AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #21 Skrevet 7. desember 2022 Sivilingeniør. Fikk fast jobb 2,5 år etter levert masteroppgave. Gikk via praksisplass til midlertidig stilling til vikariat til fast stilling. Slet med å finne jobb pga ulike årsaker, blant annet lite relevant arbeidserfaring og lite kontaktnett. Anonymkode: c30ca...c62
Lill3My Skrevet 7. desember 2022 #23 Skrevet 7. desember 2022 Fikk jobb før jeg var ferdig med bacheloren (ingeniør)
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #24 Skrevet 7. desember 2022 7 mnd fra ferdig utdanning til første vikariat. Deretter enda 5 måneder i vikariat før jeg fikk fast 100%. (Politi) Anonymkode: ac1bd...e07
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #25 Skrevet 7. desember 2022 Jeg var heldig og fikk jobb et halvt år før jeg var ferdig utdannet. Så gikk rett i jobb da jeg var ferdig. Anonymkode: 584b9...e06
Sykepleierinnen Skrevet 7. desember 2022 #26 Skrevet 7. desember 2022 Sykepleier. Gikk rett fra skolebenken til fast stilling.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #27 Skrevet 7. desember 2022 Ble ferdig utdannet i mai, og har enda ikke fått jobb. Jeg søker på alt som dukker opp. Får ikke utdanningsrelaterte jobber fordi jeg mangler erfaring, og ingen «butikk»-jobber etc. fordi de mener jeg er for høyt utdannet. Jeg søker alt av jobber innenfor en to-timers radius, selv om jeg ikke har bil en gang. Nav vil ikke betale meg dagpenger fordi jeg ikke har hatt høy nok lønn før, og de vil ikke gi sosialpenger fordi jeg eier en leilighet med samboeren min. Sitter skikkelig i beita, for å si det mildt. Anonymkode: 34183...b57 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #28 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble ferdig utdannet i mai, og har enda ikke fått jobb. Jeg søker på alt som dukker opp. Får ikke utdanningsrelaterte jobber fordi jeg mangler erfaring, og ingen «butikk»-jobber etc. fordi de mener jeg er for høyt utdannet. Jeg søker alt av jobber innenfor en to-timers radius, selv om jeg ikke har bil en gang. Nav vil ikke betale meg dagpenger fordi jeg ikke har hatt høy nok lønn før, og de vil ikke gi sosialpenger fordi jeg eier en leilighet med samboeren min. Sitter skikkelig i beita, for å si det mildt. Anonymkode: 34183...b57 ooh, hørtes tøft ut. Håper det løser seg for deg asap. Sitter litt i samme båt her, eller jeg får meg svangerskapsvikariater men sjelden 100% - blir nærmere 40,60 % stillinger.. Går ikke rundt økonomisk. Hvilken utdanningsretning har du? Anonymkode: 23751...e25
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #29 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Sivilingeniør. Fikk fast jobb 2,5 år etter levert masteroppgave. Gikk via praksisplass til midlertidig stilling til vikariat til fast stilling. Slet med å finne jobb pga ulike årsaker, blant annet lite relevant arbeidserfaring og lite kontaktnett. Anonymkode: c30ca...c62 Jeg er også sivilingeniør og jeg er så glad for å lese at det er flere enn meg som ikke gikk rett fra innlevering av master til fast jobb. Jeg brukte to år på å få fast jobb, blant annet pga en veldig lite markedsrelevant masteroppgave, null jobbrelevant nettverk og lite yrkeserfaring. Jeg hadde først et vikariat på ett sted, og deretter et vikariat på et annet sted. Jeg fikk fast jobb på sted nr 2. Anonymkode: 0d625...66a
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #30 Skrevet 7. desember 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: ooh, hørtes tøft ut. Håper det løser seg for deg asap. Sitter litt i samme båt her, eller jeg får meg svangerskapsvikariater men sjelden 100% - blir nærmere 40,60 % stillinger.. Går ikke rundt økonomisk. Hvilken utdanningsretning har du? Anonymkode: 23751...e25 Leverte master innen næringsmiddelindustri/mat, hadde jeg visst hvordan dette skulle bli hadde jeg jammen i meg studert noe annet. Din situasjon hørtes ikke noe bedre ut! Kjenner veldig på at dette tærer både på oppsparte midler og selvtilliten. Vet at ikke alle går rett ut i jobb, men hadde regnet med å hvertfall få napp på en jobb uten utdanningskrav. Eller noe form for hjelp fra nav. Anonymkode: 34183...b57 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #31 Skrevet 8. desember 2022 Sosionom, fikk fast jobb 2,5 år etter endt utdannelse. Hadde 3 vikariat i mellomtiden. Bor på en liten plass med begrensede jobbmuligheter. Anonymkode: c854e...a9a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #32 Skrevet 8. desember 2022 Fikk 100 % fast jobb fem måneder etter at masteren var avsluttet. Tok meg en god sommerferie i en butikkjobb før jeg startet å søke relevante jobber. Samfunnsplanlegging. Anonymkode: cfffc...c36
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #33 Skrevet 8. desember 2022 Det er latterlig hvor enkelt det var å få jobb nr. 2, og nå er det flere som tilbyr meg nye jobber. Jobb nr. 1 derimot, den var det svært vanskelig å få; 2 år tok det fra jeg var ferdig utdannet M.Sc. innenfor et realfag til jobben var i boks. Anonymkode: 7c330...f7e
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #34 Skrevet 8. desember 2022 Jobbet deltid fra jeg var 17 år og nå er jeg 34. I løpet av den tiden har jeg tatt Fagbrev i kontor og adm., Kurs i regnskap og Bachelor i Statsvit. Finner ikke fast jobb. Har vært i uendelige vikarer og deltidsstillinger. Søkt og søkt. siden jeg har vært 22 jobbet jeg 4 år totalt deltid ett sted, så 3 år ett annet og nå har jeg barn. Vært hjemme ett år med barnet og går på dagpenger. Det er mareritt å ikke finne seg fast jobb. Har jobbet i kontor og adm. i alle stillingene. Når blir det min tur? Gir opp snart. Psyken er sliten og da er det ikke rart folk går på aap, og senere blir ung uføre når man blir utnyttet i midlertidige stillinger. Jeg har fått lovnader på lovnader. Er likt på jobben får jeg høre, pliktoppfyllende, ansvarlig og lærer fort og ressurs på jobben. Er det bare tull alt de sier? Anonymkode: e6152...44f 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #35 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jobbet deltid fra jeg var 17 år og nå er jeg 34. I løpet av den tiden har jeg tatt Fagbrev i kontor og adm., Kurs i regnskap og Bachelor i Statsvit. Finner ikke fast jobb. Har vært i uendelige vikarer og deltidsstillinger. Søkt og søkt. siden jeg har vært 22 jobbet jeg 4 år totalt deltid ett sted, så 3 år ett annet og nå har jeg barn. Vært hjemme ett år med barnet og går på dagpenger. Det er mareritt å ikke finne seg fast jobb. Har jobbet i kontor og adm. i alle stillingene. Når blir det min tur? Gir opp snart. Psyken er sliten og da er det ikke rart folk går på aap, og senere blir ung uføre når man blir utnyttet i midlertidige stillinger. Jeg har fått lovnader på lovnader. Er likt på jobben får jeg høre, pliktoppfyllende, ansvarlig og lærer fort og ressurs på jobben. Er det bare tull alt de sier? Anonymkode: e6152...44f Det er vel mer at vi finner oss i det, søk kun faste.⭐ Anonymkode: 03f3b...43a 1
c_buk Skrevet 9. desember 2022 #36 Skrevet 9. desember 2022 (endret) Fikk vikariat 2 måneder etter endt utdanning. Forlenget vikariat underveis. Så landet jeg fast stilling et annet sted ca halvannet år etter endt utdanning. Så prøvde de jeg vikarierte hos å tilby fast. Endret 9. desember 2022 av c_buk
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #37 Skrevet 9. desember 2022 Fikk 1 år vikariat rett før jeg leverte bachelor. 2 år prosjektstilling samme sted nå. IT. Anonymkode: e25bc...438
Gjest EmKay Skrevet 9. desember 2022 #38 Skrevet 9. desember 2022 Tja. Fikk ikke jobb etter min første utdanning som var oljerelatert. Oljekrisen traff ca midt i studiene og kun 2/80 fikk relevant jobb etterpå. Jeg gikk videre til å studere økonomi og ble så tilbudt jobb før jeg var ferdig. Jobben var semi-relevant til økonomiutdanningen, men ikke den første. Jeg jobbet der på fulltid parallelt med studier i 1 år, og så i et år til. Etter to år der fikk jeg jobb i et felt relevant for begge utdanninger, da hadde jeg vel søkt i litt over et halvt år eller noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #39 Skrevet 9. desember 2022 2 år. Bachelor i marinteknisk drift. Anonymkode: 62480...035
Andro Skrevet 9. desember 2022 #40 Skrevet 9. desember 2022 2 måneder. Aldri hatt noe vikariat. Aldri jobba deltid. Sosialarbeider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå