Gå til innhold

Spørsmål om mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg fikk koronavaksinene så har menstruasjonssyklusen min blitt helt på bærtur. Den er ikke så presis som før å jeg blør mye mer de første 2-3 dagene. Mensen varer i 5-7 dager. Må bruke nattbind hele døgnet. Har ikke hatt problemer med å blø mye på natten før slik at jeg våkner å har blødd igjennom trusen og lakenet. Trenger tips til hvordan jeg kan beskytte madrassen. 

På forhånd takk for svar 

Anonymkode: a7ef9...cf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje tisselaken for barn eller tissematte for hunder funker? Slags stort bind/matte du kan ligge på. 

Veldig viktig at du rapporterer inn til FHI om at du er nok en kvinne som har fått mensforstytrelser av vaksinen!

Anonymkode: 4748f...885

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kanskje tisselaken for barn eller tissematte for hunder funker? Slags stort bind/matte du kan ligge på. 

Veldig viktig at du rapporterer inn til FHI om at du er nok en kvinne som har fått mensforstytrelser av vaksinen!

Anonymkode: 4748f...885

Tisselaken ja, det har jeg ikke tenkt på. Tusen takk for tips! Hvordan melder jeg det inn?

Skrevet

Man får også kjøpt pads på apoteket, vet ikke hvor mange som er i en pakke, men er en god del. De er vel kanskje 50x70 cm eller noe sånt. Greie å kunne ha med om man skal sove borte. 

Forøvrig helt enig om å melde inn. Jeg gikk fra ingen mens pga minipille til blødninger i over to måneder i strekk. Hos gynekologen fikk jeg beskjed om at det var en polypp som absolutt ikke kunne ha noe med vaksinen å gjøre, og ikke var noe jeg skulle melde fra om. Men det begynte kort tid etter vaksinen, så jeg tenker nå mitt likevel. 

Anonymkode: f479b...d28

Skrevet

Har noen testet ut sånn menskopp på natta?

Skrevet

Meld inn via fastlegen/fhi eller Helse Norge sine sider

Anonymkode: 0cd6a...08d

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Meld inn via fastlegen/fhi eller Helse Norge sine sider

Anonymkode: 0cd6a...08d

Okay! Takk for svar 😀

Skrevet

Tena bed. Og nattbind.

Skrevet

Menskopp redda meg. Pluss tisselaken for de sjeldne nettene det plutselig er mye.

Skrevet

Bleier 

Anonymkode: cf4da...2be

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har noen testet ut sånn menskopp på natta?

Det fungerer veldig fint for min del. Merker den ikke.

Greit å ha bind og tisselaken i tillegg, dersom man blør mye og koppen blir full ila natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...