AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Hun er fem måneder gammel og jeg vet at han elsker henne over alt, noe jeg også gjør, men synes det er så sårt at han sier "jeg elsker deg, men jeg elsker henne høyere." "Du gjør meg lykkelig, men hun gjør meg lykkeligere." "Jeg hadde ofret deg for henne". Altså jeg er klar over det, og jeg elsker henne også høyest. Men det er likevel sårt å få høre slikt hver eneste dag. Mulig det er hormoner som spiller inn her, men nå etter fem måneder med slike fraser begynner jeg å føle at jeg ikke er verdt noe som mamma. At jeg kun ble brukt for å føde barnet. Vet det er irrasjonelt, men blir bare så lei meg. Og så har jeg så grusomt dårlig samvittighet over at jeg blir lei meg. For babyen kommer først uansett og jeg burde unne henne å bli mer elsket. Føler meg som verdens verste mamma som føler det sånn. Hva er galt med meg? Anonymkode: 8de3f...1e7 4 33
Populært innlegg Sessan_ Skrevet 7. desember 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er galt med meg? Ehm… Hva er galt med HAN?!? Som du selv sier: helt normalt å føle dette. Men å ha behov for å påpeke det hele tiden, høres veldig spesielt ut. Har han flere tegn på manglende sosial kompetanse? 79 2 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 7. desember 2022 Svar det samme tilbake, hver gang "Ja, jeg hadde ofret deg før henne" "Visste ikke hva kjærlighet var, før hun dukket opp". Anonymkode: 50ba2...7a2 53 5 19
Guddla Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Spør hvorfor han trenger å si dette? Foreldre vet at barna kommer først og elsket mest, men man går da ikke rundt å snakker om det hele tiden. 14 1 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 Har du sagt det du skriver her til han? At du er klar over det, at du også har det slik, men at du blir litt lei av at han skal gnu det inn hele tiden? Anonymkode: f544a...51d 12
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun er fem måneder gammel og jeg vet at han elsker henne over alt, noe jeg også gjør, men synes det er så sårt at han sier "jeg elsker deg, men jeg elsker henne høyere." "Du gjør meg lykkelig, men hun gjør meg lykkeligere." "Jeg hadde ofret deg for henne". Altså jeg er klar over det, og jeg elsker henne også høyest. Men det er likevel sårt å få høre slikt hver eneste dag. Mulig det er hormoner som spiller inn her, men nå etter fem måneder med slike fraser begynner jeg å føle at jeg ikke er verdt noe som mamma. At jeg kun ble brukt for å føde barnet. Vet det er irrasjonelt, men blir bare så lei meg. Og så har jeg så grusomt dårlig samvittighet over at jeg blir lei meg. For babyen kommer først uansett og jeg burde unne henne å bli mer elsket. Føler meg som verdens verste mamma som føler det sånn. Hva er galt med meg? Anonymkode: 8de3f...1e7 Normalt å føle sånn ja; men IKKE normalt å si sånt daglig, nei. Ikke noe galt med deg heller, ville også blitt kjempe lei meg. Anonymkode: 47ec6...775 23 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 Normalt å føle/ mene, ikke normalt å si. Anonymkode: a2725...2a6 17
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #8 Skrevet 7. desember 2022 For en gjøk..kan du please tenke deg om før du fortsetter å videreføre genene hans? Anonymkode: 86edc...b2b 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #9 Skrevet 7. desember 2022 Har han ikke gjort slik før, kanskje han er sjalu? Det er normalt å sette barna først, men man sier det jo ikke...han bør tas på det. Anonymkode: 50ba2...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #10 Skrevet 7. desember 2022 Jeg hadde tenkt at det var en overkompensasjon, at han føler han mangler de følelsene for ungen. Uvanlig ting å si, i alle fall. Anonymkode: 2e2ef...76c 8 1
Pippi Lotta Skrevet 7. desember 2022 #11 Skrevet 7. desember 2022 Ingen ting gale med deg, han høres ganske spesiell ut. Man trenger ikke å si alt man tenker, og hva er poenget med å sammenligne dere? Veldig merkelig å ha et behov til å gjøre det! Det høres så rart ut at jeg sliter litt med å tro at dette er det eneste punktet hvor han sliter sosialt? Men kan jo håpe han bare er litt midlertidig «gal» på grund av at han er «ny forelsket» i barnet. Så prøv å snake med han om det, si det er sårende å helle tiden bli snaket om på en slik måte. Det er en helt fornuftig reaksjon fra deg som jeg tror de fleste ville fått, med eller uten hormoner. Lykke til, håper han tar til fornuften og unnskylder seg ❤️ 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #12 Skrevet 7. desember 2022 Jaja, hadde det ikke vært for at du "ofret" 9 måneders svangerskap og alt det medfører, så hadde jo ikke hun vært her- kanskje han bare må høre det? På en grei måte altså. Følger mye med på "mammatwittrere", mange kristne. Nylig har det vært mye snakk om dette med å elske partneren sin vs å elske barna sine. De veldig kristne/troende fra andre land ser på dette heeelt annerledes enn det vi gjør; partner er grunnen til at man valgte å få barn. Partner kommer først. Jeg greier ikke helt å se det slik, siden jeg er skilt og har barn og elsker barnet høyest; men jeg ser et poeng i det med at man må vise stor kjærlighet og takknemlighet til partner for at man fikk barna! Det hadde blitt et helt annet barn, med en annen partner, eller ikke barn i det hele tatt:) Kanskje bør dere kommunisere litt rundt disse temaene? Anonymkode: 77e27...fae 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #13 Skrevet 7. desember 2022 Jeg pleide å si at kjæresten min og sønnen min kom begge to på 1 plass i livet mitt, men på to forskjellige 1 plasser fordi det er to ulike kjærligheter. Anonymkode: 1e3b1...815 14 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #14 Skrevet 8. desember 2022 Flott at han elsker barnet deres, men utrolig kjipt ovenfor deg. Virker som han trykker deg ned. Dere må snakke sammen og du må si at det sårer deg. Anonymkode: 7d852...2c8 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #15 Skrevet 8. desember 2022 Merkeligste jeg har hørt på lenge. Anonymkode: 340e0...c5c 10
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #16 Skrevet 8. desember 2022 Har han sagt eller gjort lignende før på andre måter? Fikk følelsen av at han benytter det for å psyke deg ned. Isåfall må du være på vakt. Anonymkode: 296c6...40d 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #17 Skrevet 8. desember 2022 Så sårt det må være å få høre, TS, spesielt så himla ofte! 😔 Får du til å ta det opp med ham på noe vis? Bare forklare rett ut hva du føler? Noe sånt som: «Jeg tror ikke du mener å såre meg når du sier det og det, men som mamma føler jeg meg ikke verdsatt når jeg må høre på at du sier sånt» eller «er det nødvendig å plassere kjærligheten din til oss på en rangstige? Jeg trenger å føle meg verdsatt som både partner og som mor til barnet, og når du sier sånt, føler jeg meg ikke verdsatt»? Samboeren din er kanskje ikke klar over at du blir såret av å høre slikt, men det bør han BLI klar over. For at barnet skal få best mulig oppvekstvilkår er det nødvendig at du som mamma og dere som par også har det godt 💕 Anonymkode: 37d65...78b 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #18 Skrevet 8. desember 2022 Hvordan tror du han hadde reagert om du sa: Vet du hva? Jeg elsker DEG over alt. Tror du han bruker dette (barnslig nok) fordi han føler seg oversett? Anonymkode: 340e0...c5c 2
MacadamiaNut Skrevet 8. desember 2022 #19 Skrevet 8. desember 2022 Han høres ekstremt umoden ut som prøver å trykke deg ned på denne måten. For det er det jo ikke tvil om at han gjør. Tipper han sliter med mindreverdighetskomplekser. 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #20 Skrevet 8. desember 2022 Svar: Du hadde ikke hatt henne hvis det ikke var for meg. Det er jeg som har gitt deg/oss denne lykken. Tenker at du får høre mye annet når trassperiodene kommer. Anonymkode: 141eb...1ef 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå