Gå til innhold

Jeg vasket hendene mine i over en time.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter dobesøk. Jeg tisset. Og jeg brukte også hansker. Er som oftest ikke så ille, bruker 20min på det minste. Men i går stod jeg i over en time før jeg følte meg helt ren. Jeg blir så sliten av dette. Hvem andre her har det sånn med tvangstanker? Hva gjør dere? Tvangstankene er ekstremt ille rundt høytider.

Og jeg lurer også på hvordan jeg skal klare å bli frisk fra tvangstankene?

Anonymkode: 98ea1...fbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varmvannet gikk også pga dette i går. Ts

Skrevet

Slutt med det tullet, helt unødvendig.

Anonymkode: 6fcdd...761

Skrevet

Jeg vil anbefale deg behandling for OCD. Det er ikke godt å ha det sånn :hjerte:

Anonymkode: e3242...30a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Gå til fastlegen, få henvisning til dps/psykolog. 
ev finnes det en del online hjelp.

Anonymkode: 584e8...755

• Nyttig 2
Skrevet

Søk hjelp.

Anonymkode: d198f...8e0

• Nyttig 1
Skrevet

Les forskning. Sett deg inn i hvor lang tid det faktisk tar å bli ren, og hvordan hendene Bøe vaskes for å bli rene. 

Da ser du at det er unødvendig å vaske så lenge. Du blir sår og øker faren for infeksjoner.  

Så oppsøker du hjelp hos psykolog i morgen. 

Lykke til. Du kommer til å bli bedre om du tar tak i dette 

Anonymkode: 7f766...aa7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noe som er tullete her så er det denne kommentaren. Snakk om lite empati. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Etter dobesøk. Jeg tisset. Og jeg brukte også hansker. Er som oftest ikke så ille, bruker 20min på det minste. Men i går stod jeg i over en time før jeg følte meg helt ren. Jeg blir så sliten av dette. Hvem andre her har det sånn med tvangstanker? Hva gjør dere? Tvangstankene er ekstremt ille rundt høytider.

Og jeg lurer også på hvordan jeg skal klare å bli frisk fra tvangstankene?

Har du prøvd å stå på hodet i stedet for å gi tvangshandlingene næring. 

PS! får håpe du ikke får "å stå på hodet" som en tvangshandling da

Anonymkode: 06340...b27

Skrevet

Har du vært i behandling TS? Jeg tror en del psykologer arbeider med eksponeringsterapi med god suksessrate mot slik type tvangstanker. 

Anonymkode: 67ca4...8aa

• Liker 1
Skrevet

4-dagers behandling. Ekstremt gode resultater.  Du kommer til å bli helt frisk. Ta kontakt med fastlegen, bli henvist, og bli frisk. Ingen kommer til å le av deg eller synes du er teit. Det er en sykdom. Men som sagt med veldig gode behandlingsmuligheter. 

Anonymkode: 4244a...a00

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kan du noe om OCD?

• Liker 1
Skrevet

Blir gøy å havne på luksusfellen grunnet håndvask (grunnet bruk av mye varmtvann og høye strømpriser....)

Anonymkode: cb1fa...9af

Skrevet

Hvordan du blir frisk er å ta kontakt med fastlegen og beskrive hvordan du har det. ❤️

Anonymkode: b4572...102

Skrevet

Vet du når og hvordan dette behovet for å vaske hender startet? 

Anonymkode: 4beae...495

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg var der selv for noen år siden. Var omtrent invalidisert av tvang. Ble henvist til 4-dagers behandlingen på DPS, og det var helt magisk! Fra å bruke timesvis hver dag på tvangshandlinger, kan jeg nå fire år etter behandlingen nesten telle på 10 fingre hvor mange ganger jeg har gitt etter for tvangen og utført handlinger siden den gang. Ja, tvangen hvisker meg fortsatt i øret noen ganger, men jeg har ingen problemer med å ignorere den.

Det er nok litt ventetid på behandling, men det er virkelig verdt et forsøk. Det fungerer ikke for absolutt alle, men for mange.

Anonymkode: 605b5...c80

Skrevet

Du må gå med på kompromiss med tvangstankene. Først blir dere enige om at det holder med 30min. Så blir det 20min.så 10min og til slutt 10 sekunder. 

Anonymkode: e842b...3c6

Skrevet

Var du så møkkete ? anbefaler Würth Håndrens :)  

0893900007-Haandrens-boks-1-liter_m.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var der selv for noen år siden. Var omtrent invalidisert av tvang. Ble henvist til 4-dagers behandlingen på DPS, og det var helt magisk! Fra å bruke timesvis hver dag på tvangshandlinger, kan jeg nå fire år etter behandlingen nesten telle på 10 fingre hvor mange ganger jeg har gitt etter for tvangen og utført handlinger siden den gang. Ja, tvangen hvisker meg fortsatt i øret noen ganger, men jeg har ingen problemer med å ignorere den.

Det er nok litt ventetid på behandling, men det er virkelig verdt et forsøk. Det fungerer ikke for absolutt alle, men for mange.

Anonymkode: 605b5...c80

Verdt å tenke seg litt om før man hopper på et slikt opplegg. For ren OCD - ja. For tvang som følge av traumer, derimot, er slik behandling lite hjelpsomt og medfører dessuten stor fare for retraumatisering. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Verdt å tenke seg litt om før man hopper på et slikt opplegg. For ren OCD - ja. For tvang som følge av traumer, derimot, er slik behandling lite hjelpsomt og medfører dessuten stor fare for retraumatisering. 

Jeg er nærmest invalidisert av tvang, som er traumeutløst. Og denne behandlingen har flere ganger vært snakket om, men flere behandlere har vært usikker på hvor mye effekt den vil ha pga at det er traumeutløst… I wish jeg bare kunne gå på et 4 dagers program og bli kvitt aggressive/seksuelle tvangstanker. Det er helt jævlig å leve med. 

Anonymkode: 4d614...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...