Gå til innhold

Møter ingen forstårelse fra familien at vi vil feire hjemme i år, men jeg orker bare ikke og dra 4 timer i bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

med en baby på 5 dager, jeg har fått planlagt keisersnitt den 19 desember, foreldrene mine er så sint for vi ikke tar turen dit og viser ingen forstårelse for at jeg mest sannsynlig ennå har en del vondt og er sliten.

Vi har også en på 3 og 14 år.

Er vi slemme som ikke drar? eller er foreldrene mine urimlig her?

Anonymkode: 539b0...a46

• Liker 3
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene dibe kan nå heller besøke dere.

• Liker 10
Skrevet

Dette må være tull? Hvis du tar keisersnitt 19 desember er du vel ikke i stand til å reise fire timer i bil?

Jeg har født vaginalt og på dag 4 var jag fremdeles på barselavdelingen så jeg hadde ikke klart det, og heller ikke du regner jeg med.

Be foreldrene dine holde kjeft!

Anonymkode: 7ed11...f49

• Liker 25
  • Nyttig 8
Skrevet

Herre Gud, de er HELT urimelige! Selvsagt skal du ikke reise noe sted! 

Anonymkode: 320a0...4db

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Dere kan bli hjemme ned god samvittighet. De må jo ha glemt helt hvor tøff en fødsel kan være, og dette er i tillegg en operasjon! Merker jeg blir sint på dine vegne at de gir deg ekstra bekymringer nå rett før fødsel, hensynsløst. Ikke si at de kan komme på besøk heller, dere har nok med dere selv de første par ukene.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Foreldrene dine er helt urimelige! Har tatt ks å var på barsel 4 døgn. Hadde aldri klart en reise på 4 timer på dag 5.

Anonymkode: dc851...9e4

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

med en baby på 5 dager, jeg har fått planlagt keisersnitt den 19 desember, foreldrene mine er så sint for vi ikke tar turen dit og viser ingen forstårelse for at jeg mest sannsynlig ennå har en del vondt og er sliten.

Det er jo ikke sikkert dere er ute sv sykehuset engang. Vi måtte bli i 5 dager etter keisersnitt pga dårlig vektøkning. 

Anonymkode: d3335...de1

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet

Nei, er du gal. Ville ikke gått inn i noen diskusjon med dem, bare gjort det klart at det er uaktuelt, lagt røret på og så får de være så sure de vil. Det er du og mannen din som styrer hvordan dere organiserer dere etter en fødsel, ferdig snakka.

Anonymkode: 08143...7e6

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Troll

Anonymkode: 7ed11...f49

• Liker 7
Skrevet

Du er vel knapt ute av sykehuset innen jul. Jeg syns det er hårreisende og i det hele tatt vurdere å reise bort med et så lite barn. En nyfødt bør da ikke pakkes i bilen i 4 timer, like etter fødsel når det ikke er strengt nødvendig. 

Anonymkode: eb229...e87

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Urimelige foreldre😳 At dere vil være hjemme bør jo enhver person forstå. Nesten så jeg ikke tror det er sant at noen kan være så korttenkte.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er urimelig. Jeg ville bare stått på mitt, så får folk bare være sure til det går over. De kan vel heller komme på besøk til dere når det passer. 

Anonymkode: 689d5...9df

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

4 timer i bil med en baby på 5 dager?

Da min var 5 dager måtte jeg gå på do med baby på puppen, den hang jo der konstant. Hadde aldri klart å kjøre 4 timer! Vi var en tur på butikken da baby var en uke gammel, 10 min å kjøre hver vei. Måtte ta ammepause begge veiene og i butikken 😅😬

Endret av IDGAF
  • Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei herlighet! Det er jo helt forstålig. Dessuten kan et planlagt keisersnitt dra ut. Når jeg skulle ha mitt så skjedde det først dagen etter fordi det kom inn så mye akutt som måtte gå forann.

Anonymkode: 6bdfb...e78

• Nyttig 2
Skrevet

Nei, er du sprø? 4 timer i bil 5 dager etter keisersnitt? Bare å sette ned foten og si nei og ikke diskutere det mer i det hele tatt....

Jeg grein meg til å dra hjem fra sykehuset på dag 4.... Aldri i verden om jeg hadde kjørt 4 timer for å feire jul dagen etter!

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Spedbarn skal ikke sitte i bilstol i 4 timer som nyfødt. Det kan du google. Du skal ikke sitte i 4 timer når du har blitt delt i 2. Ærlig talt.

Anonymkode: 07faa...72d

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Kan du ikke ta en avgjørelse selv, hva vil du og din familie? Hyggelig at foreldrene dine inviterer. Men en invitasjon har faktisk to svaralternativer. Tenker du dette blir vondt for deg og baby med lang reise like etter fødsel, kan du vel bare takke nei? Om foreldrene dine blir skuffet så får det stå på deres regning. 

Anonymkode: 85d63...ac4

• Nyttig 2
Skrevet

Takk for svar

da er ikke jeg urimlig.  Jeg har allerede takket nei,men de ble så sint. Så tenkte kanskje vi var slemme,men når jeg ser svarene her,så ser jeg at jeg ikke er det.

De skal ha min søster,mann og 3 barn, mine brødre ,deres koner og 4 barn, så de blir ikke alene

• Liker 2
  • Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei, de mangler folkeskikk 

Anonymkode: 1e547...0df

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...