AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Hei 🥰 Jeg er relativt nyutdannet (2 års erfaring i yrket mitt) og har ingen erfaring med lønnsforhandlinger. Jeg ble ansatt i et privat firma for 5 måneder siden. Om en måneds tid er altså prøvetiden min over. Det står i arbeidskontrakten min at lønn er gjenstand for årlig vurdering, og først etter at prøvetiden er over. Jeg har fått gode skussmål i løpet av disse fem månedene. Har tatt på meg flere arbeidsoppgaver enn de arbeidsoppgavene jeg er pålagt til å utføre. Verdt å nevne at jeg ikke forhandlet lønn da jeg takket ja til stillingen. Dette fordi jeg var i et vikariat og virkelig hadde lyst på akkurat denne jobben. Sitter dypt å forhandle lønn. Er oppdratt til å aldri be om mer. Hvordan går jeg frem? Anonymkode: 821b4...db5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Det er altfor tidlig å begynne lønnsforhandling nå. Prøv igjen om fem år. Ellers skulle du forhandlet lønn når du ble presentert lønnsvilkår før du fikk prøveperiode Anonymkode: ae912...bfe
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er altfor tidlig å begynne lønnsforhandling nå. Prøv igjen om fem år. Ellers skulle du forhandlet lønn når du ble presentert lønnsvilkår før du fikk prøveperiode Anonymkode: ae912...bfe Men det står jo i kontrakten at man kan forhandle etter at prøvetiden er over? Årsaken til at jeg ikke forhandlet før jeg begynte, har jeg forklart i hovedinnlegget. Jeg vet at jeg hadde mest å gå på før jeg takket ja, men jeg turte ikke pga jeg var i et vikariat og det nærmet seg vikariatets slutt. Anonymkode: 821b4...db5