Gå til innhold

Familier, hvor mange kwh bruker dere i døgnet, ca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sparer så sinnsykt, men kommer oss ikke under 30. Ligger på 32-35 kwh i døgnet.

Har kun en panelovn i huset og varmepumpe og vedovn. Hvilke flere tiltak kan vi gjøre? 

Anonymkode: f552f...af7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker ca 50 kWh i døgnet nå, og har null bekymring rundt forbruket. 

Anonymkode: 4208d...1e1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi sparer så sinnsykt, men kommer oss ikke under 30. Ligger på 32-35 kwh i døgnet.

Har kun en panelovn i huset og varmepumpe og vedovn. Hvilke flere tiltak kan vi gjøre? 

Anonymkode: f552f...af7

Med forbehold om at jeg ikke vet om dere bor i en bitteliten leilighet eller en stor villa så synes jeg at det høres bra ut. Med såpass lite forbruk så ville jeg heller konsentrert meg om andre ting enn å redusere forbruket ytterligere, man når et nivå der ytterligere innsparinger enten i seg selv innebærer store omkostninger eller ulemper.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi ligger på ca. 160 kWh i døgnet. I går var vi oppe i 172,85 kWh, men var også noe kaldere da enn det har vært den siste tiden. Familie på fem, litt stor enebolig, men langt fra noe palass.

Anonymkode: b57e2...6d9

• Nyttig 1
Skrevet

Minste i desember 70 og høyeste 115.

Bor i eldre enebolig på 250m2 på vestlandet. Det har vært veldig kaldt i det siste -7 i går 🥶

Det koster å fyre også, og det er styrete forhold til å kneppe på en elektrisk ovn. Har luft til luft varmepumpe som går 24/7

Anonymkode: 42362...df5

Skrevet

Jeg bor alene og på Mandag brukte jeg 3 kvh og Tirsdag 2kvh. Vet ikke om dette er normalt, men jeg bruker generelt lite strøm.

Anonymkode: 5b4d0...4d0

Skrevet

Ca 50 kwh her også. Sparer ikke på strømmen. 136 kvm rekkehus. Helt uproblematisk med strømstøtte. 

Anonymkode: 25eea...8d8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bor alene og på Mandag brukte jeg 3 kvh og Tirsdag 2kvh. Vet ikke om dette er normalt, men jeg bruker generelt lite strøm.

Bor på Østlandet forresten.

Skrevet

Gjennomsnitt i november på 60. 230 kvadratmeter enebolig fra 50-tallet. Har gulvvarme i to gulv, varmepumpe, én panelovn, og en oljeovn ved behov. Prøver å varme mest mulig med vedovn, men.. 

Anonymkode: f7974...c59

Skrevet

I desember har vi brukt i snitt 64,5 . Vi er fem stk i hus, yngste er 12. Sparer der vi kan

Skrevet

Vi bruker rundt 40 i døgnet, som inkluderer lading av elbil. Villa på 450 kvm. Har bergvarmepumpe, som tar unna for mye av forbruk til varme

Anonymkode: 9ac28...587

Skrevet

Vi har brukt ca 70 per døgn nå i desember. Varmepumpe står på døgnet rundt, i tillegg til to panelovner. Gulvvarme på 2 bad. Så går varmtvannstanken en del, ungene bader hver dag  Enebolig på ca 200kvm fra 1970.

Anonymkode: 1f38e...465

Skrevet

I desember: 

på det meste 70 kwt pr dag

på det minste 56 kwt på en dag 

huset er enebolig på 187 og vi er 4 stk som bor der. 

Skrevet

Ca 90 kw pr døgn. Sparer ikke. Bor i eldre hus, og fyrer med ved I tillegg. 

Skrevet

Har ikke peiling og gir f

Anonymkode: 3633f...0d2

• Liker 1
Skrevet

20-25 kw. Leilighet på 60 kvadrat, mor med to barn. Det er inkludert varmtvann og varme i felleskostnader.

Anonymkode: 440c3...655

Skrevet

Mellom 30 og 50.

Har to varmepumper og fyrer med ved på de dyreste tidspunktene. 

Anonymkode: 2befa...04f

Skrevet

Rundt 100 blir det fort når det er temp som nå. Hus med sokkelleilighet.

Anonymkode: e09a3...683

Skrevet

I november brukte vi i snitt 46,91 kwh pr dag.

Så langt i desember har vi brukt 55,83 kwh. Snivkald enebolig, vår første vinter her. Ca 180 m2. To personer i huset.

Holder til på Innlandet, der er minus 15 i dag :(

Anonymkode: 7a4c4...ac9

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...