AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Dette er ikke ment som et slikt «jeg ønsker å slappe av og være ufør» men mer som ett spørsmål til dere som har erfaring. Jeg er jente, 25 år gammel og har slitt med kronisk migrene, kronisk bihulebetennelse og depresjon siden jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg er vokst opp med mye sykdom i hus men fortsatt blitt lært til at man drar på skole og jobb selvom man har migrene osv. Jeg hadde ett selvmordsforsøk for 1 år siden da jeg føler at jeg ikke er bra nok for noe og redsel for å aldri klare meg i arbeidslivet. Ble diagnostisert med en personlighetsforstyrrelse etter dette i behandling hos DPS. Jeg er i jobb nå og kjenner at både migrenen, depresjonen og personlighetsforstyrrelsen gjør meg totalt utslitt som resulterer i at jeg gråter ofte etter jobb fordi jeg er så sliten. Men det som gjør at jeg vurderer å bestille time til lege og få utredet litt diverse er at jeg nesten daglig har intens migrene, feber og ryggsmerter etter jobb. Ryggsmertene gjør at jeg sliter med søvn. Det kan umulig være normalt?😭 Jeg er bare så vant med å være syk så tenker liksom ikke over at dette er noe jeg kan søke hjelp for. Har både fibromyalgi og bipolar lidelse i familien. Legen min sa for et par år siden at sjansen for at jeg har fibromyalgi er stor men at jeg ikke bør undersøke det fordi jeg er ung og bør heller fokusere på det positive. Burde jeg ignorere det og bare fortsette å leve livet mitt eller dra til legen og prøve grave frem alle mulige diagnoser? (Føler det kan både være det ene og det andre).. Anonymkode: 6d045...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Det er selvfølgelig veldig mye mer enn bare dette som er skrevet her, men forkortet det veldig🤣Vært mye ut og inn av jobb pga personlighetsforstyrrelsen + depresjon. Anonymkode: 6d045...ef3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 Gjør som normale folk. Dra til legen med plagene dine og få hjelp. Skjønner ikke hvorfor du velger å bruke ord som «grave frem» diagnoser? Er du litt spesiell her? Du drar til legen med ryggsmertene, migrenen og andre diverse plager, så hjelper han/hun deg med det. Er jo bare å si det som det er. Skjønner ikke problemet ditt. Anonymkode: c967f...433
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Ikke ignorer så mange plager. Det er fortsatt håp i at du kan bli bedre med behandling, men det blir mindre jo lengre du venter. Gå til legen ❤️ Anonymkode: b8aee...37d 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjør som normale folk. Dra til legen med plagene dine og få hjelp. Skjønner ikke hvorfor du velger å bruke ord som «grave frem» diagnoser? Er du litt spesiell her? Du drar til legen med ryggsmertene, migrenen og andre diverse plager, så hjelper han/hun deg med det. Er jo bare å si det som det er. Skjønner ikke problemet ditt. Anonymkode: c967f...433 Det jeg mener er at jeg allerede har fått beskjed om at det er stor sjanse for at jeg har diverse diagnoser og er også redd for at jeg kan ha bipolar 2 også. Så åpenbart hvis jeg tar opp dette med legen så blir det som å «grave» frem diagnosene istedenfor å bare leve med de om du skjønner? man blir jo ofte sykdommen sin. Men ja jeg er nok spesiell også☺️ Anonymkode: 6d045...ef3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 Uansett hva du gjør, begynn med utredning nå før du er 30, så du kan få ung ufør om du ikke finner noen annen utvei enn ufør. Enten det eller sørg for at du har opparbeidet deg pensjonspoeng eller hva det heter, så du får mer enn minstesats. Jeg fikk ikke gjort noen av delene dessverre, så havnet mellom to stoler og er på minstesats. Anonymkode: 6b460...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uansett hva du gjør, begynn med utredning nå før du er 30, så du kan få ung ufør om du ikke finner noen annen utvei enn ufør. Enten det eller sørg for at du har opparbeidet deg pensjonspoeng eller hva det heter, så du får mer enn minstesats. Jeg fikk ikke gjort noen av delene dessverre, så havnet mellom to stoler og er på minstesats. Anonymkode: 6b460...1d0 Beklager for at det endte sånn for deg, håper du har det greit selvom❤️Kan jeg spørre hva grunnen er til at du er ufør? Jeg føler på en måte at problemene mine ikke er verdige til å gå den veien, men jeg er også så sliten og har så mange plager så derfor jeg vurderer det. Anonymkode: 6d045...ef3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #8 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det jeg mener er at jeg allerede har fått beskjed om at det er stor sjanse for at jeg har diverse diagnoser og er også redd for at jeg kan ha bipolar 2 også. Så åpenbart hvis jeg tar opp dette med legen så blir det som å «grave» frem diagnosene istedenfor å bare leve med de om du skjønner? man blir jo ofte sykdommen sin. Men ja jeg er nok spesiell også☺️ Anonymkode: 6d045...ef3 Man blir ikke sykdommen sin om man har selvinnsikt og velger å ikke la sykdommen identifisere seg. Det er stor sjanse for at du kan få et normalt arbeidsliv så ikke tenk på uføretrygd nå, tenk på behandling. Anonymkode: b8aee...37d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #9 Skrevet 7. desember 2022 Bestill en legetime seint på dagen/etter jobb, så du virkelig får vist fram symptomene dine. Du fortjener all mulig hjelp med plagene dine, det er ikke meningen du skal ha det sånn. Anonymkode: b3243...3d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå