Gå til innhold

Jeg ble forespeilet at jeg kunne jobbe overtid, fikk det ikke...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble ansatt i et av Big4 konsulenthusene som konsulent rett før sommeren, etter flere år som analytiker i et forsikringsselskap. Jeg har mastergrad fra universitetet. Jeg gikk en del opp i lønn, men ble først og fremset forespeilet under intervjuene at det var mye arbeidsoppgaver og gode muligheter for overtidsarbeide, noe som IKKE skjedde. Jeg jobber nesten alltid bare 9-16, tjener rundt 850 tusen i fast lønn og får maksimalt til å jobbe overtid for ca. 10.000 kr på en god måned. På dårlige måneder blir det ingenting. Jeg føler ikke at jeg fikk det jeg ble forespeilet. Jeg ble tidligere mobbet av min gamle sjef for at jeg ikke hadde noe liv da jeg tok overtidsarbeide og han kritiserte meg for det, hvilket også var hovedårsaken til jobbskifte, noe som ikke stemmer i det hele tatt, jeg ønsker bare å påta meg mere arbeidsoppgaver, fordi jeg er ung og er oppe mot et håpløst boligmarket blant annet.

Noen som har liknende erfaringer med at det ikke er særlig mye å gjøre i Big4 firmaene selvom de sier noe annet.

M27

Anonymkode: 68976...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange firmaer driver med innsparinger nå pga dårlige tider. Arbeidsgiver har neppe løyet for deg, men de har ikke forutsett at det skulle bli mindre å gjøre. Det er lov å håpe at det tar seg opp på nyåret. 

Anonymkode: 420a5...f97

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big 4 er egentlig en gjeng med pyramidespill forkledd som bedrifter. Dripp driten.

Anonymkode: 459bf...b5b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en ekstra jobb. Når du slutter kl. 26, så rekker du å jobbe kveldsskift fra 17. 

Anonymkode: 66996...b6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg kunne sitte og klage over 850 000 i lønn for å si det sånn...

Anonymkode: 9fe2c...5c7

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at folk i kommentarene blir sjalu fordi ts tjener godt og har ett ønske om å tjene mer. Flink mann😜 

Anonymkode: 253ef...fa1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skulle ønske jeg kunne sitte og klage over 850 000 i lønn for å si det sånn...

Anonymkode: 9fe2c...5c7

Alt har en pris. Fyren har master og den har han ikke fått av å sitte på KG

Anonymkode: 4b3d7...689

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du får skaffe deg en jobb til?

Anonymkode: 3b916...7e6

Det er selvsagt ikke lov i det private... ellers hadde jeg gjort det forlengst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Alt har en pris. Fyren har master og den har han ikke fått av å sitte på KG

Anonymkode: 4b3d7...689

Finnes folk med master som tjener betydelig mindre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er lov, men ofrene klausul om at deg må avklares med arbeidsgiver. 

Anonymkode: 7f90a...95d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er lov, men ofrene klausul om at deg må avklares med arbeidsgiver. 

Ofte en klausul*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du jobber 9-16 og det er fulltid? Altså 7 timer (inkl. lunsj regner jeg med) ?:klo:

Anonymkode: 6f2f6...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen forhold du ikke har forstått;

Du jobber i en konjunkturutsatt bransje, akkurat nå er det lavkonjunktur innen flere av tjenestespektrene dere leverer. 

Som ny er man mindre attraktiv, da man i mindre grad er selvstendig, og vil kreve mer av seniorressurser. Ovetidsmengden vil øke når du blir senior og deretter manager, men da forsvinner jo også overtidsbetalingen. 

AML og dispensasjoner er kraftig strammet inn de siste årene. På ditt nivå får man ikke jobbe mer enn 200 timer over nå, ellers vil selskapet få sanksjoner. 

Anonymkode: 19593...2f7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er lov, jo. Men ikke lov å jobbe for konkurrent. Du kan ta lørdagsjobb i butikk eller helgevakter på sykehjem uten problemer.

Anonymkode: d1eae...a58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er noen forhold du ikke har forstått;

Du jobber i en konjunkturutsatt bransje, akkurat nå er det lavkonjunktur innen flere av tjenestespektrene dere leverer. 

Som ny er man mindre attraktiv, da man i mindre grad er selvstendig, og vil kreve mer av seniorressurser. Ovetidsmengden vil øke når du blir senior og deretter manager, men da forsvinner jo også overtidsbetalingen. 

AML og dispensasjoner er kraftig strammet inn de siste årene. På ditt nivå får man ikke jobbe mer enn 200 timer over nå, ellers vil selskapet få sanksjoner. 

Jeg er allerede senior og ble ansatt som fagekspert på mitt område, men ikke manager, har 2-3 års erfaring. Det er disp på overtid, og jeg vet at de gis mye, men jeg føler ikke at jeg får så mange oppdrag at jeg kan jobbe mye overtid, selvom de sa at min kompetanse var etterspurt kompetanse, og at de hadde masse arbeidsoppgaver....

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er allerede senior og ble ansatt som fagekspert på mitt område, men ikke manager, har 2-3 års erfaring. Det er disp på overtid, og jeg vet at de gis mye, men jeg føler ikke at jeg får så mange oppdrag at jeg kan jobbe mye overtid, selvom de sa at min kompetanse var etterspurt kompetanse, og at de hadde masse arbeidsoppgaver....

ts

Senior, som i erfaren.

Det er vanlig at man får SA tittelen direkte som experienced hire. Men det betyr ikke automatisk at det er det nivået man er på. Det første året er man stort sett en byrde og kostnad. 

Nei, i år er det knapt gitt disp på overtid, og det må søkes på personnivå. De har strammet inn ekstremt i høst. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Senior, som i erfaren.

Det er vanlig at man får SA tittelen direkte som experienced hire. Men det betyr ikke automatisk at det er det nivået man er på. Det første året er man stort sett en byrde og kostnad. 

Nei, i år er det knapt gitt disp på overtid, og det må søkes på personnivå. De har strammet inn ekstremt i høst. 

hvor vet du det fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...