faktisk må gjøres, og basert på ulike priser jeg fikk når jeg pusset opp kjøkken. 

Anonymkode: 4d3c1...009

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...