AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Nå står jula for dør og det er min og mannen sin tur til å stå for feiringen. Vi har en katt som er ganske nervøs av seg. Hun liker ikke så godt når det er forandring og ukjente folk. Vanligvis lar vi henne bare tusle ut og inn som hun vil, slik at hun kan velge når det blir for mye. Problemet nå er at hun nå må være inne i fire uker på grunn av en operasjon. Jeg aner ikke hvordan vi skal løse dette! Når hun ikke kan løpe ut, så starter "alarmen". Hun hyler. Hylingen kan gjerne pågå en time, før hun gir opp. Så går det en tid og så starter det på nytt. Hva i alle dager gjør jeg? Jeg kan jo ikke avlyse jula på grunn av katten! Anonymkode: 09ac4...fbf 1
Troyamin Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Dere har vel ett rom katten kan gå inn på for å få fred? 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 Kjøp litt forskjellige huler og tunneler, lag gangveier i høyden. Viktig at katten aldri blir oppsøkt hverken av dere eller andre når den ligger på de trygge skjulestedene, da vet katten at her er jeg trygg og får fred, og at det kommer opp nå så katten blir vandt med det. Ha rom i huset som ikke andre enn dere går inn på som katten kan gjemme seg i. Spray feliway classic spray på nye ting, eller gamle gjemmesteder. Kjøp feliway classic og få det på plass i stikkontakten allerede nå. Kjøp calming treats. Lek mye med katten for å bygge opp selvtillit men også å få ut energi (fjærstang funker bra her).. Hvis besøket får kontakt med pusen så er det best om de vare ignorerer katten og ikke oppsøker den, men de kan hive ned et par godbiter og blinke sakte mot katten. Anonymkode: d3404...a13 2
Taluno Skrevet 8. desember 2022 #4 Skrevet 8. desember 2022 er det kun julaften dere har feiringen, eller er det hele jula med overnatting og full pakke?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #5 Skrevet 10. desember 2022 Det er kun julaften. Og kan også understreke at kattens skriking kan oppfattes ganske sjenerende når man har gjester. Anonymkode: 09ac4...fbf
Million Skrevet 10. desember 2022 #6 Skrevet 10. desember 2022 Steng katten inne på et rom hun er fortrolig med. Hun MÅ ikke ha tilgang til hele huset og stua der gjestene er, vel? Soverommet pleier å være et rolig og behagelig sted. Sett inn mat-og vannskålene hennes der, samt kattedoen, så klarer hun seg de timene dere har gjester. Er det et annet rom enn det største soverommet hun liker bedre, så bruk det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå