Gå til innhold

Hvor lang tid gikk det før du fikk fast jobb etter utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid gikk det før du fikk fast jobb etter utdanning? Hvor mange vikariater gikk du evt i først?

Anonymkode: 23751...e25

Skrevet

1 år (lærer)

Skrevet

Samme dag som siste muntlige eksamen. Fikk jobben i april samme år, men som et vikariat inntil alle eksamener var bestått 

Anonymkode: 67892...251

Skrevet

9mnd

Anonymkode: 63f23...720

Skrevet
2 minutter siden, Snabeltann said:

1 år (lærer)

Oi, hvorfor? Søkte du kun i storbyene? Eller var du kresen? 

Anonymkode: aec9c...b1d

Skrevet

Fikk flere tilbud om fast jobb før masteren var levert. Lærer.

Anonymkode: 9e9c5...94b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi, hvorfor? Søkte du kun i storbyene? Eller var du kresen? 

Anonymkode: aec9c...b1d

Nei, mener jeg fikk jobb med en gang (før jeg var ferdig utdannet), men jobbet i et årsvikariat før det ble gjort om til fast stilling.  😀 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor lang tid gikk det før du fikk fast jobb etter utdanning? Hvor mange vikariater gikk du evt i først?

Fikk fast ansettelse underveis i studiet med forbehold om autorisasjon.

Aner ikke hvor mange vikariater. Mellom 10 og 20.

Anonymkode: b8a0c...33b

Skrevet

Jeg gikk i 11 + 9 måneders svangerskapsvikariat før jeg fikk tilbud om fast stilling på samme arbeidsplass. Var utrolig skeptisk til å takke ja til det første vikariatet da jeg var redd for økonomisk uforutsigbarhet, men det løste seg jo greit på sikt allikevel. Startet med 470.000 i lønn i 2018 og tjener nå 650.000 på ny arbeidsplass. Jeg brukte erfaringen fra begge vikariatene mine på intervjuet til nåværende stilling.

Anonymkode: 85e52...0d8

Skrevet

Sosionom, 1 år før fast ansettelse, vikariat før dette. 

Anonymkode: f5d3e...272

Skrevet

Hadde jobb klar før utdanningen var fullført. Både som ingeniør og lærer. 

Anonymkode: 2b285...e47

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk ikke jobb innen det jeg utdannet meg som. Visstnok ikke så lett å få innpass i det private næringsliv som kvinne og fembarnsmor. (4 av dem i alderen 0-5 år). Masse fordommer (rundt år 2000 - 2005). Søkte 1000 jobber over en periode på 2,5 år, og det var ikke før jeg unnlot å skrive i søknaden at jeg hadde barn, og hvor mange at jeg var interessant for intervju. Dessverre så spurte de om antall barn på intervjuet så da var jeg like langt.

Endte opp med å omskolere meg innen helse- der er det visst greit å jobbe både dag, kveld og natt,  men i privat næringsliv var visst ikke dette mulig, forstå det den som kan.

Håper at tidene har endret seg siden da.

Anonymkode: cd147...38d

• Hjerte 3
Skrevet

Fikk faktisk relevant og høyt ønsket jobb noen måneder før jeg var ferdig, og det skal godt gjøres som statsviter 😅

Ble veldig positivt overrasket. 

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde et årsvikariat fra jeg var ferdig utdannet, men fikk fast stilling etter noen mnd. Så byttet jeg jobb og hadde vel vikariat der i litt over et halvt år før jeg fikk fast der.

Anonymkode: 9ea2a...543

Annonse
Skrevet

Utenfor mitt yrke: Før jeg var ferdig utfannet.

I mitt yrke: 1.5 år.

Er politi. Søkte på fast og vikariat i hele landet. Har ikke komt innom fagfeltet som er min drøm enda. 

Anonymkode: 170b7...9f2

Skrevet

Interessant å høre. Skriv gjerne også utdanning eller retning om dere vil.

Selv går jeg i 7 vikariatet nå, og begynner bli ganske lei av å ikke ha økonomisk stabilitet. Jeg får meg alltid midlertidig jobb, men ønsker så sårt fast jobb. Det har alltid vært svangerskapsvikariater, og ingen stillinger åpner seg før min tid på arbeidsplassene er over. Jeg jobber i helsevesenet.

TS

Skrevet

6år! Kun vikar stillinger før det.

Anonymkode: cfab7...ce7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utenfor mitt yrke: Før jeg var ferdig utfannet.

I mitt yrke: 1.5 år.

Er politi. Søkte på fast og vikariat i hele landet. Har ikke komt innom fagfeltet som er min drøm enda. 

Beklager leste litt fort. Det tok 1.5 år før jeg fikk vikariat, og rett over 2 år før jeg fikk fast. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

6år! Kun vikar stillinger før det.

Anonymkode: cfab7...ce7

6 år ja. Hvilken retning er du utdannet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...