Gå til innhold

Dagpenger i desember - ikke trukket skatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Leverte nettopp meldekort for 14 dager og fikk en større sum en vanlig utbetalt. Regnet med at det er pga. halv skatt i desember. Så logget jeg inn og sjekket faktisk utbetaling og jeg ser nå at det ikke trukket skatt i det hele tatt tatt for denne perioden, bare utbetalt dagpengene i sin helhet. Er det fordi at det utbetales to ganger i måneden, slik at i stedet for å trekke halv skatt to ganger i desember, så har de bare latt være å trekke skatt på den ene utbetalingen?

Så ved neste innlevering av meldekort om rundt to uker, så vil det trekkes som normalt? Eller skal de ikke trekkes skatt da heller? Det blir jo plutselig veldig mye mindre skatt betalt om det ikke trekkes skatt i det hele tatt, ikke at det gjør veldig mye, har uansett betalt inn for mye skatt i år, men lurer jo veldig på hvorfor det ikke ble trukket skatt i det hele tatt. 

Har tabelltrekk om det er relevant.

Anonymkode: a07d1...61a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En stund siden jeg gikk på dagpenger, men ja, jeg mener det er slik at det ikke trekkes skatt av den ene utbetalingen, men som vanlig av den andre

Anonymkode: bbf80...24b

• Liker 1
Skrevet

Siden du får utbetalt hver 14nde dag, blir det èn utbetaling uten skattetrekk. For de av oss som er i jobb er det halv skatt på ei mnd lønn. Så blir det samme.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei.

Leverte nettopp meldekort for 14 dager og fikk en større sum en vanlig utbetalt. Regnet med at det er pga. halv skatt i desember. Så logget jeg inn og sjekket faktisk utbetaling og jeg ser nå at det ikke trukket skatt i det hele tatt tatt for denne perioden, bare utbetalt dagpengene i sin helhet. Er det fordi at det utbetales to ganger i måneden, slik at i stedet for å trekke halv skatt to ganger i desember, så har de bare latt være å trekke skatt på den ene utbetalingen?

Så ved neste innlevering av meldekort om rundt to uker, så vil det trekkes som normalt? Eller skal de ikke trekkes skatt da heller? Det blir jo plutselig veldig mye mindre skatt betalt om det ikke trekkes skatt i det hele tatt, ikke at det gjør veldig mye, har uansett betalt inn for mye skatt i år, men lurer jo veldig på hvorfor det ikke ble trukket skatt i det hele tatt. 

Har tabelltrekk om det er relevant.

Anonymkode: a07d1...61a

De trekker ikke skatt fra første utbetaling, men vanlig skatt på andre utbetaling. Det er nav sin måte å trekke halv skatt for de som fører meldekort hver 14. dag. 

Anonymkode: 277e6...401

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...