Gå til innhold

Barn 8 år uten impulskontroll.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Nå er jeg så oppgitt. Synes situasjonen er vanskelig. 

Har ei jente på 8 år som støtt og stadig finner på dumme ting. Eksempler:

- fant pussepapir og pusset på den nye kjøkkendøra. Den ble ripete og stygg.

- bilnøkkel på lakken.

- spiste opp nesten all godisen i kalenderen sin, før ho gikk på rommet til storebror og gjorde det samme med han sine. ? (Hva skjer!!?)

Har flere eks, men dette var slike ekstremt unødvendige ting å gjøre.

Jeg jobber som pedagog, og føler jeg må være begge deler, kan ikke "bare" være mor. Vi øver på selvbevissthet: " er dette lurt å gjøre? Hva skjer hbus heg gjør sånn og sånn". Akk! Det går inn ene øret,  ut andre. Ho har ikke et godt svar, annet enn " fordi jeg hadde lyst"

Nå er jeg drit sliten. Ho er også rigid, og tåler ikke overganger, så det må forberedes godt. Jeg har bedt ppt inn, og kommer til å kreve at ho blir kartlagt.  Jeg tipper adhd og asberger, da regler og sosialt kan være utfordrende. 

Jeg vil bare det beste for ho, men av og til står jeg og griner i dusjen og ønsker ho hadde et avlastningshjem. 

Anonymkode: f6827...f68

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ADHD

Anonymkode: 7262a...fcc

Skrevet

Veldig likt min datter som har adhd. Men få ho videre i systemet raskt. Hun er 8 og ikke 4... Jeg hadde skippet Ppt og dratt rett til fastlegen. 

Og du, en klem til deg❤️

Anonymkode: 4e27a...744

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig likt min datter som har adhd. Men få ho videre i systemet raskt. Hun er 8 og ikke 4... Jeg hadde skippet Ppt og dratt rett til fastlegen. 

Og du, en klem til deg❤️

Anonymkode: 4e27a...744

Klem tilbake <3

Anonymkode: f6827...f68

Skrevet

Min datter på elleve år kan finne på å gjøre ting som dette, men ikke spise opp alt godteriet i kalenderen.

Hun utredes hos bup nå og de tenker muligens add/Aspberger.

Anonymkode: 37bca...cce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...