AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Jeg kjenner jeg er så utrolig sliten om dagen. Trøtt hele tiden, alt føles som tiltak.. har en jobb jeg elsker, men er så umotivert om dagen. Føler nesten jeg er i en mild depresjon. Alt jeg har lyst til er å legge meg og sove, og å avlyse de sosiale tingene som står foran meg videre denne mnd.. Noen supertriks for å få en bedre hverdag? Jeg spiser relativt sunt, får motvillig inn et par treningsøkter i uken, prøver få inn nok søvn og tar vitamintilskudd.. Anonymkode: 987f5...ffc
AnonymousBruker Skrevet 8. desember 2022 #2 Skrevet 8. desember 2022 Jeg pleier å fyre i peisen, lage meg god mat, se på filmer/serier og bare unne meg ekstra godt med ting jeg liker. Nå har jeg også en kjæreste jeg ber med meg hjem, for litt ekstra kos igjen. Har du noen du kunne ha delt de tunge og vanskelige tankene?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #3 Skrevet 8. desember 2022 Jeg setter pris på de merkedagene som er, for å bryte opp hverdagen. Pynter til Halloween, og til høst. Henger opp utelyset tidlig, starter så smått med julepynt. I januar er tradisjonen "ny giv og nye muligheter" med rent hus, grønne planter, og gjerne litt endring i bilder/møblering. Stikker alltid på en storbytur i februar. Er også på denne tiden vi booker vår-tur, og begynner å se på sommerferie. Bestiller en SPA time, vi har prøvd oss på floating. Og selv om alle de sosiale tingene egentlig ikke frister (dørstokkmila, og mørke, kulde) så gjennomfører jeg bare, for det er alltid kjekt når jeg først er der. Anonymkode: 9246a...905
Embla Othea Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Setter opp julelys, spiser litt ekstra god mat, passer på god søvnrytme og er i sosial aktivitet.
Avstand Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 Trøster meg med at det ikke er bare vi som har mørketid. Og at det er enda verre i nord. Tenker på at det er folk i verden som har det verre, selv om det ikke handler om dagslys. Stå opp noenlunde tidlig hver dag. Gjøre noe koselig. Se det positive i mørket. Du kan feks gå ute uten at folk ser deg. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 Tar gode doser med d vitamin kombinert med k2, samt magnesium. Er som oftest lave verdier av d vitamin som gjør at vi er trøtte og slitne på denne tida av året, ikke bare fordi det er mørkt. Føler meg pigg og fin så lenge jeg gjør dette. Sørger også for frisk luft (går tur i lysløyper) selv om det er mørkt ute, viktig for humøret. Anonymkode: 9b493...4b8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 Er i mye bedre humør og mer opplagt på vinteren enn sommeren jeg. Anonymkode: 43091...bee 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 Akkurat i år synes jeg vinteren er bare nydelig og en lettelse, for jeg hadde en sommer og tidlig høst fra helvete. Anonymkode: 59079...39c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 Gleder meg til soldagen, når jeg kan ta legge ut bilder av barnehageunger som feirer med gulsaft og boller for å minne folk sør for Saltfjellet om at de faktisk ikke har mørketid. Anonymkode: 75c6f...d0b 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #10 Skrevet 8. desember 2022 Mørketid er beste tid. Hater når det alltid er lyst ute når jeg vil se på tv eller skal sove og sola står opp igjen kl 4-5 om mårran Anonymkode: 0d507...7b1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #11 Skrevet 8. desember 2022 Få deg en halvtime til en time med dagslys på formiddagen om mulig. Anonymkode: 0e007...75f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #12 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er i mye bedre humør og mer opplagt på vinteren enn sommeren jeg. en EKTE Nordboer mao 👍 Anonymkode: 13904...3c4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #13 Skrevet 8. desember 2022 Bor du i nord-Norge! Der er det mørketid, ikke i sør-Norge. Fy søren så mye sol vi opplever her i sør. Fem timer hvor sola er over horisonten! Dette er første vinteren på 10 år at jeg slipper mørketid. Og fy søren så deilig det er. Anonymkode: 39c1c...0dd 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #14 Skrevet 8. desember 2022 Passer på å feire det som feires kan😅 Før var jeg veldig streng på å få trent, men med to små barn er det ikke så enkelt støtt. Så nå er hovedfokuset å senke tempoet og ikke minst forventningene. Jeg tillater meg å gå lity i dvale og kjenne etter "hva vil være godt og behagelig nå" når kvelden kommer. Dyne og varm te kopp på sofaen og stand up? Jeg ser mye dårlig humor i november og desember. Det kan fort bli veldig mye ettertanke i sentimentalt i de to månedene. Så oppsøker letthet og munterhet Anonymkode: a3701...f15
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #15 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bor du i nord-Norge! Der er det mørketid, ikke i sør-Norge. Fy søren så mye sol vi opplever her i sør. Fem timer hvor sola er over horisonten! Dette er første vinteren på 10 år at jeg slipper mørketid. Og fy søren så deilig det er. Anonymkode: 39c1c...0dd Bor også sør, men her har det vært overskyet nesten hele høsten og i desember. Anonymkode: a3701...f15
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #16 Skrevet 8. desember 2022 Hei, jeg føler med deg! Synes egentlig alltid alt mellom oktober og mai er tungt, kaldt og kjipt. Drømmen er å flytte utenlands halve året. Inntil da får jeg mega sterke D-vitaminer av legen på resept og går på spa/sauna så ofte som mulig. Kjøp deg en terapilampe hvis du ikke allerede har og dra utenlands om du kan. Anonymkode: f1a95...065
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå