Gå til innhold

Jeg har ikke vært ute siden 17 juni. I år får jeg hjelp av min mor med å kjøpe julegaver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke ut. Jeg skal også være alene på julaften og gruer meg til folk sin reaksjon på det. Jeg får julemiddag og alt, og sitter likevel den kvelden og har dårlig samvittighet for at jeg vil være alene. Hva synes dere? Hvem andre her velger å være alene på julaften selvom dere virkelig ikke ønsker det?

Anonymkode: 04032...8fd

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er sånn du liker det, så er det dette du skal gjøre. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du vil være alene på julaften, er det et valg du står fritt til å ta.

Men syns det er dårlig gjort av deg å utnytte andre til julegavekjøp. Det kan du ordne på nettet selv. 

Anonymkode: cd3d1...645

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er en ting å ville være alene på julaften. Ikke noe galt i det. Men å ikke gå ut av huset på et halvt år? Ikke akkurat noe å skryte av. 

Anonymkode: 11a03...6c1

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du vil være alene på julaften, er det et valg du står fritt til å ta.

Men syns det er dårlig gjort av deg å utnytte andre til julegavekjøp. Det kan du ordne på nettet selv. 

Anonymkode: cd3d1...645

Jeg utnytter ingen. Det var min mor som spurte og ville hjelpe med det. Jeg sa faktisk nei først, og Tusen takk senere. Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Minitroll skrev (8 minutter siden):

Hvis det er sånn du liker det, så er det dette du skal gjøre. 

Tusen takk. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvem andre her velger å være alene på julaften selvom dere virkelig ikke ønsker det?

Hvis du virkelig ikke ønsker å være alene julaften, må du ta et par grep. 

Ingen kommer inn til deg og drar deg i ørene for at du skal "ta deg sammen". Dette må du gjøre selv. 

Anonymkode: 492c9...af2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du virkelig ikke ønsker å være alene julaften, må du ta et par grep. 

Ingen kommer inn til deg og drar deg i ørene for at du skal "ta deg sammen". Dette må du gjøre selv. 

Anonymkode: 492c9...af2

Jeg vil være alene. Skulle ønsket det ikke var slik. Ts

Gjest vilkåret
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg vil være alene. Skulle ønsket det ikke var slik. Ts

Det høres ut som det er noe du forteller deg selv slik at du ikke må forholde deg til å reise ut. Du er redd for å gå ut og lager unnskyldninger for å slippe

Det er selvsagt forståelig om det har skjedd noe vondt, men spørsmålet er om du vil leve slik i årene fremover. For det finnes tiltak du kan gjøre for å få tilbake livsgnisten. Spørsmålet er om du er villig til å kjenne på ubehag nå, for å ha det bedre i fremtiden. For det vil være hardt og vanskelig å få tilbake et normalt liv. Men det er mulig. Du kan enten være inne resten av livet og føle slik du gjør nå. Eller du kan ta tak, føle deg jævlig noen måneder, men til jul neste år har du et mye bedre liv

Skrevet

Jeg vil tro at du har veldig godt av å komme deg ut. Du er nok langt mer sær enn du skjønner selv. 

Anonymkode: c1fa4...a5f

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vil ikke ut. Jeg skal også være alene på julaften og gruer meg til folk sin reaksjon på det. Jeg får julemiddag og alt, og sitter likevel den kvelden og har dårlig samvittighet for at jeg vil være alene. Hva synes dere? Hvem andre her velger å være alene på julaften selvom dere virkelig ikke ønsker det?

Høres ut som du har en sterk angst. Oppsøk hjelp ❤️ 

Anonymkode: 4a97d...7b8

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette høres ikke bra ut. Spørsmålet er om du egentlig vil være alene eller om du vil det fordi alternativet fyller deg med angst og uro. 

Anonymkode: 06028...ab4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ts her. Jeg ønsker å høre om andre som også skal feire jul alene. Alt det andre dere skriver vet jeg fra før. Jeg vil være alene :) 

Jeg har nå sagt til min mor at jeg ikke skal ha hjelp med julegavene. Jeg skal kjøpe alt over nett. Ts

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem andre her velger å være alene på julaften selvom dere virkelig ikke ønsker det?

Hva mener du med denne setningen? Du planlegger å være alene julaften, selv om du ikke vil og har en stående invitasjon..? 

Anonymkode: f7c46...7ec

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal ikke feire med noen julaften men har slått meg løs på julebord og denslags så jeg kjenner begge verdener. Ikke noe mer status eller bedre nødvendigvis å være sammen med masse folk, du bestemmer selv.

Anonymkode: ba103...d9f

Skrevet

Ditt valg at du vil være alene på juleaften.

Derimot så tror jeg ingenting på at du aldri har vært ute på et halvt år. Hva med matvarer, apotek, helse tjenester?  Alt på døra? Ingen Jobb og heller aldri på besøk hos familie/få besøk?

Det er i alle fall ikke sunt. Isolasjon gjør folk deprimerende og syke. 

• Liker 1
Skrevet

Jo, det går an! I

Anonymkode: 7836e...74d

Skrevet

Høres ut som at du sliter. Kanskje det kan være godt for deg å få en besøksvenn fra røde kors eller støttekontakt fra kommunen? Eller gå til et Fontenehus?

Anonymkode: ef22b...bda

Skrevet

Det høres ut som du har gjort et bevisst valg om å være alene på julaften, og det er helt greit. Jeg tror å være alene kan være en veldig sterk og personlig opplevelse, og det er helt ok. Det er helt normalt å føle dårlig samvittighet for å være alene, men det er viktig å huske på at det er et helt gyldig valg. Jeg tror mange andre her velger å være alene på julaften, selv om de ikke ønsker det. Mange tror at de må være sammen med andre på julen, men det er helt greit å velge å være alene. Det er helt ok å ta en pause fra alle andre på julen og bruke den tiden til å reflektere over det som har skjedd året før, og forberede seg for et nytt år. Jeg håper du får en fin julefeiring, enten alene eller med andre.

Skrevet

Syns du bør gjøre jukegavehandelen selv eller gi penger. Det finnes nettbutikker. Stakkars moren din. Hvor gammel er du?

Anonymkode: 03c69...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...