AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Skrevet 8. desember 2022 Jeg har en 40% stilling som butikkmedarbeider. 1. Kan arbeidsgiver sette meg opp på vaktliste som tilsvarer opp mot en 90-100% stilling og tvinge meg til å jobbe de dagene? 2. Kan jeg som arbeidstaker si ifra at jeg ikke ønsker å jobbe noe mer utover 40% stillingen min? Når sjefen setter sammen vaktlisten for måneden så blir jeg ofte satt opp 4-5 ganger i uka og ender ofte opp med 37,5t i uka. Jeg har mulighet til å jobbe så mye men kjenner nå at jeg er utslitt. Når jeg tidligere har prøvd å si ifra at jeg ikke kan jobbe den ene dagen jeg er satt opp (som ikke er en av de faste dagene) får jeg beskjed om at hvis jeg ikke får til å bytte den bort så må jeg jobbe. Er dette lov? Anonymkode: b09c7...fbc
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en 40% stilling som butikkmedarbeider. 1. Kan arbeidsgiver sette meg opp på vaktliste som tilsvarer opp mot en 90-100% stilling og tvinge meg til å jobbe de dagene? 2. Kan jeg som arbeidstaker si ifra at jeg ikke ønsker å jobbe noe mer utover 40% stillingen min? Når sjefen setter sammen vaktlisten for måneden så blir jeg ofte satt opp 4-5 ganger i uka og ender ofte opp med 37,5t i uka. Jeg har mulighet til å jobbe så mye men kjenner nå at jeg er utslitt. Når jeg tidligere har prøvd å si ifra at jeg ikke kan jobbe den ene dagen jeg er satt opp (som ikke er en av de faste dagene) får jeg beskjed om at hvis jeg ikke får til å bytte den bort så må jeg jobbe. Er dette lov? Anonymkode: b09c7...fbc Hvis det står i kontrakten at du har 40% stilling så kan ikke arbeidsgiver pålegge deg mer enn den 40% Har du faste dager kan hen heller ikke bestemme at du skal jobbe andre dager… Anonymkode: b77e0...9c7 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det står i kontrakten at du har 40% stilling så kan ikke arbeidsgiver pålegge deg mer enn den 40% Har du faste dager kan hen heller ikke bestemme at du skal jobbe andre dager… Anonymkode: b77e0...9c7 Men når sjefen allerede har sendt ut vaktlisten, kan jeg fortsatt nekte å jobbe dager jeg ikke kan som ikke inngår i min stillingsprosent? er veldig konfliktsky så trenger ekstra bekreftelse før jeg tørr å stå på mitt, hehe. Anonymkode: b09c7...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men når sjefen allerede har sendt ut vaktlisten, kan jeg fortsatt nekte å jobbe dager jeg ikke kan som ikke inngår i min stillingsprosent? er veldig konfliktsky så trenger ekstra bekreftelse før jeg tørr å stå på mitt, hehe. Anonymkode: b09c7...fbc Ja, det er da bare å si at han må spør før han setter deg opp på ekstravakter, og at den og den dagen passer ikke. Anonymkode: b77e0...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er da bare å si at han må spør før han setter deg opp på ekstravakter, og at den og den dagen passer ikke. Anonymkode: b77e0...9c7 Tusen takk🙆🏻♀️ Anonymkode: b09c7...fbc
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 Hei, dette må du rett å slett bare avklare med din leder. Formidle at du er takknemlig for at du får mange vakter utover din stillingsprosent men at du i fortsettelsen ønsker at dere har en dialog om vakter utover denne. Anonymkode: 99f46...b27 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå