Gå til innhold

Noen som først har fått regelmessig menstruasjon som voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 år gammel, og har helt fra jeg fikk mensen som 13/14-åring , hatt svingende sykluser som har variert fra 30 til 38 dager (der syklusene ofte har vært ganske lange, typ 36 dager, slik at jeg har blitt gående og vente lenge). Men så har jeg det siste halvåret fått kortere og mer forutsigbare menstruasjoner, på 31–32 dager. Jeg blir alltid så overrasket når mensturasjonen faktiske kommer en måned etter forrige gang, og ikke en måned + en uke.

Jeg vet ikke helt hva som har endra seg. Jeg har tatt covid-vaksiner og hatt covid. De siste årene har jeg hatt fast partner og regelmessig sex, mens jeg før det har hatt sex veldig sjelden. Kan det være relevante årsaker? Eller kan det handle om alder?

Hvordan har deres sykluser utviklet seg gjennom livet? 

Anonymkode: 4b11e...559

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du beskriver er normalt. Når man er ung er den mer ustabil før den normaliserer seg når man blir eldre. 

Anonymkode: 784e3...dac

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk først regelmessig menstruasjonssyklus i voksen alder,mye grunnet psykisk/fysisk vold tidligere forhold.

Nå får jeg menstruasjon når jeg skal ha det. Er 42 år.

Fikk uregelmessige og kraftigere smerter etter korona vaksine nr.3, men det ga seg etter noen mnd'r.

Skrevet

Fikk ikke regelmessig mens før etter graviditeter og ammeperioder,  hadde sykluser på 27-63 dager. Da jeg var 29 år hadde jeg født tre barn, var ferdig med å amme, og etter det har ting vært stabilt med ca 28 dg.

Anonymkode: d8439...ad9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...