Gå til innhold

Hva er sjansen å bli gravid egentlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen var idiot og kom inni meg 3-4 dager før eggløsning. Sjansen for å bli gravid er vel minimal i tilegg er jeg 38 år gammel. Tenker sjansen må jo være liten,stresser som en dust har tatt test som er negativ. Mensen kommer om 1 uke.  Jeg har ømme bryst,men det har jeg før mensen også. Ønsker ikke barn.

Anonymkode: 7adea...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen kommer om en uke? Da er det vel ikke vits å teste nå uansett? Jeg gikk nettopp gjennom ivf, og de sa jeg skulle teste to uker etter at de satte inn det befruktede egget. Jeg regner med at de sier to uker for en grunn.

Når alt ligger helt til rette for det, er det 20-25% sjanse for å bli gravid naturlig. Og det er hvis alt er på topp; eggkvalitet, sædkvalitet, pH-verdi i skjeden, tykkelse på livmorslimhinnen, etc etc. Med alderen synker eggreservene, og dermed ofte kvaliteten på eggcellene.

Samtidig; statistikken sier jo ingenting om hvilken side du faktisk havner på. Søsteren min ble gravid på tross av korrekt bruk av prevensjon, samtidig som jeg hadde prøvd å bli gravid et års tid uten å lykkes. Sjansen for dét skal jo liksom være ganske liten, siden prosenten for graviditet på tross av p-piller er sånn mindre enn 1%, men slik ble det altså. Heldigvis for dem var barnet ønsket av begge, det kom bare litt tidligere enn planlagt.

Anonymkode: a50e4...b80

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex EN gang på 3 mnd uten å ha kontroll på mens og syklus og nå er jeg 26 uker på veg 🥲

Hadde glemt kondomer på weekend-tur og tenkte at sjansen er så liten at shit au.

Jaja sånn kan det gå 😄

Anonymkode: 389ba...b53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig liten. Tenk folk med helt sunne kropper prøver og prøver dagen til eggløsning i lang tid før det klaffer så før eggløsning skal myyyye til å bli befruktet! Er en sjanse såklart men ikke uroe deg for det med mindre du merker at mensen begynner å bli 2 og 3 uker forsinket 

Anonymkode: 80350...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mannen har normal sædkvalitet så overlever sædcellene fint 3-4 dager. Begge mine barn ble laget 2-3 dager før eggløsning. Så det er ikke sånn at sjansen er helt minimal, men i utgangspunktet er det jo bare 15-20% sjanse for å bli gravid om man treffer i utgangspunktet, og sikkert litt lavere med tanke på alderen din? Du får teste på nytt om mensen ikke kommer, det er for tidlig å teste nå uansett. 

Anonymkode: 5b327...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig liten. Tenk folk med helt sunne kropper prøver og prøver dagen til eggløsning i lang tid før det klaffer så før eggløsning skal myyyye til å bli befruktet! Er en sjanse såklart men ikke uroe deg for det med mindre du merker at mensen begynner å bli 2 og 3 uker forsinket 

Anonymkode: 80350...3dc

Takk for beroligende svar. Jeg tenkte også på det pluss alderen min er jo 38 år så skal nok mer til å bli gravid enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om mannen har normal sædkvalitet så overlever sædcellene fint 3-4 dager. Begge mine barn ble laget 2-3 dager før eggløsning. Så det er ikke sånn at sjansen er helt minimal, men i utgangspunktet er det jo bare 15-20% sjanse for å bli gravid om man treffer i utgangspunktet, og sikkert litt lavere med tanke på alderen din? Du får teste på nytt om mensen ikke kommer, det er for tidlig å teste nå uansett. 

Anonymkode: 5b327...621

Står på nettet at mange får en positiv test en uke før det var visst veldig vanlig. Jeg tenker også på at jeg er gammel og håper ikke jeg har blitt gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Står på nettet at mange får en positiv test en uke før det var visst veldig vanlig. Jeg tenker også på at jeg er gammel og håper ikke jeg har blitt gravid.

Er jo bare å ta abort da.

Anonymkode: 03d06...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge din mann ikke har noe problemer med kvaliteten på svømmere, og du har ganske regelmessig mens, er sjansen like stor som for alle andre. Om alder har noe å si? Tja. Det er fortsatt mange som blir gravide i den alderen. Hadde kanskje tatt en test om to, tre dager. CB, de er mer nøyaktige i DPO-fasen

Endret av Turtellure12
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene barnet ble unnfanget 3,5 døgn før eggløsning og et annet ved ett eneste samleie på 3 mnd😅

Anonymkode: b3079...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er jo bare å ta abort da.

Anonymkode: 03d06...53e

Det er ikke bare å ta abort. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ene barnet ble unnfanget 3,5 døgn før eggløsning og et annet ved ett eneste samleie på 3 mnd😅

Anonymkode: b3079...00d

Å nei låter ikke godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtellure12 skrev (13 minutter siden):

Så lenge din mann ikke har noe problemer med kvaliteten på svømmere, og du har ganske regelmessig mens, er sjansen like stor som for alle andre. Om alder har noe å si? Tja. Det er fortsatt mange som blir gravide i den alderen. Hadde kanskje tatt en test om to, tre dager. CB, de er mer nøyaktige i DPO-fasen

Ja tidlig test,men tenker å vente om mensen ikke kommer tar jeg test.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For guds skyld,  lag en tråd på graviditetsforumet. Vi her inne ønsker faktisk barn og er ikke egentlig interessert i å oppfordre andre ta abort

Anonymkode: 5c904...00c

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For guds skyld,  lag en tråd på graviditetsforumet. Vi her inne ønsker faktisk barn og er ikke egentlig interessert i å oppfordre andre ta abort

Det er vel ikke dirr forum som er til for P plise dine behov. Du må tåle at andre ikke vil ha barn eller får barn lett selv om det ikke er tilfeller for deg. Ta sin problemstilling kan være like opprivende og vond som din selv om den er ulik. 

Anonymkode: 8568e...5df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel ikke dirr forum som er til for P plise dine behov. Du må tåle at andre ikke vil ha barn eller får barn lett selv om det ikke er tilfeller for deg. Ta sin problemstilling kan være like opprivende og vond som din selv om den er ulik. 

Bortsett fra at forumet heter "Prøvere og ufrivillig barnløse". Ts er ingen av delene

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Bortsett fra at forumet heter "Prøvere og ufrivillig barnløse". Ts er ingen av delene

Hvis jeg lurte på prosentsjanse for graviditet ville jeg også spurt de som er kunnskapsrike på emnet - prøvere. 

Det er ikke et lukka forum for ufrivillig barnløse som må skånes for at andre har andre problemstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 dager før eggløsning er jo det ideelle om man ønsker barn. Da ligger sædcellene klare og venter når egget kommer. Dere vil få en datter. Sædcellene med X-kromosom lever nemlig lengst. Sædceller lever opptil 7 dager. Så dere hadde god margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg gjorde det,men den ble flytta hit. Ønsker ikke å såre noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...