tånegla Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Hadde en million hærmygg i stua i høst. Etter en lang prossess med både utbytting av blomsterjord, kasting av planter og fluefangere https://estore.no/annet/11316-12x-insektsfeller-til-planter.html?SubmitCurrency=1&id_currency=2&gclid=Cj0KCQiAkMGcBhCSARIsAIW6d0Cxa5QQP02pUlGBW2mam6ZfepNBwWKsMAGR_iT3x7egLJmF4Gyvjo4aArmZEALw_wcBi vinduet, er vi nå heldigvis fri fra disse helsikes svarte fluene. MEN......... Når jeg fjernet fluefangesaken fra vinduet henger det igjen klister. Det er helt umulig å fjerne, har forsøkt salmiakk og aceton men det går ikke. Noen som har tips?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Alkohol 96% burde hjelpe på. Anonymkode: 4a6a2...3b1
Million Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 (endret) På apoteket har de noe som fjerner limrester, klister og slikt, og det heter plasterfjerner. Selges på små brune glassflasker, koster noen tiere. Har enda ikke kommet over noen teip-eller klistremerkerester som ikke lot seg fjerne med den. Endret 7. desember 2022 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 Trenger også tips for dette. Har prøvd med en plastikk skrape ala is skrape til bil og det tok en del av klisteret men er fortsatt mye igjen og veldig stygge merker Anonymkode: 1475a...3d0
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #5 Skrevet 8. desember 2022 Har dere prøvd neglelakkfjerner med aceton, men som inneholder andre løsemidler også? Anonymkode: 4f56e...179
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har dere prøvd neglelakkfjerner med aceton, men som inneholder andre løsemidler også? Anonymkode: 4f56e...179 Nei men kan det lage skjolder på treverk eller fjerne maling? Anonymkode: 1475a...3d0
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 Jeg hadde gjort som noen foreslo og kjøpt plasterfjerner. Den er jo spesiallaget for å fjerne limrester. Citrusrens er også effektivt på sånt. Anonymkode: 8b54f...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 Ville prøvd plasterfjerner. Anonymkode: fdaf9...1a4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 Forresten, de limfellene er mye billigere på Biltema. Anonymkode: 8b54f...5fa
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Nei men kan det lage skjolder på treverk eller fjerne maling? Anonymkode: 1475a...3d0 Det vet jeg ikke, har bare brukt det på glass og plast. Prøv plasterfjerner, den er jo for hud og bør ikke påvirke malingen Anonymkode: 4f56e...179
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde gjort som noen foreslo og kjøpt plasterfjerner. Den er jo spesiallaget for å fjerne limrester. Citrusrens er også effektivt på sånt. Anonymkode: 8b54f...5fa Definitivt, citrusrens er ofte enestående bra på limfjerning. Swix Base Cleaner (skismørningsfjerner) på citrus/limonen-basis syns jeg er suverent. Problemet med kraftige løsemidler (f.eks aceton) på limrester er at de har en tendens til å dra tynne slør av oppløst lim utover, som blir en pine å få helt vekk når det er på f.eks vindusglass. Mye lettere å få det helt fint ved vasking etter fjerning av limrester når man først bruker citrusrens, har jeg erfart. Tror det er fordi limonen er litt mer oljeaktig/fet enn løsemidler, og da lettere å få alt limet til å sette seg i tørkepapir/fille enn at det smøres utover rundt limflekken. Så vasker man bare med noe helt vanlig fettløsende vaskemiddel etterpå, og det blir gullende rent. Anonymkode: 0c4c4...317
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå