AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Vi måtte betale julebord selv, var ikke noen overraskelse det. Så er det penger til gaver i hytt og pine og gaver til julekalender. Nå skal vi ha julelunch og vi skal lage en varm rett og dette skal vi betale selv. Vi skal riktig nok være noen sammen på en rett, men må jo lage litt da det skal være til en del personer. Nå synes jeg faktisk at det tar til og bli litt mye. Jeg har litt dårlig råd og med høye strømpriser og dyr mat, så er det ikke mye igjen. Det er ingen som har spurt om vi vil bli med på dette opplegget. Vi fikk det bare presentert, De andre synes visst det er greit, iallefall ikke noen som har sagt noe. Jeg føler at om jeg sier noe så blir jeg stempla som negativ. Jeg har mye mat jeg ikke tåler, så antagelig vil de være mye av den maten de andre lager jeg ikke kan spise. Også synes jeg faktisk at jobben burde spandert litt på oss. Føler meg pressa til og delta. Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle? Anonymkode: 39274...fc8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Jeg er enig, og ville blitt irritert. Synes ikke gaver eller julekalender hører hjemme på en arbeidsplass med mindre arbeidsgiver spanderer, ei heller spleiselag. Egentlig ikke egenandel på julebord heller, det har jo blitt vanlig, men jeg har aldri skjønt greia - hensikten med julebord var jo opprinnelig å gi de ansatte en påskjønnelse for innsatsen gjennom året. Hvis jeg først må betale hundrevis av kroner for en middag så vil jeg heller gå på en restaurant etter eget valg med folk jeg har et privat vennskap med. Ikke få servert noe vassent pinnekjøtt som er kokt i altfor svære kvanta med noe sur kartongvin til, liksom. Kan du ta opp gave/spleise-presset med tillitsvalgt? Fortelle at dette begynner å svi på lommeboka, og om det går an for vedkommende å ta opp saken videre med ledelsen (der du er anonym)? Jeg tipper flere ansatte plages av dette, noen må bare være den første til å si fra. Anonymkode: 58f57...811 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er enig, og ville blitt irritert. Synes ikke gaver eller julekalender hører hjemme på en arbeidsplass med mindre arbeidsgiver spanderer, ei heller spleiselag. Egentlig ikke egenandel på julebord heller, det har jo blitt vanlig, men jeg har aldri skjønt greia - hensikten med julebord var jo opprinnelig å gi de ansatte en påskjønnelse for innsatsen gjennom året. Hvis jeg først må betale hundrevis av kroner for en middag så vil jeg heller gå på en restaurant etter eget valg med folk jeg har et privat vennskap med. Ikke få servert noe vassent pinnekjøtt som er kokt i altfor svære kvanta med noe sur kartongvin til, liksom. Kan du ta opp gave/spleise-presset med tillitsvalgt? Fortelle at dette begynner å svi på lommeboka, og om det går an for vedkommende å ta opp saken videre med ledelsen (der du er anonym)? Jeg tipper flere ansatte plages av dette, noen må bare være den første til å si fra. Anonymkode: 58f57...811 Ts her, ja det er kanskje en mulighet. Ja er sikkert fler som ikke synes det er greit. Anonymkode: 39274...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå