Gå til innhold

Startlån fra husbanken og kommunen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startlån gis til nøktern bolig, du får ikke 4 mill hos husbanken. Du får mest sannsynlig ikke startlån i det hele tatt på AAP (jeg fikk ikke før jeg fikk fast inntekt). 

Anonymkode: 705a2...f3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Noen her som har fått dette? 

Hva var grunnen til at du/dere fikk det?

Hvor mye fikk du låne?

Hva var inntekten og gjelden din? 

Jeg stresser sånn nå for huseier skal selge boligen jeg og barna leier, og leiemarkedet i området er nesten ikke-eksisterende.... Har tilbud fra huseier om å kjøpe her vi bor, men prisen blir rundt 4,3 mill, og jeg har null egenkapital i tillegg til mottar for tiden aap 😔

Barna har av forskjellige grunner måttet flytte flere ganger allerede, og de har begge slitt med bl.a. kronisk sykdom, mobbing og angst som krevde flere års behandling på BUP. 

Nå har vi endelig "landet" en plass hvor de trives kjempegodt, har mange venner og går på skole som de første gang føler seg trygg på. 

Har lest at kommunen ofte prioriterer de som har et sterkt behov for å bli boende der de er (f.eks av psykososiale grunner), og med lav inntekt og ingen mulighet til sparing, havner man enda lenger frem i køen.

Men man MÅ også evne å betjene de månedlige avdragene, ellers så blir det avslag. JEG vet at jeg kan klare det, men ser kommunen/NAV på min totale økonomi vil de uansett mene jeg ikke vil få det til... 

Vet ikke helt hva jeg vil frem til her.... Håper vel bare å få lese noen oppløftende historier som gir meg håp om at kanskje jeg likevel finner en løsning til meg og barna, så de slipper å bli revet opp på nytt fra alt som er trygt ❤

Anonymkode: 1a449...0be

AAP regnes ikke som fast inntekt og det er ytterst få som er heldig og for startlån med AAP. Men med det sagt hadde du aldri fått så stort lån fra kommunen uansett

Anonymkode: c39e6...edb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...