AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Hei! Jeg begynte å få panikkangst for ett år siden, helt ute av det blå. Har hatt tre sterke anfall det siste året, og tre litt mer overkommelige. Heldigvis ikke veldig mye, men jeg går rundt og bekymrer meg for at det skal skje igjen og forverre seg. Nylig begynte jeg med gruppetrening. Problemet nå, er at jeg ofte blir litt svimmel i disse timene fordi det gjerne er litt tungt. Har ikke sjekket med lege enda om det kanskje kan være noe annet som gjør meg svimmel. Uansett, så har denne svimmelheten av og til glidd over i et slags panikkanfall. Jeg googlet litt og leste at kroppen feiltolker signaler, så jeg tror kanskje kroppen min feiltolker denne svimmelheten jeg får på trening med den sammen svimmelheten jeg får når jeg faktisk får panikkanfall, og går i full panikkangst-modus. Løfter vekter, så det er en veldig dårlig kombinasjon, mister alle krefter. Selv om jeg skjønner at jeg ikke har noen grunn til å føle det sånn, henger ikke kroppen med. Jeg kjenner at jeg begynner å grue meg skikkelig til trening. Er det noen som har opplevd/opplever noe liknende og har tips og råd til hvordan jeg kan "avkoble" dette her? Har ikke lyst til å slutte med gruppetreninga. Er det noe jeg kan gjøre på egenhånd? Må bare legge til at jeg ikke har vært hos legen med panikkangsten enda. Har engstelig unnvikende pf fra før av, og er generelt sett ganske full av angst. Anonymkode: 06a46...ebb
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Søk hjelp! Lover deg at det blir bedre. Jeg er helt kvitt panikkangsten min etter jeg fikk hjelp av en terapaut. Tok ikke lang tid heller Jo tidligere du gjør det jo bedre! Anonymkode: 04215...ee3 1
Gjest Shokko Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 19.57): Hei! Jeg begynte å få panikkangst for ett år siden, helt ute av det blå. Har hatt tre sterke anfall det siste året, og tre litt mer overkommelige. Heldigvis ikke veldig mye, men jeg går rundt og bekymrer meg for at det skal skje igjen og forverre seg. Nylig begynte jeg med gruppetrening. Problemet nå, er at jeg ofte blir litt svimmel i disse timene fordi det gjerne er litt tungt. Har ikke sjekket med lege enda om det kanskje kan være noe annet som gjør meg svimmel. Uansett, så har denne svimmelheten av og til glidd over i et slags panikkanfall. Jeg googlet litt og leste at kroppen feiltolker signaler, så jeg tror kanskje kroppen min feiltolker denne svimmelheten jeg får på trening med den sammen svimmelheten jeg får når jeg faktisk får panikkanfall, og går i full panikkangst-modus. Løfter vekter, så det er en veldig dårlig kombinasjon, mister alle krefter. Selv om jeg skjønner at jeg ikke har noen grunn til å føle det sånn, henger ikke kroppen med. Jeg kjenner at jeg begynner å grue meg skikkelig til trening. Er det noen som har opplevd/opplever noe liknende og har tips og råd til hvordan jeg kan "avkoble" dette her? Har ikke lyst til å slutte med gruppetreninga. Er det noe jeg kan gjøre på egenhånd? Må bare legge til at jeg ikke har vært hos legen med panikkangsten enda. Har engstelig unnvikende pf fra før av, og er generelt sett ganske full av angst. Anonymkode: 06a46...ebb Det er ganske så vanlig at trening kan trigge panikkangst ja. Høyere puls, svimmelhet pga slitenhet o.l er jo reaksjoner man får under et panikkanfall og kroppen din tror det er fare på ferde. Du må prøve å finne en måte å få kroppen til å forstå at dette ikke er farlig, med gradvis eksponering. Kanskje må du ta det litt roligere på gruppetreningen enn sist, for heller å ta i mer igjen kroppen din ikke reagerer så sterkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå