Ayesh Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 (endret) Hadde frossen kjøttdeig som jeg tok ut fra fryseren før jeg la meg i går. Jeg lot den ligge på kjøkkenbenken. I kjøkkenet var det rundt 19 grader. Den er tint nå. Hadde planer om å lage lasagne i dag..men nå er det litt endringer i planen og jeg rekker ikke å lage lasagne i dag. Spørsmål: kan tint kjøttdeig legges tilbake i fryseren?? Endret 8. desember 2022 av Ayesh
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Eh nei, og ikke spis den heller! Kjøtt som har ligget på benken i romtemperatur natta over ville jeg IKKE spist Anonymkode: a96f0...339
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Hadde nok kastet den jeg. Anonymkode: 9433d...6b7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Det er i grenseland for hva jeg ville gjort. Hadde i så fall stekt den før den ble fryst igjen. Anonymkode: 6d6cc...ec2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 Kjøtt skal tine i kjøleskap, tiner du det i romtemperatur er det altfor lenge å la det ligge over natten. Kjøttet har rukket å bli varmt på utsiden og dette genererer enormt med bakterier på kort tid. Det du gjør er farlig. Å fryse denne bakteriebomben er enda farligere, spesielt om du alltid tiner kjøtt på denne måten. Jeg hadde kastet hele greia, men hvis du er vant til å tine kjøtt på denne måten og det går bra så kan du steke kjøttet nå og legge det i kjøleskapet. Anonymkode: 6391d...433
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 Men aldri gjør dette hvis du får gjester! Da bruker du ferskt kjøtt eller tiner det forsvarlig. Hva du gjør med egen mat styrer du selvfølgelig selv. Anonymkode: 6391d...433
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 Jeg tiner alltid kjøttdeig på kjøkkenbenken over natta før jeg så legger den i kjøleskapet og bruker den seinere på dagen. Det er overhode ikke noe problem. Hadde jeg vært deg hadde jeg stekt den og satt den i en boks og lagt den i fryseren igjen ferdig stekt. Anonymkode: a0db7...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 Bare stek den først. Jeg hadde fryst den igjen uansett egentlig. Er ikke så nøye på sånt. Er fortsatt frisk etter 40 år. Moren min gjorde det samme. Anonymkode: d0416...7dd 1
Ayesh Skrevet 8. desember 2022 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2022 Takk for alle svarene folkens. Da steker jeg den. Blir ikke lasagne men bruker kjøttdeigen til noe annet 🙂 ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå