Gå til innhold

hvordan hadde dere løst barnebursdagen når barnet har bursdag i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi be før jul og skoleslutt, i romjulen eller vente til Januar?

Anonymkode: a0480...b70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken dato har barnet bursdag? Det er ganske vesentlig for mitt svar 

Anonymkode: a6151...fa3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken dato har barnet bursdag? Det er ganske vesentlig for mitt svar 

24

Skrevet

Før jul eller romjulen er jo koselig. 

Anonymkode: bb463...292

Skrevet

Mange er ofte bortreist i romjulen eller er veldig opptatt. Jeg ville tatt barnebursdag første uka i januar, og heller familiebursdag i romsjulen.

Anonymkode: 20291...a39

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mange er ofte bortreist i romjulen eller er veldig opptatt. Jeg ville tatt barnebursdag første uka i januar, og heller familiebursdag i romsjulen.

Enig med denne! 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

24

Da hadde jeg tatt det rett før juleferien.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ha feiret med venner i januar. Folk er utrolig opptatt i jula, og det skjer noe hele tiden. Blir ekstremt mye søtt.. 

Jeg har selv bursdag i begynnelsen av desember. Har feiret med venner før desember, da folk er så opptatt i desember. 

Anonymkode: 5cf74...893

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar

litt ulike svar her. hn har bursdag den 24 desember burde selvsagt skrive det, vi skal ha familiebursdag lille julaften da flere familiemedlemmer er bortreist i romjulen

Skrevet

Ei venninne av meg har bursdag i romjula, og når vi var små feira hun alltid bursdag lille julaften! Var visstnok populært for foreldre å levere fra seg ungen noen timer i jule-innspurten. Men dette er 30 år siden, aner ikke om det hadde fungert idag. 

Anonymkode: 25ad8...76c

• Liker 4
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

I klassen til mitt barn, feirer nov/des barna i sammen. Så ble ferdig med barneselskapet i slutten av nov.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Enig. Har sommerferiebarn og vi feirer alltid etter sommerferien.

Anonymkode: a670a...639

Skrevet

Hadde tatt det i januar. Desember er som regel fullbooket for barnefamilier, så for å sikre greit oppmøte så hadde jeg kjørt første uka i januar.

Anonymkode: dc628...ec6

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde tatt det i januar. Desember er som regel fullbooket for barnefamilier, så for å sikre greit oppmøte så hadde jeg kjørt første uka i januar.

Anonymkode: dc628...ec6

Jeg tenker at siste helga før jul hadde vært like greit som i januar, for selv om desember er fullbooket for oss voksne, så er den sjelden det for barna. De skal jo ikke handle ørten julegaver, bake syv slag, rekke litt overtidsjobbing og julebord og hogge tre og bake til juletrefesten og sånne ting. Her jeg bor er det faktisk enklere å arrangere noe den siste uka før jul enn det er i slutten av november/begynnelsen av desember. Absolutt siste arrangement som jeg eller et av mine barn må delta på er den 14.12. men frem til da er det 1-3 i uka. 

Men i starten av januar fungerer også helt greit, så da blir det jo opp til deg. Jeg ville, for barnets skyld, lagt feiringen så tett ved bursdagen som mulig. Og dersom dere ønsker å ta det en helg så blir det jo enten en uke før bursdagen eller 2 uker etter bursdagen i år, siden juleaften (bursdagen) faller på en så dum dag. Jeg ville unngått perioden 24.12.-01.01. for erfaringsmessig er det mange barn som reiser på juleferie til familie, eller selv får besøk av familie som kommer langveisfra.

• Liker 2
Skrevet

Datter til en venninne har bursdag den 24. Der har de familien til bursdagsfeiring. kake, bursdagsgaver klokken 12 og så har de julefeiring om kvelden. jenta har bursdagsfeiring med venner alt etter når det passer best ellers for vennene sine.

Skrevet

Ville tatt det tidlig i desember. I romjulen er det mange som er bortreist eller opptatt. 

Anonymkode: db5a5...004

Skrevet

Siden du spør, og det er desember og kalenderen har trippelbookinger hver dag når barna er litt eldre: Januar!  Muligens en formiddagsbursdag etter skolefri, det kunne vært koselig (22.). En gang var et av barna på lekeland 2. juledag i bursdag, faktisk ganske godt oppmøte og få andre der.
Egentlig alt annet enn siste helga eller ettermiddag/kveld de tre siste ukene før. De er stappa med avslutninger og framføringer og ekstraøvelser og ekstrakos og treff, og venner og familie vil møtes og samtidig som foreldre har det samme. Alle som ikke rakk vennegruppe baker pepperkaker og går på skøyter og vi foreldre har mye og…. 

Anonymkode: 0a138...7e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

24

Vårt barn har også bursdag den 24 og vi har alltid barnebursdag i løpet av de første to ukene i desember.

Anonymkode: bd518...a37

Skrevet

Hadde tatt tidlig i januar. Et familiemedlem har bursdag i romjulen og de hadde familieselskap på dagen og barnebursdag i januar. 

Anonymkode: 7717e...855

Skrevet

Hei

Jeg har spurt på facebook siden vår og de fleste ville ha før jul, så da blir det bursdagfering før juleferien :) burde jo spurt der med engang,men tenkte ikke på det

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...