Gå til innhold

Samboer er sur på meg fordi jeg blir irritert på bonusdatter av og til.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bonusmor til ei tenåringsjente som diller mye som mange ungjenter gjør.

Hun roter mye og rydder ofte ikke opp før jeg eller faren ber hun om det.

Hun er lite selvstendig og hadde nok sultet ihjel ved brødboksen omtrent, hvis vi ikke ba henne om å smøre seg mat.

Hun bruker en evighet på badet og når jeg gir beskjed om at jeg går først på badet for å stelle meg, kommer hun ofte inn på badet og begynner å sminke eller stelle seg og skubber meg bort fra vasken.

Dette gjør hun helt ubevisst og jeg må da si til henne at hun må vente til jeg er ferdig, og at det var derfor jeg sa høyt 5 min tidligere at jeg gikk på badet.

Da sier hun "åja jeg så ikke at du stod der" eller så sier hun unnskyld og går ut igjen.

Jeg kjenner at jeg holder igjen og tørr ikke bli så irritert som jeg hadde gjort hvis hun hadde vært mitt eget barn, og jeg har aldri kjeftet på henne, men jeg gir jo henne beskjed innimellom hvis hun gjør noe hun ikke burde gjort.

Jeg kan ikke være bonusmor og gå å holde alt inni meg, for jeg skal jo ha et liv sammen med faren og datteren jeg også.

Hva mener dere? Skal man gå på tå hev for bonusbarn?

Anonymkode: 1f2e5...f9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lås på baderomsdøra, så må hun vente på tur.

Hvorfor er det ingen som oppdrar jenta? 

Anonymkode: d3e3e...b3a

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lås på baderomsdøra, så må hun vente på tur.

Hvorfor er det ingen som oppdrar jenta? 

Anonymkode: d3e3e...b3a

Jeg prøver å oppdra men når hverken hennes mor eller far ikke har forventet noe av henne før jeg kom inn i bildet, er det litt vanskelig for en 14 åring å lære seg altfor mye regler når hun i tillegg er i full pubertet og alt det innbefatter med ommøblering av hjernen.

Ts

• Liker 3
Skrevet

Sånn er min 14-åring også, men hvis jeg blir oppgitt og sur, går det over med en gang. Jeg ler mer av henne ig ikke minst med henne over slikt. Dette er da helt, helt normalt? Vanlig at man kan bli litt småirritert også, men hvorfor blir samboer sur på deg da? Du holder det igjen, kjefter ikke, altså, hva er problemet? Klager fu til ham? Klager hun?

Anonymkode: 53121...7c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er bonusmor til ei tenåringsjente som diller mye som mange ungjenter gjør.

Hun roter mye og rydder ofte ikke opp før jeg eller faren ber hun om det.

Hun er lite selvstendig og hadde nok sultet ihjel ved brødboksen omtrent, hvis vi ikke ba henne om å smøre seg mat.

Hun bruker en evighet på badet og når jeg gir beskjed om at jeg går først på badet for å stelle meg, kommer hun ofte inn på badet og begynner å sminke eller stelle seg og skubber meg bort fra vasken.

Dette gjør hun helt ubevisst og jeg må da si til henne at hun må vente til jeg er ferdig, og at det var derfor jeg sa høyt 5 min tidligere at jeg gikk på badet.

Da sier hun "åja jeg så ikke at du stod der" eller så sier hun unnskyld og går ut igjen.

Jeg kjenner at jeg holder igjen og tørr ikke bli så irritert som jeg hadde gjort hvis hun hadde vært mitt eget barn, og jeg har aldri kjeftet på henne, men jeg gir jo henne beskjed innimellom hvis hun gjør noe hun ikke burde gjort.

Jeg kan ikke være bonusmor og gå å holde alt inni meg, for jeg skal jo ha et liv sammen med faren og datteren jeg også.

Hva mener dere? Skal man gå på tå hev for bonusbarn?

Du kan høflig og rolig  gi beskjed, men husk at du er gjest i bonusdatters hus. Dermed er det henne som til syvende og sist bestemmer. 

Anonymkode: 06f81...fca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sånn er min 14-åring også, men hvis jeg blir oppgitt og sur, går det over med en gang. Jeg ler mer av henne ig ikke minst med henne over slikt. Dette er da helt, helt normalt? Vanlig at man kan bli litt småirritert også, men hvorfor blir samboer sur på deg da? Du holder det igjen, kjefter ikke, altså, hva er problemet? Klager fu til ham? Klager hun?

Han har fått for seg at jeg ikke liker henne fordi jeg blir litt irritert på henne innimellom.

Han kan kjefte og rope til henne når han får nok av henne, men det er liksom helt greit virker det som.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Du kan høflig og rolig  gi beskjed, men husk at du er gjest i bonusdatters hus. Dermed er det henne som til syvende og sist bestemmer. 

Åååhhh…. Hjelpes!

Anonymkode: 84fea...b3e

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er da vel ikke gjest hjemme hos meg selv?

Ts

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har fått for seg at jeg ikke liker henne fordi jeg blir litt irritert på henne innimellom.

Han kan kjefte og rope til henne når han får nok av henne, men det er liksom helt greit virker det som.

Ts

Han høres like umoden ut som datteren sin.. 

Anonymkode: ade9f...e01

• Liker 2
Skrevet

Jeg er da vel ikke gjest hjemme hos meg selv?

Ts

Det vet ikke jeg. Du flyttet sikkert inn etter du ble sammen med faren hennes. 

• Liker 1
Skrevet

hun er fortsatt ikke gjest

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han klager til meg daglig om at hun er håpløs når det gjelder en del ting, og det kan jeg være enig med han i, men det er hans egen feil siden han ikke har stilt krav til henne før hun har blitt tenåring.

Hun har klaget én gang til han om meg, og det var fordi jeg hadde bedt henne gå ut med søpla uten at hun hadde fått sminket seg ferdig.

Ts

• Nyttig 1
Skrevet

Mens vi mødre elsker å ha tenåringsjentene våre ved siden av oss på badet og tulle og le…

Anonymkode: 65679...32d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Så la være å si hun er gjest da.

Anonymkode: 4543c...d2f

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

hun er fortsatt ikke gjest

Eh jo . 

• Liker 1
Skrevet

Du skrev at jeg var gjest i hennes hjem, men hennes hjem er like mye mitt hjem selvfølgelig.

Jeg bor der 100% mens hun bor der 40%-50%.

Skjerp deg!

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor står det at fjortenåringen eier huset? Og at ts er på besøk? 

Anonymkode: f698c...c6a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Da må du ta en prat med samboeren din, han kan ikke eksplodere på den måten - han må ta opp ting med en gang, så kan man prate om det og ordne opp, og gjøre ting annerledes neste gang. 

Du har selvfølgelig lov og rett til å gi beskjed om ting og bli irritert. Så her får du sette ned foten ovenfor samboeren din. Og understrek at selvfølgelig er du glad i hun og liker hun, men man må kunne si ifra om ting å bli irritert på hverandre selvom. Noe annet er bare usunt for alle sammen. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Haha. Den var god. Selvfølgelig er ikke TS gjest i sitt eget hjem, og selvfølgelig er ikke en 14-åring sjef i sitt eget hjem. Gud, tenk hvordan alle mennesker i verden hadde vært - hvis dette ble praktisert? Enda godt det kun er noen foreldre som praktiserer slik "oppdragelse". 

Anonymkode: 258c0...22b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ts her gjør du to grove feil. Du ønsker sikkert ikke og være en bonusmor som feiler og dette kan du gjøre bedre. 1. beklag deg og legg deg langflat. Unnskyld oppførsel din og fortell henne at hun kan bruke badet når som helst. Lag mat og gi henne økonomisk frihet slik foreldre skal. 2. du er ikke moren og har ikke oppdragerrolle, du er bonus- ikke mor. Men først unnskyld oppførselen din. Dette klarer du og først da kan du kalle deg en bonus. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts her gjør du to grove feil. Du ønsker sikkert ikke og være en bonusmor som feiler og dette kan du gjøre bedre. 1. beklag deg og legg deg langflat. Unnskyld oppførsel din og fortell henne at hun kan bruke badet når som helst. Lag mat og gi henne økonomisk frihet slik foreldre skal. 2. du er ikke moren og har ikke oppdragerrolle, du er bonus- ikke mor. Men først unnskyld oppførselen din. Dette klarer du og først da kan du kalle deg en bonus. 

Hva skal ts legge seg langflat og unnskylde? At hun bruker badet? At hun eksisterer? 

Anonymkode: f698c...c6a

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...