AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Del Skrevet 7. desember 2022 Det gamle blandebatteriet i dusjen vår lekker, nå har vi kjøpt en ny fra Grohe. I beskrivelser på nettet står det at man skal legge på fiberteip før montering, og i monteringsanvisningen står dette: Betyr det at vi skal legge på noe slikt på gjengene til rørene som stikker ut av veggen? En slik teip har vi ikke. Welp! Anonymkode: ff57b...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #2 Del Skrevet 7. desember 2022 Ja du må bruke gjengetape. Anonymkode: a88b7...2bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Del Skrevet 7. desember 2022 Takk! Hvor får jeg tak i det? Anonymkode: ff57b...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #4 Del Skrevet 7. desember 2022 Du bør bruke det ja, om du ikke vil at ditt nye blandebatteri også skal lekke. Bare å kjøpe det, vel. Du kan skru på blandebatteriet om du vil slå på vannet igjen, og så skrur du det av i morgen og setter på tapen. Anonymkode: f0a2d...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Del Skrevet 7. desember 2022 Du får tak i det på Megaflis, Clas Ohlson, Jernia, Maxbo etc. Den type butikker. Bare å google gjengeteip. Anonymkode: f0a2d...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 8. desember 2022 #6 Del Skrevet 8. desember 2022 Gjenge tape Megaflis Biltema Jula har dette til overkommelig pris 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 8. desember 2022 #7 Del Skrevet 8. desember 2022 Loctite 55 gjengetettingssnøre, 24x50m | Megaflis.no Den er fin. Enkel å bruke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mufasa90 Skrevet 8. desember 2022 #8 Del Skrevet 8. desember 2022 Har du byttet ut eksenterkuplingene eller bare batteriet du har skrudd av? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #9 Del Skrevet 8. desember 2022 Mufasa90 skrev (1 time siden): Har du byttet ut eksenterkuplingene eller bare batteriet du har skrudd av? Har ikke kommet så langt, hva er en eksenterkupling? Tenkte bare å skru av det gamle batteriet og sette på et nytt. Mannen min kom hjem med slik teip fra Clas Ohlson i dag. Anonymkode: ff57b...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mufasa90 Skrevet 8. desember 2022 #10 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har ikke kommet så langt, hva er en eksenterkupling? Tenkte bare å skru av det gamle batteriet og sette på et nytt. Mannen min kom hjem med slik teip fra Clas Ohlson i dag. Anonymkode: ff57b...fcb om dere bare skal skru av batteriet, så trenger dere ikke teip, men pakning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #11 Del Skrevet 8. desember 2022 Mufasa90 skrev (9 minutter siden): om dere bare skal skru av batteriet, så trenger dere ikke teip, men pakning. Takk for gode råd, men jeg tror jeg må få det inn med teskje. Hva slags pakning? Det følger med noen som går på ledningen, små filtre, så å si. Og da går ingen teip på gjengene for blandebatteriet? Det forvirrer meg litt, for tegningen øverst tilsier jo at vi trenger slik teip? Anonymkode: ff57b...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mufasa90 Skrevet 8. desember 2022 #12 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for gode råd, men jeg tror jeg må få det inn med teskje. Hva slags pakning? Det følger med noen som går på ledningen, små filtre, så å si. Og da går ingen teip på gjengene for blandebatteriet? Det forvirrer meg litt, for tegningen øverst tilsier jo at vi trenger slik teip? Anonymkode: ff57b...fcb Vanlig fiberpakning. Den øverste viser at du må ha hamp eller "gjengeteip" på innsiden av eksenterkuplingen, Om dere ikke klarer å finne dette ut burde dere ta kontakt med rørlegger. Mvh. Rørlegger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #13 Del Skrevet 8. desember 2022 Mufasa90 skrev (23 minutter siden): Vanlig fiberpakning. Den øverste viser at du må ha hamp eller "gjengeteip" på innsiden av eksenterkuplingen, Om dere ikke klarer å finne dette ut burde dere ta kontakt med rørlegger. Mvh. Rørlegger Hehe, jeg spør jo her fordi jeg prøver å finne ut av det. Vi har dårlige erfaringer med rørleggere. Det koster endeløst med penger, blir alltid dyrere enn anslått, og ofte feil så de må komme tilbake. Det er jævlig utmattende. Anonymkode: ff57b...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå