Gå til innhold

Mineralpudder vs. flytende foundation

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig sensitiv hud og vært gjennom hundrevis av sminkeprodukter for å finne noe som ikke gir meg kviser eller irritert rød hud - hudlege har sagt jeg har mild rosacea. Jeg har en hudtype som blir fort blank i tillegg. 

Mineralpudder er eneste som ikke irriterer huden min og umiddelbart etter påføring er det fint naturlig resultat men jeg blir speilblank og sminken renner nesten av etter bare få timer og værst av alt porene forstørres! Med en flytende mattende foundation blir jeg også fort blank men ikke SÅ blank, og flytende foundation dekker hvertfall porene bedre og renner ikke av pluss at jeg kan bruke mattende pudder oppå som hjelper mye. Man kan vel ikke bruke mattende pudder oppå mineralpudder? (pudder+pudder børster vekk første pudderet?) Sånn sett får jeg penere finish med flytende foundation men når jeg tar den av er huden rød og irritert, og etter noen dager får jeg kviser (også av foundations som ikke inneholder det som er kjent som acnetriggende ingredienser på INCI) mens mineralpudder gir fæl finish etter få timer men irriterer ikke huden min! 

Noen som har en løsning på dilemmaet?! 

Jeg har forresten prøvd med mattende primere under pudderet også men merker ærlig talt ingen forskjell.. 

Anonymkode: 3a7b0...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mineralfoundation mener du ?

Jeg har selv brukt mineralfoundation i mange år pga. kviser også, men ikke om vinteren.

I dag har jeg på seg flytende foundation som tetter ikke porrene mine og mineralpudder over denne. 

Mineralfoundation er lett og dekker bra ( bruk flat top kabuki foundationkost ), men jeg foretrekker den om sommeren. 

Sigma F80 - Flat Kabuki™ Brush - Chrome - Muse Beauty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaledonia skrev (29 minutter siden):

Mineralfoundation mener du ?

Jeg har selv brukt mineralfoundation i mange år pga. kviser også, men ikke om vinteren.

I dag har jeg på seg flytende foundation som tetter ikke porrene mine og mineralpudder over denne. 

Mineralfoundation er lett og dekker bra ( bruk flat top kabuki foundationkost ), men jeg foretrekker den om sommeren. 

Sigma F80 - Flat Kabuki™ Brush - Chrome - Muse Beauty

Nei mente mineralpudder, det er vel det som kalles pudderfoundation i løspudder påført med kabuki brush

Av flytende så mente jeg vanlig foundation for sensitiv hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt for eks Idun? Eller andre flytende mineralfoundations? Kunne det vært en mellomløsning?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (4 timer siden):

Jo,du kan bruke pudder over mineralpudder.

Da blir det så utrolig kakete:/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blingblingtahei skrev (44 minutter siden):

Har du forsøkt for eks Idun? Eller andre flytende mineralfoundations? Kunne det vært en mellomløsning?

Ja det er IDUN sitt mineralpudder jeg har best erfaring med i forhold til at det ikke irriterer eller gjør huden min rød. Har den på meg as we speak 😊 Men blank som et oljefat i ansiktet.. 

Jeg har vurdert å prøve den flytende mineral foundationen deres men den ene typen (Norrsken) har glowy finish så de på apoteket i Sverige anbefalte den ikke for hud som blir blank. Den andre de har som heter Nordic Veil sa de også at ikke var for fet hud pga den hadde voks i formelen. De sa produktene var mest laget for tørr nordisk hud. 

Jeg har også prøvd den flytende mineral dagkremen med farge til Lily Lolo men den også bare ble så oljete at den la seg i skjolder og forstørret porer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah så kjedelig.. jeg syntes den norrsken er veldig god, og ja, gir en veldig fin glød 🥴☺️ men jeg har ikke så fet hud lenger at det er et problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...