Gå til innhold

Har man klagerett på utskrivelse ved psykiatrisk/dps døgn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså å klage på at man ikke vil bli utskrevet

Anonymkode: d0992...db1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan vel klage på alt, men sjansen for å nå fram er ikke særlig stor. 

Hvorfor vil du klage? 

Anonymkode: ea1d7...84e

Skrevet

Nei desverre ikke klagerett, men det fins en kontrollkommisjon du kan kontakte om du er uenig en avgjørelse som bryter med pasientrettighetsloven. 

Det vanligste er å få 3 eller max 4 uker ved henvisning til døgnopphold eller 5 dager på akuttplass 

Anonymkode: fd275...c63

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei desverre ikke klagerett, men det fins en kontrollkommisjon du kan kontakte om du er uenig en avgjørelse som bryter med pasientrettighetsloven. 

Det vanligste er å få 3 eller max 4 uker ved henvisning til døgnopphold eller 5 dager på akuttplass 

Hva er denne kontrollkommisjonen underlagt? Hvordan kontaktes disse? Kan disse kontaktes fortløpende, eller tar saksbehandlingstiden lang tid?

Anonymkode: 815a7...2fa

Skrevet (endret)

Handler ikke kontrollkommisjonen om når det er tvang involvert? 

Jeg var på tvang og skulle bli overført til frivillig. Da klagde familien min på det for de visste jeg kom til å skrive meg ut. 

Hvis du vil klage på utskrivelse ved frivillig innleggelse så blir det vel mer rett å klage til fylkeslegen eller hva det heter? Det blir da klage på feilbehandling. 

Jeg er ikke helt sikker på hvor det blir rett å klage. 

Endret av Purple_Pixiedust
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei det er ikke en jo for KK

Anonymkode: b7c5e...f2a

Skrevet

Utskrivelse eller avslutning er jo ikke feilbehandling. Man kan ikke være innlagt i årevis uten faglig grunnlag, og det er det svært sjelden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Utskrivelse eller avslutning er jo ikke feilbehandling. Man kan ikke være innlagt i årevis uten faglig grunnlag, og det er det svært sjelden. 

Selvfølgelig er manglende behandling feilbehandling. 

Ville du sagt det samme med en kreftpasient som ble skrevet ut for tidlig?

Anonymkode: a8730...e62

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg kjenner til 2 personer som ble eskortert ut fra psykiatrisk med politihjelp fordi de ikke ville forlate psykiatrisk avd 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...