Gjest Lilleulv Skrevet 11. desember 2005 #1 Skrevet 11. desember 2005 (endret) Noen som så kampen i går mot Ungarn? Ååååå jeg ble så utrolig frustrert Men det var spennende da Tror nok løpet er kjørt nå, urk Endret 11. desember 2005 av Lilleulv
Linselus Skrevet 11. desember 2005 #2 Skrevet 11. desember 2005 Norge viste jo som vanlig at her til lands finnes virkelig gode keepere iallfall Men ja, ble litt frusterert, enda jeg vet hvordan det kan koke i hodet når man står der ute, og iallfall når dommerne dømmer så man blir usikker, og faller for alle triksene til hu Ungarske som la seg ned bare noen kikka på henne, og fikk så vondt at hun holdt på å dø på seg hver eneste gang. Sånt er så slitsomt, og gjør at man som spiller ikke bare skal takle nerver og høye skuldre, men høyst sannsynlig også et tiltagende sinne. Men jeg tror det merkes at man spiller med en backrekke som nok ble "kastet inn i det" rett før VM, det skal litt til å lage et lag samspilt, og nettopp det at de må stusse ball så masse, og at de ikke bare kan "kaste i blinde" og treffe medspillerne er sånt som hemmer i et mesterskap mot de beste. Samtidig syns jeg at Marit Breivik innimellom gjør ting som er vanskelig å skjønne fra ståsted som TV-titter (jeg vet at vi ikke får med oss alt) og det er når hun gjør sånne bytter som å sette inn Hilmo og ta ut Blanco når Blanco hadde jobbet godt i angrep, satt noen baller og de klarte å finne henne, og hun var på de riktige stedene. Da virker det rart å sette inn Hilmo som for meg framstår som mye mindre smidig og taktisk i angrep. Men hun hadde nok en mening med det som ikke jeg fikk med meg. Ellers skjøt de jo dessverre den ungarske målvakten ganske god, samtidig som de hadde alt som betegner et lag i motgang med seg i går. Det gikk nemlig stang ut, og det ble skritt eller brøyt i stedet for straffe osv. Er man i medgang blir det stang inn, frikast og straffer Men det er mange talentfulle jenter som står på banen for Norge, flere av dem har fått dyttet litt vel mye ansvar nedover ørene i litt full fart bare. Og da skal man være stor og tøff (eller hete Gro Hammerseng) for å takle det uten å bli stresset.
Gjest Lilleulv Skrevet 11. desember 2005 #3 Skrevet 11. desember 2005 Ja guuud å jeg savna gro i går!! det var en utrolig merkelig førsteomgang da, med så få mål... Det var et par spillere som ikke hadde helt dagen i går følte jeg, og når dommerene utviste Lunde da hun bare fulgte hun rusheren ble jeg rimelig forbanna gørbitch burde hatt oscar, og helt rått at folk fortsatt går på det der Jeg blir flau på hennes vegne jeg ass. Men hun har spilt for ungarn så lenge jeg kan huske, enda så ser hun så ung ut. Lurer på hvor gammel hun er...
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #4 Skrevet 11. desember 2005 Ja det er slutt på glanstiden med Grini,Goksør,Tonje,Hundvin og flere gode,gud som jeg savner dem.De var iallfall ikke redde de!
Gjest Virvel Skrevet 11. desember 2005 #5 Skrevet 11. desember 2005 Det var et utrolig surt tap det der, og som det ble sagt i går: Nå er semifinalen langt unna.
punkyB Skrevet 11. desember 2005 #6 Skrevet 11. desember 2005 (endret) Noen som så kampen i går mot Ungarn? Ååååå jeg ble så utrolig frustrert Men det var spennende da Tror nok løpet er kjørt nå, urk ← Jeg ble drittsur jaffal. Kristine Lunde har gjort et elendig VM - hun burde ha tatt litt mer ansvar. De andre skytterne skyter litt for kjapt. Tror nok Marit's lederstil kan virke både positivt og negativt - i går burde hun nok ha styrt de litt mer på slutten. Karo synes jeg også har vært ganske usynlig - nesten ingen skudd. Vingene har de heller ikke klart å utnytte - i går var det nesten ingen rush heller. Endret 11. desember 2005 av punkyB
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #7 Skrevet 11. desember 2005 Pinlig...Hadde det ikke vært for målvakta,så hadde det vel blitt enda pinligere
hecuba Skrevet 13. desember 2005 #10 Skrevet 13. desember 2005 Norges nye lag er overhodet ikke imponerende. Jeg savner Kjersti Grini, Trine Haltvik, Mia Hudvin, Cecilie Leganger og alle finalene mot Danmark.
Malou Skrevet 13. desember 2005 #11 Skrevet 13. desember 2005 (endret) Nå er det jo ikke mer enn et år siden Norge ble Europamestere da. Med alle de skadene som har rammet laget, er jeg egentlig ikke så overrasket over at det gikk dårlig. Jo kanskje litt egentlig, over at det skulle gå så dårlig... Med Gro Hammerseng, Katja Nyberg, Linn Kristin Riegelruth m. fl. på plass går det nok bedre. Endret 13. desember 2005 av Malou
Linselus Skrevet 13. desember 2005 #12 Skrevet 13. desember 2005 Å miste størstedelen av rutinen, og ikke minst nesten hele startoppstillingen sin rett før et VM er noe ingen kan se på som spesielt heldig Derfor tror jeg ikke at det Marit Breivik gjør sånn sett spiller så stor rolle fra eller til..det er litt snakk om å nå inn til spillerne, og det gjør ikke alltid Pettersen heller (trener for herrelandslaget), og han står nå og brøler mesteparten av kampene han da.. Selv syns jeg det er liten vits å savne Leganger iallfall. Med tanke på hva Katrine Lunde og Kjersti Beck har vist så langt så bør det være det letteste savnet å bære Mangelen på en stødig spilleopplegger som aldri mister hodet, og som kan stå på banen nesten uavbrutt derimot, det er jo et savn. Men jeg tror nå mange av jentene som står utpå der er i stand til å ta det ansvaret også, om det bare hadde blitt dem presentert i en litt mindre presset situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå