Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå spør jeg dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uhm.. Frelsesarmeen er ikke et trossamfunn. Det er en organisasjon for frivillig hjelpearbeid. De bidrar med utdeling av mat og klær til hjemløse blandt annet. 

De har ingen religiøse seremonier. De fleste som jobber i frelsesarmeen er ikke engang kristne, men støtter de kristne prinsippene om medmenneskelighet. 

Hvis du søker noen som kan arrangere kristen dåp for deg anbefaler jeg å ta kontakt med kirken. 

Anonymkode: 1beec...6fb

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uhm.. Frelsesarmeen er ikke et trossamfunn. Det er en organisasjon for frivillig hjelpearbeid. De bidrar med utdeling av mat og klær til hjemløse blandt annet. 

De har ingen religiøse seremonier. De fleste som jobber i frelsesarmeen er ikke engang kristne, men støtter de kristne prinsippene om medmenneskelighet. 

Hvis du søker noen som kan arrangere kristen dåp for deg anbefaler jeg å ta kontakt med kirken. 

Stoler ikke på folk som skriver Uhm før en setning.

Skrevet

Frelsesarmeen er en organisasjon, vel og merke med kristne røtter. Frelsesarmeen er ikke et trossamfunn 

Anonymkode: 52cae...3b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Frelsesarmeen er en organisasjon, vel og merke med kristne røtter. Frelsesarmeen er ikke et trossamfunn 

Frelsesarmeen ble registrert som trossamfunn i 2005(uten å ville det selv).https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjpvenDpu_7AhUSQfEDHVszAX8QFnoECA0QAQ&url=https%3A%2F%2Fsnl.no%2FFrelsesarmeen&usg=AOvVaw0n0oFDRkmUlxJRWe-OlVNo

Skrevet

Mor var frelsesarmesoldat. Da bodde hun og alle andre på et internat med nermest militær hierarki. Det pågikk utnyttelse av de nye damene av menn i høyere rang og de studerte bibelen og hadde/har mange hemmelige ritualer og regler. De hadde også kor. Og uniformer har de den dag i dag, Det er veldig spesielt hvor høyt mange respekterer disse og uniformene. Min mor er utpreget formet av de årene hun har vært soldat.

Men for å svare så benytter samtlige seg av Kirkens tilbud som alle andre.  

Anonymkode: 1d6b0...0cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 17.12):

?? Frelsesarmeen er et trossamfunn, og alle «korps» / hus de har rundt om er så og si kirker. Det er både begravelser, barnevelsignelse (ikke dåp/vann), bryllup, konfirmasjon i Frelsesarmeen. 

Hva i alle dager var dette for en kommentar? 

Anonymkode: cf045...d65

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 14.05):

Det er trossamfunn, jo. Med menigheter (korps) verden rundt i beste velgående. Derfra igjen er det mye sosialt arbeid som matutdeling osv.

Anonymkode: cf045...d65

Skrevet

Nå vet ikke jeg om du tenker på barnedåp eller voksendåp ts. Men barnedåp er feil i følge bibelen. Dåpens mening er jo at du skal begrave dine gamle synder og reise deg opp til et nytt liv med Jesus. Man bør være gamle nok til å bestemme selv om man ønsker å følge Jesus eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...