AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Jeg betaler ca 6 øre i påslag og skal bytte strømselskap. Men hva er negativt påslag; trekkes det (eks) 2 øre fra? Hvordan tjenes det penger da påslagene er nødvendig(trodde jeg da). Og kan noen forklare hvorfor en del får tilbakebetalt mange tusen; tror det er på fastsvtale? ikke at jeg skal prøve noe stunt, men ønsker å være oppdatert på strøm. Og velge rett selskap. Har dessverre hatt en unødvendig forsikring jeg har betalt på i årevis🫣 Anonymkode: 32790...b98
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Negativt påslag er nettopp det, det negative påslaget trekkes fra prisen du betaler. Hvordan strømselskapene tjener penger? De kjøper inn strøm på forhånd, og avtaler en pris. De betaler ikke timesspot før videresalg. Å finne fastprisavtaler for øst-, sør- og vest-landet er helt umulig i dag, så den tanken kan du slå fra deg. de som sitter på gode fastprisavtaler nå tjener penger på å bruke strøm, fordi man får strømstøtte uavhengig av hva man faktisk betaler til leverandør. Anonymkode: 0a6f4...203
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Så det er pga høyere strømstøtte enn hva de betaler i fastprisavtalene sine som gjør til at de «tjener» penger? Jeg har fastpris nov-des på 66 øre, men fra januar er det spot igjen. Og bytte av selskap. Liker elkompis, elekt og talkmore, men strever med å bestemme meg. Anonymkode: 32790...b98
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg betaler ca 6 øre i påslag og skal bytte strømselskap. Men hva er negativt påslag; trekkes det (eks) 2 øre fra? Anonymkode: 32790...b98 Ja, du betaler mindre enn spotpris i en tidsbegrenset priode. Anonymkode: de22f...21d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå