AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 I edru tilstand? Dette er ment som et seriøst spørsmål så vennligst svar seriøst også. Anonymkode: 59d0c...b54
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Barndom og oppvekst har mye å si. Jeg vokste opp med oppdragelsesvold. Når jeg selv ble sint, kunne jeg derfor bli voldelig, men kun mot mine yngre søsken. Jeg har nå vokst opp og er bevisst på at jeg har dette i meg, og forsøker alltid å holde det i kontroll. Men jeg er alltid redd for å miste kontrollen. Alle tror jeg er et godt menneske, men jeg føler meg så falsk. For ingen vet at jeg har dette i meg. Anonymkode: e0e14...f0c 5
Maskinfører Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Tror folk kan fyres opp til ett viss punkt så smeller det se bare på mot i brøstet 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Mangel på sosial kontroll, reverterer til basiske instinkter. Trenger ikke å være noe medisinsk feil men psykologisk, gjerne med utspring i voldelig oppvekst. Anonymkode: aeffd...b18 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 Det kan jo være massevis av årsaker. Som regel handler det om personlighetstrekk som gjør de avhengig av makt og kontroll. En del er også sadister. Samme hva slags årsak er vold aldri greit og ikke noe man skal unnskylde om det så er psykisk sykdom i bunn Anonymkode: ae6ca...7db 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Barndom og oppvekst har mye å si. Jeg vokste opp med oppdragelsesvold. Når jeg selv ble sint, kunne jeg derfor bli voldelig, men kun mot mine yngre søsken. Jeg har nå vokst opp og er bevisst på at jeg har dette i meg, og forsøker alltid å holde det i kontroll. Men jeg er alltid redd for å miste kontrollen. Alle tror jeg er et godt menneske, men jeg føler meg så falsk. For ingen vet at jeg har dette i meg. Anonymkode: e0e14...f0c Det er en utrolig sterk erkjennelse det du gjør. Viktig å ta tak i slik du gjør. Anonymkode: 33397...c2b 1
Matas Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 Tråden er ryddet for helseskadelig innhold. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 Jeg har vokst opp med vold og overgrep. Og trodde dette var vanlig. Vært selv i forhold med menn som ikke ville meg vel. Møtte heldigvis en snill mann for 10år siden. Han lærte meg hvordan man kommuniserer uten å ty til vold. Se det gode i mennesker og holde avstand til onde. Jeg har så mye å takke han for. Jeg har fortsatt temperament, men jeg får det ut på en annen måte. Det er ikke noe galt med meg. Jeg skammer meg fælt over hvordan jeg har oppført meg tidligere, og tar avstand fra det idag. Jeg bruker erfaringene mine på jobb og håper det hjelper dem like mye som det har hjulpet meg. Anonymkode: 716e3...9c7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 Alle har det i seg, men i løpet av barndommen lærer en hvordan en skal regulere følelser og hvordan en skal handle. Voksne er rollemodeller, men så er det ikke alle som er gode rollemodeller. Dessverre lærer noen barn at dette er slik man løser problem. Anonymkode: d1cf9...795
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #10 Skrevet 8. desember 2022 Det er vel fysiologisk sett ihvertfall redusert kontroll i prefrontale cortex, med mindre man gjør det med vilje Anonymkode: 737c7...283
Embla Othea Skrevet 8. desember 2022 #11 Skrevet 8. desember 2022 Oppvekst, oppdragelse og hvordan man responderer på grensesetting har mye å si. 1
Andrine& Skrevet 8. desember 2022 #12 Skrevet 8. desember 2022 Mange nyter å skade andre. Personlighetsforstyrrede folk mener de har rett til å utøve vold mot andre, de ser seg selv som offer. De mangler en empatiske evne som kunne stoppet dem. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #13 Skrevet 8. desember 2022 To ved mitt barns skole er utagerende og voldelige de er begge lettere psykisk utviklingshemmet og hadde oksygenmangel ved fødsel. Skrekk og gru når disse kommer i puberteten og ungdomsskolen, da kan de gjøre skikkelig skade på lærere og elever. Anonymkode: c8e3f...133 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #14 Skrevet 8. desember 2022 Jeg vokste opp med 2 alkoholikere som foreldre. Far min lærte meg før jeg begynte på barneskolen at jeg kom til å bli banka opp så jeg måtte lære meg å sloss. Hvis noen prøvde seg på noe måtte jeg sette meg i respekt ved å banke de. Han lærte meg å sloss i fylla, og jeg har trent beinhardt siden. Nå skjedde det ikke noe på barneskolen da😅 men på ungdomskolen ga jeg mye juling. Har fått mange bøter opp igjennom, og har så vidt sonet også. Gått på tvungent sinnemestringskurs. Men fortsatt, hvis folk snakker ned til meg eller bare er jævlig frekke i kjeften går rullgardina ned, uavhengig av kjønn. Anonymkode: f60ac...78c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #15 Skrevet 8. desember 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: I edru tilstand? Dette er ment som et seriøst spørsmål så vennligst svar seriøst også. Anonymkode: 59d0c...b54 Psykiske lidelser, eksempelvis? Jeg kan dessverre ikke peke nøyaktig på hvor det er "feilkoblet", men det er i alle fall et sted å starte. Anonymkode: 5cc79...7b5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #16 Skrevet 8. desember 2022 58 minutter siden, Andrine& said: Mange nyter å skade andre. Personlighetsforstyrrede folk mener de har rett til å utøve vold mot andre, de ser seg selv som offer. De mangler en empatiske evne som kunne stoppet dem. Slike stygge generaliseringer burde vi som "empatiske" mennesker holde oss for god for. Blir regelrett kvalm av slike holdninger. Anonymkode: 5cc79...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #17 Skrevet 8. desember 2022 Hodeskader kan gjøre folk aggressive. Det er bevist at amerikansk fotball og andre typer kontaktsport kan gi så store hodeskader at personligheten til utøveren endres. Kan også se noe lignende hos personer som har blitt utsatt for vold over lang tid Anonymkode: 2c362...491
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #18 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alle har det i seg, men i løpet av barndommen lærer en hvordan en skal regulere følelser og hvordan en skal handle. Voksne er rollemodeller, men så er det ikke alle som er gode rollemodeller. Dessverre lærer noen barn at dette er slik man løser problem. Anonymkode: d1cf9...795 Hva om man aldri har hatt noen foreldre til å regulere følelsene sine av div grunner? Kan barnet fort ende opp med å bli lett voldelig da? Anonymkode: 59d0c...b54
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #19 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): To ved mitt barns skole er utagerende og voldelige de er begge lettere psykisk utviklingshemmet og hadde oksygenmangel ved fødsel. Skrekk og gru når disse kommer i puberteten og ungdomsskolen, da kan de gjøre skikkelig skade på lærere og elever. Anonymkode: c8e3f...133 Kan oksygenmangel i tidlig/sene barneår også føre til det? I dette tilfellet er det ikke snakk om oksygenmangel som nyfødt ihvertfall Anonymkode: 59d0c...b54
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #20 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Slike stygge generaliseringer burde vi som "empatiske" mennesker holde oss for god for. Blir regelrett kvalm av slike holdninger. Anonymkode: 5cc79...7b5 Takk. Anonymkode: 33397...c2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå