AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Hei! Jeg var på tidlig ul forrige uke og ble satt frem tre dager. Jordmor sa at jeg hadde nok hatt eggløsning tidligere enn jeg trodde. Jeg brukte eggløsningstester og var derfor ganske sikker på eggløsningsdagen, så kan dette stemme? Er testene såpass upresise? Jeg tenkte at det var fordi egget hadde festet seg tidlig at jordmor satte meg frem, men hun sa at eggets festetidspunkt ikke betyr noe. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 90cde...8b2
smurfebuss Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Tre dager har ikke noe å si. Det er helt vanlig å få en annen ul-termin enn menstermin. Målingene av babyen sammenlignes med hvor stor gjennomsnittsbabyen er, også justeres man i forhold til det. Men ja, jeg ble satt tilbake med begge mine. Åtte dager med første og 14 dager med minste. Jeg krangla mye på det men ble dessverre ikke hørt. Minsten skulle vært ute av magen et par uker før han til slutt kom med tanke på tilstanden hans og morkakefunksjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 Det spiller uansett ingen rolle, ingen forholder seg til dato på TUL og 3 dager er ingenting å bli satt fram eller tilbake. Anonymkode: c81c8...c15
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Eg brukte også eggløysingstester og var sikker på datoen. På tidlig UL blei eg satt 2 dager tilbake, og OUL satte meg 5 dager fram igjen. Ting endrar seg, og nokre dagar hit eller dit speler ingen rolle. Anonymkode: 48f9f...c1c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 3 dager er helt innafor slingringsmonnet. Ultralyd er ikke så presist (målefeil, kvalitet på utstyret, alle foster vokser ikke helt likt), og du vet heller ikke hvor raskt etter den positive eggløsningstesten egget slapp. Så her vil jeg si de samsvarer bra! Godt mulig termin blir justert noen dager igjen på OUL. Anonymkode: 7dca0...95b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 Tusen takk for svar Jeg vet at et par dager til eller fra ikke har noe å si, men skjønte bare ikke helt hvorfor det ble sånn når jeg var sikker på eggløsning. Uansett, skal ikke henge meg mer opp i det, fosteret vokser vel litt i rykk og napp og ting kan vel endre seg igjen til oul som dere sier. Anonymkode: 90cde...8b2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for svar Jeg vet at et par dager til eller fra ikke har noe å si, men skjønte bare ikke helt hvorfor det ble sånn når jeg var sikker på eggløsning. Uansett, skal ikke henge meg mer opp i det, fosteret vokser vel litt i rykk og napp og ting kan vel endre seg igjen til oul som dere sier. Anonymkode: 90cde...8b2 Altså folk som har innsett via ivf får til og med termindato justert, selv om de til og med har satt inn befruktet egg selv. 3 dager er veldig spesielt å reagere på. Anonymkode: c81c8...c15 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 Jeg ble også satt frem 3 dager på TUL. Gikk over termin og fødte 41+6 (41+3 i følge menstermin). Det har ikke så mye å si. annet enn at jeg hadde blitt igangsatt på 42+0 hvis ikke fødselen hadde startet av seg selv. Anonymkode: db0e0...cab
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Altså folk som har innsett via ivf får til og med termindato justert, selv om de til og med har satt inn befruktet egg selv. 3 dager er veldig spesielt å reagere på. Anonymkode: c81c8...c15 Ok, visste ikke at de med ivf også ble justert. Da lærte jeg noe i dag også. Jeg må vel få lov til å stille spørsmål om årsaken uten at det skal være så spesielt, det er jo ikke sånn at jeg er veldig opptatt av om jeg blir justert frem eller tilbake noen dager. Er bare nysgjerrig (og kanskje litt uvitende) førstegangsgravid. Anonymkode: 90cde...8b2
Sofakona Skrevet 8. desember 2022 #10 Skrevet 8. desember 2022 Husk at en positiv eggløsning test betyr ikke at du vil få eggløsning den dagen... pluss en test vil bare vise at du kan få eggløsning..sp du kan ha,har eggløsning
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #11 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Altså folk som har innsett via ivf får til og med termindato justert, selv om de til og med har satt inn befruktet egg selv. Nei, det gjør de ikke. Anonymkode: a3699...b84
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #12 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det gjør de ikke. Anonymkode: a3699...b84 Jo, ved noen sykehus. Ahus brukte termindato satt ved ordinær ultralyd, og ikke IVF-terminen. Jeg husker ikke nøyaktig mer, med tror det var tre dagers forskjell, det ble i hvert fall ikke nøyaktig samme dato. Noen få dager har heller ikke noe å si. Til TS, jeg husker derimot at jeg ble satt 11 dager frem ved TUL i uke 11. Og jeg vet jo at det ikke stemte. Jeg antar at det delvis handler om feilmålinger, det er jo snakk om millimeter, så det er fort gjort at det ikke blir helt nøyaktig. Og delvis så har jeg inntrykk av at embryoer og fostre ikke vokser helt likt den første tiden heller, selv om jeg har lest at de skal gjøre det. Anonymkode: 8a88e...d3e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #13 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, ved noen sykehus. Ahus brukte termindato satt ved ordinær ultralyd, og ikke IVF-terminen. Jeg husker ikke nøyaktig mer, med tror det var tre dagers forskjell, det ble i hvert fall ikke nøyaktig samme dato. Noen få dager har heller ikke noe å si. Til TS, jeg husker derimot at jeg ble satt 11 dager frem ved TUL i uke 11. Og jeg vet jo at det ikke stemte. Jeg antar at det delvis handler om feilmålinger, det er jo snakk om millimeter, så det er fort gjort at det ikke blir helt nøyaktig. Og delvis så har jeg inntrykk av at embryoer og fostre ikke vokser helt likt den første tiden heller, selv om jeg har lest at de skal gjøre det. Anonymkode: 8a88e...d3e Ikke 11 dager frem, da hadde jeg virkelig stusset. Jeg mente at jeg ble satt 6 dager frem i uke 11. Anonymkode: 8a88e...d3e
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det gjør de ikke. Anonymkode: a3699...b84 Jo, alle blir potensielt justert. Men de fleste sier oul sier x, men vi følger ivf Anonymkode: f07bb...060
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå