Gå til innhold

Kan tint kjøttdeig legges tilbake i fryseren?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hadde frossen kjøttdeig som jeg tok ut fra fryseren før jeg la meg i går. Jeg lot den ligge på kjøkkenbenken. I kjøkkenet var det rundt 19 grader. Den er tint nå. Hadde planer om å lage lasagne i dag..men nå er det litt endringer i planen og jeg rekker ikke å lage lasagne i dag. Spørsmål: kan tint kjøttdeig legges tilbake i fryseren??

Endret av Ayesh
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh nei, og ikke spis den heller! Kjøtt som har ligget på benken i romtemperatur natta over ville jeg IKKE spist 

Anonymkode: a96f0...339

Skrevet

Hadde nok kastet den jeg. 

Anonymkode: 9433d...6b7

Skrevet

Det er i grenseland for hva jeg ville gjort. Hadde i så fall stekt den før den ble fryst igjen.

Anonymkode: 6d6cc...ec2

Skrevet

Kjøtt skal tine i kjøleskap, tiner du det i romtemperatur er det altfor lenge å la det ligge over natten. Kjøttet har rukket å bli varmt på utsiden og dette genererer enormt med bakterier på kort tid.

Det du gjør er farlig. Å fryse denne bakteriebomben er enda farligere, spesielt om du alltid tiner kjøtt på denne måten.

Jeg hadde kastet hele greia, men hvis du er vant til å tine kjøtt på denne måten og det går bra så kan du steke kjøttet nå og legge det i kjøleskapet.

Anonymkode: 6391d...433

Skrevet

Men aldri gjør dette hvis du får gjester! Da bruker du ferskt kjøtt eller tiner det forsvarlig.

Hva du gjør med egen mat styrer du selvfølgelig selv.

Anonymkode: 6391d...433

Skrevet

Jeg tiner alltid kjøttdeig på kjøkkenbenken over natta før jeg så legger den i kjøleskapet og bruker den seinere på dagen. Det er overhode ikke noe problem.

Hadde jeg vært deg hadde jeg stekt den og satt den i en boks og lagt den i fryseren igjen ferdig stekt.

Anonymkode: a0db7...ac7

• Liker 1
Skrevet

Bare stek den først. Jeg hadde fryst den igjen uansett egentlig. Er ikke så nøye på sånt. Er fortsatt frisk etter 40 år. Moren min gjorde det samme.

Anonymkode: d0416...7dd

• Liker 1
Skrevet

Nei. Hadde nok kastet den.

Skrevet

Takk for alle svarene folkens. Da steker jeg den. Blir ikke lasagne men bruker kjøttdeigen til noe annet 🙂

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...