Gå til innhold

Noen som gir bort ved?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte på rødekosr, kirkensbymisjon, Frelsesarmeen eller andre? 

Anonymkode: 5d064...a54

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenkte på rødekosr, kirkensbymisjon, Frelsesarmeen eller andre? 

Anonymkode: 5d064...a54

Nei, ved må kjøpes. 

Anonymkode: 34006...9e0

Skrevet

Har jeg ingen tro på. Og så tror jeg du ikke helt forstår hvordan disse organisasjonene får maten de deler ut. 

Staten er med på å sponse den gratismaten som de forskjellige organisasjonene deler ut. 

Har ikke hørt om noen vedprodusent som får penger av staten for å gi ved til noen av disse veldedige organisasjonene. 

Anonymkode: cc43a...72c

• Liker 1
Skrevet

Om du spør pent rundtom er det sikkert mulig å få ved på rot

Anonymkode: 743c3...d7e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Et godt tips. Om du sjekker på Finn ser du at mange vil gi bort gamle møbler. Hent møblene og hugg de opp til ved. 

Anonymkode: 1467b...d01

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Et godt tips. Om du sjekker på Finn ser du at mange vil gi bort gamle møbler. Hent møblene og hugg de opp til ved. 

Anonymkode: 1467b...d01

Nei. Disse er ofte impregnert og kan utvikle farlige gasser ved oppfyring og/eller pipebrann 

Anonymkode: 6dc0b...016

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Røde kors har delt ut typ en vedsekk til jul her i byen til de som trenger det. Vet ikke om det er slik i år, men du kan jo ringe å høre. 

Skrevet

Er vel de færreste. Har du transportmuligheter anbefaler jeg deg å spørre etter f.eks paller som kan sages opp. Mange blir glade for å bli kvitt dem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Disse er ofte impregnert og kan utvikle farlige gasser ved oppfyring og/eller pipebrann 

Anonymkode: 6dc0b...016

Det kommer an på. Furumøbler er veldig trygge. Hvis de er syrelutet er det helt ufarlige avgasser. Så hvis du finner gamle furumøbler er du rimelig trygg. 

Skrevet

Planlegg for neste vinter og hør om det er noen som kan la deg komme og hugge ved på rot. Jeg er grunneier og hadde ikke hatt problemer med å si ja til en slik forespørsel, men det er jo litt sent med tanke på denne vinteren. 

Anonymkode: b4af6...59c

• Liker 4
Skrevet

Min mor fikk ved for hele vinteren av en nabo. Hun har absolutt råd til ved😅 legg det ut, så tror jeg noen kan hjelpe med det, ja❤️Tydelig at folk som kan, vil hjelpe

Anonymkode: 51115...6f2

Skrevet

Vi har holdt på i hele sommer med vedhogging og kløyving, kjøring og pakking. Det er en sinnsyk jobb og dårlig betalt 😅 gir ikke bort ei ved skive gratis. 

Anonymkode: c1fdd...cae

• Liker 10
Skrevet

Lions deler ofte ut ved

Anonymkode: 092c9...8ef

Skrevet

Nå har coop extra begynt å selge ved. Fikk nesten litt sjokk, det har aldri hendt før?

Anonymkode: 674dc...73d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå har coop extra begynt å selge ved. Fikk nesten litt sjokk, det har aldri hendt før?

Jeg så at den lokale Rema-butikken selger ved nå, det har jeg heller aldri sett der før.

Veden var forøvrig såpass dyr at jeg ikke tror det kan lønne seg å fyre med den selv sammenlignet med panelovn hvis du har strømstøtte. Dette er feil tidspunkt for å kjøpe ved. Hvis man ikke er i stand til å hogge selv så kjøp inn veden tidlig neste år.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi har holdt på i hele sommer med vedhogging og kløyving, kjøring og pakking. Det er en sinnsyk jobb og dårlig betalt 😅 gir ikke bort ei ved skive gratis. 

Det kan jeg være enig i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Anonymkode: 674dc...73d

Coop Obs Bygg solgte ved i fjor. Kjøpte flere sekker. Mulig de gjør det i år også (tydeligvis).

https://www.obsbygg.no/varme-og-ventilasjon/ved-og-briketter/2330474?v=ObsBygg-7071284550218

https://www.obsbygg.no/varme-og-ventilasjon/ved-og-briketter/2330844?v=ObsBygg-7071284510113

https://www.obsbygg.no/varme-og-ventilasjon/ved-og-briketter/2143878?v=ObsBygg-7090007732250

Anonymkode: 14fb7...549

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Samme her.

Mitt beste tips er å bli venn med noen som eier skog, så får du kanskje lov til å hogge litt selv.

Anonymkode: f3600...3fb

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du kjenner noen som jobber i byggebransjen kan du spørre om fu kan få avkapp fra dem. Mannen min har med sekker med gratis kapp rett som det er. Det er plank som bedriften må betale for å kaste, så de gir det gladelig bort. 

Anonymkode: c4755...158

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Planlegg for neste vinter og hør om det er noen som kan la deg komme og hugge ved på rot. Jeg er grunneier og hadde ikke hatt problemer med å si ja til en slik forespørsel, men det er jo litt sent med tanke på denne vinteren. 

Anonymkode: b4af6...59c

Ja, blir det noe god ved av det da? Stress å tenne opp med ved som ikke er tørr.

Anonymkode: db60d...d7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...