AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Hei 🥰 Jeg er relativt nyutdannet (2 års erfaring i yrket mitt) og har ingen erfaring med lønnsforhandlinger. Jeg ble ansatt i et privat firma for 5 måneder siden. Om en måneds tid er altså prøvetiden min over. Det står i arbeidskontrakten min at lønn er gjenstand for årlig vurdering, og først etter at prøvetiden er over. Jeg har fått gode skussmål i løpet av disse fem månedene. Har tatt på meg flere arbeidsoppgaver enn de arbeidsoppgavene jeg er pålagt til å utføre. Verdt å nevne at jeg ikke forhandlet lønn da jeg takket ja til stillingen. Dette fordi jeg var i et vikariat og virkelig hadde lyst på akkurat denne jobben. Sitter dypt å forhandle lønn. Er oppdratt til å aldri be om mer. Hvordan går jeg frem? Anonymkode: 821b4...db5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Det er altfor tidlig å begynne lønnsforhandling nå. Prøv igjen om fem år. Ellers skulle du forhandlet lønn når du ble presentert lønnsvilkår før du fikk prøveperiode Anonymkode: ae912...bfe
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er altfor tidlig å begynne lønnsforhandling nå. Prøv igjen om fem år. Ellers skulle du forhandlet lønn når du ble presentert lønnsvilkår før du fikk prøveperiode Anonymkode: ae912...bfe Men det står jo i kontrakten at man kan forhandle etter at prøvetiden er over? Årsaken til at jeg ikke forhandlet før jeg begynte, har jeg forklart i hovedinnlegget. Jeg vet at jeg hadde mest å gå på før jeg takket ja, men jeg turte ikke pga jeg var i et vikariat og det nærmet seg vikariatets slutt. Anonymkode: 821b4...db5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Det første man ber om er en samtale etter endt prøvetid om oppstarten, opplæring og evt. en lønnssamtale. Da går man gjennom en vurdering av prøvetiden og samtidig lønn. Det vil være en naturlig tilnærming til temaet, om du ikke har satt er kriterium ved oppstart om vurdering av lønn etter endt prøvetid. Anonymkode: 48729...b47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå