AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Kommunen jeg bor i sladder avsendere av jobbsøknader i kommunen. Man kan jo bestille innsyn, men det er jo litt jobb for meg, og mye jobb for saksbehandler. Søkerlister er jo i utgangspunktet offentlige, har de egentlig anledning til å skule dette? Anonymkode: 6519b...8ad
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kommunen jeg bor i sladder avsendere av jobbsøknader i kommunen. Man kan jo bestille innsyn, men det er jo litt jobb for meg, og mye jobb for saksbehandler. Søkerlister er jo i utgangspunktet offentlige, har de egentlig anledning til å skule dette? Anonymkode: 6519b...8ad Ja, de trenger i utgangspunktet ikke legge de ut engang, bare de er tilgjengelige for de som ber om det. Anonymkode: 11926...e0f 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kommunen jeg bor i sladder avsendere av jobbsøknader i kommunen. Man kan jo bestille innsyn, men det er jo litt jobb for meg, og mye jobb for saksbehandler. Søkerlister er jo i utgangspunktet offentlige, har de egentlig anledning til å skule dette? Anonymkode: 6519b...8ad Hva skal du egentlig med den infoen? Anonymkode: c0a5a...641
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Ja. Dersom søker har bedt om og fått innvilget unntak fra offentligheten er kommunen pliktig til å sladde opplysninger. Anonymkode: 953ef...972
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 Jeg ville ikke vurdert å søke jobb om jeg ikke kunne be om at navnet mitt blir holdt unna offentligheten. Så vil tro de vil miste mange potensielle kandidater om listene måtte være offentlige. Anonymkode: 3dc11...a1d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 Jeg tror ikke de gir innsyn i søkerlistene før søknadsfristen er utløpt. Hvis du ikke ønsker å stå på listene kan du be om å bli fritatt fra å synes på offentlig søkerliste. Utvidet søkerliste kan kun de som er en del av saken be om, for eksempel om du er søker selv. Anonymkode: a837f...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå