Gå til innhold

gps på katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurdere å gå til anskaffelse av GPS på katten, siden vi skal flytte om ikke så lenge og hun da etterhvert skal begynne å bevege seg ute. 

Men har dere noen anbefalinger? Hvilken er bra og hvilken burde jeg styre unna? 
pris spiller liten rolle, men vil gjerne ha en liten og lett som ikke er så utrolig fremtredende på  den lille kroppen hennes. ❤️ 

legg gjerne inn en link om du har det ❤️ 

Anonymkode: 7bc7c...379

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fornøyd med tractive, fås billigst på elkjøp

Anonymkode: 62a5b...2eb

• Hjerte 1
Skrevet

Er den stor rundt halsen på katten?❤️

Skrevet

Tractive halsbåndet funker veldig bra for vår del. Katten er ikke helt enig, men hun har ikke noe hun skulle ha sagt. Hun syns det er litt uvant i begynnelsen, men blir fort vant til det. Den har blitt mistet ganske mange ganger, men vi finner den fort igjen. Veldig godt å vite at den løsner hvis hun sitter fast i noe. Nå har vi satt på refleks-teip på halsbåndet sånn at hun syns bedre i mørket også.

IMG_0116.JPG

Skrevet
kira87 skrev (5 minutter siden):

Tractive halsbåndet funker veldig bra for vår del. Katten er ikke helt enig, men hun har ikke noe hun skulle ha sagt. Hun syns det er litt uvant i begynnelsen, men blir fort vant til det. Den har blitt mistet ganske mange ganger, men vi finner den fort igjen. Veldig godt å vite at den løsner hvis hun sitter fast i noe. Nå har vi satt på refleks-teip på halsbåndet sånn at hun syns bedre i mørket også.

IMG_0116.JPG

Hvor lett løsner den? Løsner den hvis du feks stikker en finger under og drar litt? 

Anonymkode: 2fbc3...317

Skrevet

Vi er veldig fornøyde med Weenect. Den er liten og lett og festes i vanlig halsbånd. Batteriet varer lenge, og den har funksjoner som vibrering og lyd som gjør den mye lettere å finne hvis katten mister den.

22ED86A3-A945-4781-8C28-8258E324A6EB.jpeg

Anonymkode: 329bf...979

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor lett løsner den? Løsner den hvis du feks stikker en finger under og drar litt? 

Ja, den knepper av veldig lett. Vet ikke om katten din er vant til å ha halsbånd fra før av? Det finnes jo tractive som man fester på halsbåndet også. Eller så vet jeg noen bruker airtags. Jeg ser at de ikke selger den typen vi har lengre, men tractive funker bra uansett. Er veldig fornøyd med appen også. Den har som oftest god satelittdekning og du får god oversikt over hvor katten befinner seg. Katten har også lært seg til å komme hjem når vi setter på lyd hvis vi syns hun har vært for lenge ute.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er veldig fornøyde med Weenect. Den er liten og lett og festes i vanlig halsbånd. Batteriet varer lenge, og den har funksjoner som vibrering og lyd som gjør den mye lettere å finne hvis katten mister den.

22ED86A3-A945-4781-8C28-8258E324A6EB.jpeg

Anonymkode: 329bf...979

Vanlig halsbånd er farlig. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

kira87 skrev (1 time siden):

Ja, den knepper av veldig lett. Vet ikke om katten din er vant til å ha halsbånd fra før av? Det finnes jo tractive som man fester på halsbåndet også. Eller så vet jeg noen bruker airtags. Jeg ser at de ikke selger den typen vi har lengre, men tractive funker bra uansett. Er veldig fornøyd med appen også. Den har som oftest god satelittdekning og du får god oversikt over hvor katten befinner seg. Katten har også lært seg til å komme hjem når vi setter på lyd hvis vi syns hun har vært for lenge ute.

Jeg spør fordi jeg kjente to katter som hektet seg fast og klorte opp sitt eget ansikt i et forsøk på å komme løs. De fikk halsbåndet delvis av, men satte det fast i munnen, og tungen så ut som en oppsplintret kjøttslintre. En tredje katt fikk vridd halsbåndet og ble kvalt. En fjerde ble hengt i et tre på en kvist. Ble funnet hengende i treet. En femte satt seg fast i en busk og fikk panikk. Den bet når den ble reddet, men i panikk, ikke for å være vond. 

Jeg har angst for halsbånd. Jeg har opplevd at kneppemekanismen ikke har kneppet seg ut. Og bevitnet det. Jeg spør av frykt, og av kjærlighet til dyra. Løsner den hvis de trer seg på en spiker eller en kvist? Hvis de sloss med noen? 

Det er mange år siden dette nå, jeg vet ikke hvordan kneppen er i dag. Om den har blitt lettere å løsne? Føler dere dere trygge på at kneppen løsner? 

De gamle mine kunne gå tur med hel sele, eller halsbånd, men aldri halsbånd uten tilsyn. De nye jeg har nå har aldri hatt på seg noe slikt, men de har chip og tatovering. 

Jeg forstår nytteverdien, men samtidig så skremmer det meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vanlig halsbånd er farlig. 

Jeg spør fordi jeg kjente to katter som hektet seg fast og klorte opp sitt eget ansikt i et forsøk på å komme løs. De fikk halsbåndet delvis av, men satte det fast i munnen, og tungen så ut som en oppsplintret kjøttslintre. En tredje katt fikk vridd halsbåndet og ble kvalt. En fjerde ble hengt i et tre på en kvist. Ble funnet hengende i treet. En femte satt seg fast i en busk og fikk panikk. Den bet når den ble reddet, men i panikk, ikke for å være vond. 

Jeg har angst for halsbånd. Jeg har opplevd at kneppemekanismen ikke har kneppet seg ut. Og bevitnet det. Jeg spør av frykt, og av kjærlighet til dyra. Løsner den hvis de trer seg på en spiker eller en kvist? Hvis de sloss med noen? 

Det er mange år siden dette nå, jeg vet ikke hvordan kneppen er i dag. Om den har blitt lettere å løsne? Føler dere dere trygge på at kneppen løsner? 

De gamle mine kunne gå tur med hel sele, eller halsbånd, men aldri halsbånd uten tilsyn. De nye jeg har nå har aldri hatt på seg noe slikt, men de har chip og tatovering. 

Jeg forstår nytteverdien, men samtidig så skremmer det meg. 

Oi, det høres ikke bra ut. Det er klart det er skummelt med halsbånd. Sånne halsbånd som festes som et belte uten noen sikkerhetsmekanisme burde forbys. Dette halsbåndet er magnetisk, og «knepper» fra hverandre ved den minste motstand. Vi bruker ikke noen annen type halsbånd. Hun bruker det heller ikke hver gang hun er ute. Det var en periode hun forsvant ganske ofte, så på lange sommerdager er det kjekt å vite hvor hun er. 

F02CD250-2CE4-4D75-920F-DE64EF34CBF9.png

Skrevet

Tractive er bra :) på min gamle Æljhund var det Garmin Astro som var tingen :) 

Skrevet
kira87 skrev (1 time siden):

Oi, det høres ikke bra ut. Det er klart det er skummelt med halsbånd. Sånne halsbånd som festes som et belte uten noen sikkerhetsmekanisme burde forbys. Dette halsbåndet er magnetisk, og «knepper» fra hverandre ved den minste motstand. Vi bruker ikke noen annen type halsbånd. Hun bruker det heller ikke hver gang hun er ute. Det var en periode hun forsvant ganske ofte, så på lange sommerdager er det kjekt å vite hvor hun er. 

F02CD250-2CE4-4D75-920F-DE64EF34CBF9.png

Magnetisk knepp. Ok, det er første gangen jeg hører om det. Den har jeg mer troen på hvis man først må ha noe sånn på pusen. Uansett er det et bedre alternativ enn sånn plastknepp. Uten knepp er livsfarlig.

Takk for at du tok deg tid til å gi informasjon 👍

Disse ulykkene jeg nevnte er som sagt gamle, 15-20 år siden. Men de har satt en frykt i meg. 

Skrevet

Det er det som er panikken min også, at min lille gullskatt skal lide pga av min usikkerhet til å slippe henne ut nye steder, når. Både med at bandet ikke slipper, eller at henne skal få få mye vekt rundt halsen, eller at den er plagsom for henne. 

så tusen takk for virkelig gode tilbakemeldinger. 

følger det bånder med gps, eller er det kjøpt vedsiden av, men til? 

Skrevet

Vi har brukt Tractive, men den gamle typen, den nye er kanskje mindre? Hun har vært vant til det siden hun var liten, så størrelsen har ikke plaget henne. Har brukt halsbåndet som fulgte med, da dette har utløser på. Så det har hendt hun har hektet seg fast og halsbåndet har løsnet, da har vi enkelt funnet det igjen ved å bruke lys/lyd-funksjonen på GPSen. 
FC8304CC-F71A-458A-BBD4-84F59054EED8.thumb.jpeg.d79b772f74c3b48c496a8017a27fac22.jpeg

Anonymkode: 78fc4...5b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...