Gå til innhold

Hva er sjansen for et nytt forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 30 år. Har alltid hørt at jeg er pen. Er slank, veltrent, har høyere utdanning osv. Jeg er gravid, men det er slutt med barnefar. Jeg dater ikke nå av hensyn til barnet og situasjonen. Likevel bekymrer jeg meg for at jeg aldri vil kunne bli forelsket og kunne få meg kjæreste igjen. Altså, ikke nå, men i fremtiden en gang håper jeg at det kan skje. 

Er det håp for meg? Hvem vil treffe en alenemor?

Anonymkode: 3fa56...03f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

34.2%

Anonymkode: dcee9...21d

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde en sønn på 7 år da jeg møtte mannen min. Datet en del på de årene jeg var singel også.

Er nå gift, har fått et barn til og et på veg. Opplevde det ikke som et problem på datingmarkedet at jeg var alenemor, men man blir jo litt mer selektiv på hva slags menneske man ønsker i livet sitt hvis man skal innlede noe seriøst.

Anonymkode: e162e...30e

Skrevet

Veldig mange, og mange som mener de ikke vil det ombestemmer seg også om de faller for en kvinne med barn. 

Hilsen en som er gift med mann som "aldri skulle date en alenemor". (Som jeg var.)

Anonymkode: ca650...ba4

• Hjerte 1
Skrevet

Du kommer garantert til å finne kjærligheten igjen. 

Som mann tenker jeg at det er mye mer ok å date en alenemor enn mange tror.

Problemet ditt er trolig helt motsatt: Du må være litt selektiv!  Mange vil sikkert ha deg, men ikke ungen. De kan late som en stund, men er ikke pappamateriale. Du bør passe deg litt for kyniske typer, psychos, manipulatorer, menn med aggressive tendenser osv.  En del er faktisk såpass psycho at de ser på alenemødre som svakere i den forstand at de vil finne seg i mye av hensyn til barnet.  Mens det de egentlig bør gjøre er å finne seg i lite, nettop av hensyn til barnet..

Den gode nyheten er at det finnes mange skilte småbarnsfedre 50% som liker unger og som er voksne gutter som mer enn gjerne vil slå sammen familene, og det finnes barnløse menn i den alderen som er mer enn modne til å gå inn i rollen.  

Dette går nok fint, bare du er tålmodig og litt forsiktig med hvem du velger. 

Anonymkode: 03402...eb1

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Du kan ta det helt med ro. Null stress å finne interesserte menn selv om man har barn. Som andre sier - det blir heller du selv som hever terskelen for hvem du vil bruke tiden din på. 

• Nyttig 4
Skrevet

Såklart. Du har knapt blitt voksen og har hele livet foran deg!

Anonymkode: 89bef...41a

Skrevet

Hvorfor tenker du på dette nå? Hvorfor er nytt forhold så viktig for deg? Du HAR jo barn nå! Hva skal et nytt forhold tilføre? 

Få heller barnet. Kos deg med det, og nyt heller livet alene uten alle de unødige komplikasjonene det er med er forhold. Det vil kun frarøve deg alle gledene med å være for deg selv, og tilføre ingenting av essens annet enn kanskje noe til å være medlåntaker på et boligkjøp.

Anonymkode: 4adc9...afa

Skrevet

Ble slutt med barnefar for 10 år siden, aldri hatt problemer på datingfronten. På de årene har jeg datet mange som har vært interessert selv om jeg har barn, også hatt et samboerskap i mellomtiden i 5 år. Du kommer til å finne noen når du er klar 😊

Anonymkode: 905f2...65d

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...