Gå til innhold

Er jeg alkoholiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker 3-4 øl alene 4-5 ganger i uken. Normalt eller er jeg alkis?

Anonymkode: 91902...5d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har helt klart et alkoholproblem.

Anonymkode: b4584...8d8

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er om du klarer å la være uten å bli urolig og føle at noe mangler?

Anonymkode: f2595...dd5

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke normalt. Det spiller ingen rolle hva du kaller det, du har et problem. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil hverken si det er normalt eller at du er alkis. Er det 0,5 eller 0,33 du drikker? Tenk på britene og irene. Mange av de drar på pub hver dag etter jobb. 4 stk 0,33 er jo bare litt mer enn 2 pints. Syns ikke det er så ille, men kankje forøke å kutte ned til annenhver dag?

Anonymkode: 6e5a2...5e4

Skrevet

Ja 

Anonymkode: f917a...b2f

Skrevet

Tror ikke det men av helsemessige årsaker ville jeg nok vurdert å kutte ned litt 

Anonymkode: 3d751...42a

Skrevet

Umulig å svare på ut fra så lite info. Hvorfor gjør du det, hva skjer hvis du må la være en uke, er det vanskelig å gi seg når du først er i gang, har det noen gang gått ut over noe eller noen +++

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil hverken si det er normalt eller at du er alkis. Er det 0,5 eller 0,33 du drikker? Tenk på britene og irene. Mange av de drar på pub hver dag etter jobb. 4 stk 0,33 er jo bare litt mer enn 2 pints. Syns ikke det er så ille, men kankje forøke å kutte ned til annenhver dag?

Nå er det enormt mange som går på puben hver dag som har alkoholproblemer, så jeg synes ikke det var en god sammenligning. 

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Nå er det enormt mange som går på puben hver dag som har alkoholproblemer, så jeg synes ikke det var en god sammenligning. 

Ja, det er sant. Men man har også de som er på pub'n og bare tar seg 1-2 pints for så å dra hjem og spise middag.

Skrevet

Drikker 0,5. Gjør det fordi det får meg i godt humør og jeg slapper av. Men hvordan kan det være farlig, jeg er alkis?, når jeg aldri drikker så mye at jeg blir fyllesyk dagen etter. 

Skrevet

Utfra definisjonen på alkoholiker så er du det. Hvis du derimot hadde bodd i et land lenger sør i europa så hadde ingen reagert på det forbruket der 🙃

Skrevet

Om du må spørre deg selv eller andre,  eller tviler på om du er det eller ikke, vil jeg si Ja du har ett alkohol problem. 

Anonymkode: 4f2be...f18

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Drikker 0,5. Gjør det fordi det får meg i godt humør og jeg slapper av. Men hvordan kan det være farlig, jeg er alkis?, når jeg aldri drikker så mye at jeg blir fyllesyk dagen etter. 

Nå snakker du vel ikke helt sant? Du drikker ikke vare 0,5l. hvis du drikker 3-4 øl om gangen. 

Jeg drikker 3-4 øl alene 4-5 ganger i uken. Normalt eller er jeg alkis?

Med mindre du mener 3-4 øl i 0.5l. størrelse da, som er mer enn nok til å gjøre deg ruspåvirket! Du blir nok fyllesyk men er så vant til følelsen at du ikke merker det.

Det er ikke normalt å drikke så mange ganger i uken. Du er rusavhengig og har et alkoholproblem. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du må spørre deg selv eller andre,  eller tviler på om du er det eller ikke, vil jeg si Ja du har ett alkohol problem. 

Anonymkode: 4f2be...f18

Dette 

Anonymkode: f917a...b2f

Skrevet

Men jeg var utvekslingsstudent i Frankrike i min ungdom og da var det vanlig at de drakk en flaske vin om dagen. 

Skrevet (endret)

Vil si du har et problem, og du påpeker problemet selv. "Det får meg til å slappe av". Ergo, klarer du ikke å slappe av uten å få ruseffekten som alkoholen gir deg?

Endret av Turtellure12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...