Gå til innhold

Var dette helt feil av meg ? jeg synes ikke jeg gjorde noe galt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt inviterte 2 av sine nærmeste på kino og pizza, da ble den ene mamman i barnets gjeng veldig sint, mitt barn leker med 8 barn, var det feil av meg og bare be de 2 nærmeste vennene? var ikke bursdag eller noe, bare barnet som ville finne på noe med de 2 vennene sine

Anonymkode: 7abf5...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du gjorde ikke noe galt.

Anonymkode: 58ce0...b2c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei i venting galt med å invitere med seg to av vennene sine. Den mora er hysterisk. 

Anonymkode: 3ce89...07f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barnet mitt inviterte 2 av sine nærmeste på kino og pizza, da ble den ene mamman i barnets gjeng veldig sint, mitt barn leker med 8 barn, var det feil av meg og bare be de 2 nærmeste vennene? var ikke bursdag eller noe, bare barnet som ville finne på noe med de 2 vennene sine

Du gjorde ingenting galt. Selvsagt får barnet ditt gå med 2 venner på kino uten å måtte invitere 5 til. Det er to helt forskjellige opplevelser. 

Denne moren burde gå litt i seg selv. Tviler på at hun hadde tatt med 9 barn på pizza og kino med mindre det var bursdag. 

Skrevet

Synes det var dårlig gjort av deg. Det kan være at barna til denne mora føler seg utelatt. Ingen bør bli utelatt som barn, og hvis det er slik at mor er alene og har lite med penger så bør de foreldre som har god råd spandere på de andre barna. 

Anonymkode: e58b3...44e

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Synes det var dårlig gjort av deg. Det kan være at barna til denne mora føler seg utelatt. Ingen bør bli utelatt som barn, og hvis det er slik at mor er alene og har lite med penger så bør de foreldre som har god råd spandere på de andre barna. 

😂

Anonymkode: 918c6...e01

• Liker 21
Skrevet

Selvfølgelig helt greit slik du gjorde det. Kjekt for ungene møtes i mindre grupper i blant. Greit å invitere alle i bursdag og livnende anledninger, men på fritiden bestemmer en selv hvem en leker med.

Anonymkode: 7691e...23a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😂

Hvorfor hånler du av meg?

Det er mange som har fått barn da de var unge, kanskje de har diagnoser, vært sammen med voldelige menn og som aldri har fått tatt seg ordentlig utdannelse og jobb pga traumene med denne mannen. Dette går ut over barna. Hvorfor skal ikke foreldrene til barnas venner være med å sponse de barna som har lite penger? 

Barnefattigdom (NRK)

Dere virker til å ikke ha empati hvis dere mener foreldre med god råd ikke skal sponse de barna som lever i fattigdom. 

Skrevet

Ingen ting galt i det. Hadde du invitert 7/8 forstår jeg en reaksjon, men nå gjorde du ikke det. 

Anonymkode: 6e368...271

• Liker 7
Skrevet

2 av 8 er da helt innafor. 

Anonymkode: b00f7...9d7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt innenfor!

Anonymkode: 62061...b09

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er mange som har fått barn da de var unge, kanskje de har diagnoser, vært sammen med voldelige menn og som aldri har fått tatt seg ordentlig utdannelse og jobb pga traumene med denne mannen. Dette går ut over barna. Hvorfor skal ikke foreldrene til barnas venner være med å sponse de barna som har lite penger? 

Barnefattigdom (NRK)

Dere virker til å ikke ha empati hvis dere mener foreldre med god råd ikke skal sponse de barna som lever i fattigdom. 

😂

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk for svar

Godt og høre

Skrevet

Hva begrunnet denne moren sinnet sitt med da....? 🤨

Nysgjerrig 😉

Anonymkode: ce414...dc2

Skrevet

Tenker at barn har veldig godt av å utvikle gode sosiale egenskaper både i små og store grupper.

Det er nå engang slikt at man ikke kan ha en verden der man MÅ invitere "alle" i frykt for å krenke noen, i alle fall ikke når gruppen det er snakk om er såpass stor. Hadde gruppen vært på 4 barn, og 3 av de hadde gjort noe felles uten å invitere nr 4, så hadde dette vært en helt annen sak. En gruppe på 8 må tåle å deles opp en del, uansett sosioøkonomisk status eller andre eventuelle elementer.....

• Liker 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Barnefattigdom (NRK)

For det første så er det vel ikke gitt at TS betalte for de andre barna? De inviterte, og kanskje spanderte pizza, men kinobillett regner jeg med at de ikke spanderte. For det andre så var det 2/8 som ble spurt, helt innafor. Jeg tviler sterkt på at barnet til TS har et bestevenn-forhold til alle 8. det er gjerne 2-3 man er ekstra knyttet til. og hvorfor trekker du egentlig inn penger? Det er jo ren synsing fra din side, du aner ikke noe om den økonomsike situasjonen til noen av partene her.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

2 (3 med barnet) av 8 er helt greit. 

2 av 3 venner i gjengen er ikke greit. 

Anonymkode: 20eff...197

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Barnefattigdom (NRK)

Man trenger ikke alltid være alle. Man må få dyrke nære relasjoner i mindre grupper og. Skjerp deg

Anonymkode: 669d5...0ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette er så vanskelig! Jeg er livredd for å stenge noen ute, samtidig som det ikke passer å ha hele gjengen med hver gang. 

Hvis du passer på å rullere og ikke be de samme hver gang kanskje?

Anonymkode: 53f8c...9b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...