AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Samboeren min og jeg har vært sammen noen år og har et barn sammen. Han kunne si elsker deg tilbake for eksempel når han var sammen med sine foreldre før, men nå gjør han det ikke lenger. Jeg snakket med han på tlf isted når han var på besøk hos sine foreldre, og avsluttet samtalen med 'elsker deg'. Da svarte han 'ja'. Så jeg spurte vanlig om han ikke kunne si at han elsker meg lengre foran foreldrene sine siden han alltid svarer sånn når han er der. Da svarte han med å bli stille klein først, og så sa han at han sitter i stuen. Altså at han satt med foreldrene. Mannen er 40 år gammel, og han sier at han vokste opp med at foreldrene hans viste kjærlighet for hverandre åpent. Så jeg skjønner ikke hvorfor. Han viser heller ikke kjærlighet for meg på andre måter når vi er der og kaller meg kun ved navn. Hjemme kaller han meg kjære osv. Jeg ble litt barnslig selv når han ikke kunne si det og svarte 'ok, da bare slutter vi å si det da'. Fordi jeg blir faktisk litt skuffet/såret. Han sier elsker meg ellers, men kan ikke si det foran foreldrene sine som har et forgudene forhold til også foresten. Er jeg ikke god nok for foreldrene hans eller at han tenker at de mener det? Ikke rart jeg lurer litt. Hva tenker dere? Anonymkode: d9771...e8d
Snuppiluppi84 Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Utrolig kleint å si sånt foran andre. 23 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 Jeg er enig med din mann. Man har ikke intime private samtaler når man er i selskap. Skulle han ha sagt «beklager, jeg må snakke med min kone, hun forlanger at jeg prioriterer henne foran dere» og så forlatt rommet og tatt telefonen? Normal høflighet tilsier at han tar den, sier «hei. jeg er på besøk, var det noe viktig eller kan jeg ringe opp igjen?» og så sier du (gitt at en eller flere barn ikke er døden nær) «nei, det kan vente, kos deg på besøk.» og så legger du på. Ens partner er et likeverdig, selvstendig menneske. Det er ikke n person som har forrang frmfor folkeskikk, venner, slekt, hobbyer, egeninteresser eller arbeid. Hvor du har fått forventningen om at du skal prioriteres fremfor alle andre fra er meg uklar. Dette handler foresten ikke om annet enn at du ønsker vise at du har makt til å ilegge han sanksjoner dersom han ikke finner seg i vilkårlige regler nedlagt av deg. Noe som ikke har noe som helst å gjøre med å være glad i noen. Kun om ønsket om å vise seg. Anonymkode: 4a60f...582 7 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Snuppiluppi84 skrev (Akkurat nå): Utrolig kleint å si sånt foran andre. Men siden han har sagt det før mange ganger foran og dem og nå sluttet med det, er ikke det litt rart da? Hadde han aldri sagt det før så hadde det ikke plaget meg. Ts Anonymkode: d9771...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er enig med din mann. Man har ikke intime private samtaler når man er i selskap. Skulle han ha sagt «beklager, jeg må snakke med min kone, hun forlanger at jeg prioriterer henne foran dere» og så forlatt rommet og tatt telefonen? Normal høflighet tilsier at han tar den, sier «hei. jeg er på besøk, var det noe viktig eller kan jeg ringe opp igjen?» og så sier du (gitt at en eller flere barn ikke er døden nær) «nei, det kan vente, kos deg på besøk.» og så legger du på. Ens partner er et likeverdig, selvstendig menneske. Det er ikke n person som har forrang frmfor folkeskikk, venner, slekt, hobbyer, egeninteresser eller arbeid. Hvor du har fått forventningen om at du skal prioriteres fremfor alle andre fra er meg uklar. Dette handler foresten ikke om annet enn at du ønsker vise at du har makt til å ilegge han sanksjoner dersom han ikke finner seg i vilkårlige regler nedlagt av deg. Noe som ikke har noe som helst å gjøre med å være glad i noen. Kun om ønsket om å vise seg. Anonymkode: 4a60f...582 Han er i selskap, han var på vanlig besøk hos foreldrene sine og så på fotball i stuen. Jeg ringte kun en kort samtale til han om en pakke han ønsket noe info om. Ts Anonymkode: d9771...e8d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 Han er ikke i selskap skulle det stå. Ts Anonymkode: d9771...e8d
Spiteful Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 Jeg forstår godt at du reagerer når dette er en ny endring. Snakk med han om det når han kommer hjem☺️ Til alle andre som mener man skal oppføre seg pent og at slikt er klein i selskap med andre, jeg er helt enig, om det er snakk om venner og bekjente. Å oppføre seg pent og formelt i selskap med foreldre og søsken? Det syns jeg er latterlig kleint. 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #8 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er i selskap, han var på vanlig besøk hos foreldrene sine og så på fotball i stuen. Jeg ringte kun en kort samtale til han om en pakke han ønsket noe info om. Ts Anonymkode: d9771...e8d Og da var det nødvendig å si Jeg elsker deg? Anonymkode: 2afa1...d1d 4 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #9 Skrevet 7. desember 2022 Det kan være en av to grunner At han har utlevert deg til foreldrene sine etter krangler sånn at de ikke tror at han elsker deg og det blir falskt å si foran de når de vet om problemene deres Eller at han er en helt gjennomsnittlig person som syns det er ubehagelig og kleint og si sånne ting foran andre. Jeg er helt lik selv, aldri i livet om jeg sier sånt foran familie eller venner, klarer ikke engang å si det om jeg sitter på bussen med noen i nærheten. Føler det er så fjortiss klissete på en måte Anonymkode: 5cbf2...78e 8
Anonym90059005 Skrevet 7. desember 2022 #10 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han er i selskap, han var på vanlig besøk hos foreldrene sine og så på fotball i stuen. Jeg ringte kun en kort samtale til han om en pakke han ønsket noe info om. Ts Anonymkode: d9771...e8d Hvis han ikke er så gira på å si det foran foreldrene, så må vel det gå helt fint? Eller er du så usikker i forholdet at han må si han elsker deg hver eneste gang dere har en kort triviell hverdagssamtale? Tenk å la seg plages av noe sånt... 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #11 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og da var det nødvendig å si Jeg elsker deg? Anonymkode: 2afa1...d1d Ja, vi begge gjør det både i lange og korte samtaler. Han gjør også det hver gang han ringer meg eller vi snakker når han er et annet sted, men han kan ikke si det foran sine foreldre lengre. Som sagt hadde han aldri sagt det før foran dem så hadde jeg ikke reagert, men jeg føler på en endring her som jeg ikke skjønner noe av. Ts Anonymkode: d9771...e8d 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #12 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han er ikke i selskap skulle det stå. Ts Anonymkode: d9771...e8d Han er jo i selskap med andre, ikke i et selskap. Ja det er kleint og drive på sånn foran andre er fjortisoppførsel. Anonymkode: 19e58...706 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #13 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan være en av to grunner At han har utlevert deg til foreldrene sine etter krangler sånn at de ikke tror at han elsker deg og det blir falskt å si foran de når de vet om problemene deres Eller at han er en helt gjennomsnittlig person som syns det er ubehagelig og kleint og si sånne ting foran andre. Jeg er helt lik selv, aldri i livet om jeg sier sånt foran familie eller venner, klarer ikke engang å si det om jeg sitter på bussen med noen i nærheten. Føler det er så fjortiss klissete på en måte Anonymkode: 5cbf2...78e Men han syntes jo ikke det var klein før, hvorfor skal det plutselig bli det nå da? Ok, siden alle mener at jeg ikke skal føle på dette så får jeg bare legge det bort da. Ts Anonymkode: d9771...e8d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #14 Skrevet 7. desember 2022 Jeg unngår det helst selv foran andre sjæl Anonymkode: dd381...061 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #15 Skrevet 7. desember 2022 Har det skjedd ved flere anledninger? For det virker egentlig som om dette har skjedd en gang, og at du har hengt deg opp i det. Anonymkode: bb806...471
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #16 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har det skjedd ved flere anledninger? For det virker egentlig som om dette har skjedd en gang, og at du har hengt deg opp i det. Anonymkode: bb806...471 Ja, det har vært en endring de siste månedene rundt foreldrene hans og skjedd flere ganger. I dag klarte jeg ikke svelge det lengre. Men skjønner det er jeg som er teit her, så da lar jeg det ligge. Ts Anonymkode: d9771...e8d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #17 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men han syntes jo ikke det var klein før, hvorfor skal det plutselig bli det nå da? Ok, siden alle mener at jeg ikke skal føle på dette så får jeg bare legge det bort da. Ts Anonymkode: d9771...e8d Kan hende det handler om at foreldrene synes det er kleint. De blir eldre og jeg kan ikke fatte at du engang gidder å bry deg. Hadde blitt lettere irritert om min mann forventet at jeg skulle si sånt. Anonymkode: e3043...ca5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #18 Skrevet 7. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Ja, det har vært en endring de siste månedene rundt foreldrene hans og skjedd flere ganger. I dag klarte jeg ikke svelge det lengre. Men skjønner det er jeg som er teit her, så da lar jeg det ligge. Ts Anonymkode: d9771...e8d Jeg synes du bør snakke ut med han, det er en endring som du sier, og endringer skjer sjeldent uten grunn. Du er ikke teit som reagerer. Han har alltid sagt det, og nå gjør han det ikke. Det bør snakkes om! Anonymkode: bb806...471 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #19 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men siden han har sagt det før mange ganger foran og dem og nå sluttet med det, er ikke det litt rart da? Hadde han aldri sagt det før så hadde det ikke plaget meg. Ts Anonymkode: d9771...e8d AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, vi begge gjør det både i lange og korte samtaler. Han gjør også det hver gang han ringer meg eller vi snakker når han er et annet sted, men han kan ikke si det foran sine foreldre lengre. Som sagt hadde han aldri sagt det før foran dem så hadde jeg ikke reagert, men jeg føler på en endring her som jeg ikke skjønner noe av. Ts Anonymkode: d9771...e8d Han er redd de skal høre at han høres falsk ut. Noe har skjedd. Ikke godt å vite hva. Men noe har forandret seg inni ham. Anonymkode: 2e128...042 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #20 Skrevet 7. desember 2022 Det behøver jo ikke bety annet enn at det var et øyeblikks selvbevissthet og at han følte det ble kleint akkurat der og da, fordi han snakket i telefon. Det er jo ikke sikkert han hadde hatt problemer med å si det til deg dersom du var tilstede, og for eksempel skulle gå fra «selskapet». Anonymkode: 8dd6a...bc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå