AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Altså å klage på at man ikke vil bli utskrevet Anonymkode: d0992...db1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Man kan vel klage på alt, men sjansen for å nå fram er ikke særlig stor. Hvorfor vil du klage? Anonymkode: ea1d7...84e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 Nei desverre ikke klagerett, men det fins en kontrollkommisjon du kan kontakte om du er uenig en avgjørelse som bryter med pasientrettighetsloven. Det vanligste er å få 3 eller max 4 uker ved henvisning til døgnopphold eller 5 dager på akuttplass Anonymkode: fd275...c63
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei desverre ikke klagerett, men det fins en kontrollkommisjon du kan kontakte om du er uenig en avgjørelse som bryter med pasientrettighetsloven. Det vanligste er å få 3 eller max 4 uker ved henvisning til døgnopphold eller 5 dager på akuttplass Anonymkode: fd275...c63 Hva er denne kontrollkommisjonen underlagt? Hvordan kontaktes disse? Kan disse kontaktes fortløpende, eller tar saksbehandlingstiden lang tid? Anonymkode: 815a7...2fa
Purple_Pixiedust Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 (endret) Handler ikke kontrollkommisjonen om når det er tvang involvert? Jeg var på tvang og skulle bli overført til frivillig. Da klagde familien min på det for de visste jeg kom til å skrive meg ut. Hvis du vil klage på utskrivelse ved frivillig innleggelse så blir det vel mer rett å klage til fylkeslegen eller hva det heter? Det blir da klage på feilbehandling. Jeg er ikke helt sikker på hvor det blir rett å klage. Endret 8. desember 2022 av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei desverre ikke klagerett, men det fins en kontrollkommisjon du kan kontakte om du er uenig en avgjørelse som bryter med pasientrettighetsloven. Det vanligste er å få 3 eller max 4 uker ved henvisning til døgnopphold eller 5 dager på akuttplass Anonymkode: fd275...c63 Nei det er ikke en jo for KK Anonymkode: b7c5e...f2a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 Utskrivelse eller avslutning er jo ikke feilbehandling. Man kan ikke være innlagt i årevis uten faglig grunnlag, og det er det svært sjelden. Anonymkode: ea1d7...84e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Utskrivelse eller avslutning er jo ikke feilbehandling. Man kan ikke være innlagt i årevis uten faglig grunnlag, og det er det svært sjelden. Anonymkode: ea1d7...84e Selvfølgelig er manglende behandling feilbehandling. Ville du sagt det samme med en kreftpasient som ble skrevet ut for tidlig? Anonymkode: a8730...e62 1
Marye Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 Jeg vet ikke, men jeg kjenner til 2 personer som ble eskortert ut fra psykiatrisk med politihjelp fordi de ikke ville forlate psykiatrisk avd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå