Gjest Gerd Skrevet 11. desember 2005 #1 Skrevet 11. desember 2005 Jeg går til en psykiatrisk sykepleier. Jeg sa jeg hadde masse tanker konstant. At det var kaos med tanker. Men at jeg var tom i hodet med masse tanker som svirrer rundt hele tdein. Da sa hun at det finnes medisiner mot tankekjør. Hva slags medisiner heter disse? Noen som vet hva navnene på sånne medisiner mot tankekjør er for noe? Jeg går på antideppressiva, men det var noe annet disse medisinene het. Er det noen som har peiling på medisiner mot tankekjør. Navna? Sånn at jeg kan lese litt om de, før jeg skal til legen. Forbrede meg litt. Er det noen som bruker medisiner mot tanker her?
Gjest vimse Skrevet 11. desember 2005 #2 Skrevet 11. desember 2005 Da tror jeg nesten jeg ville ventet til jeg hadde vært hos legen. Det er h*n som kan dette, og heller lest og informert meg selv, etter legetimen, og diskutert spørsmål og tanker omkring dette med enten psyk. sykepl. eller legen.
Gjest Spacegirl Skrevet 11. desember 2005 #3 Skrevet 11. desember 2005 (endret) Det var antagelig nevroleptika hun pratet om. Dette er en gruppe medisiner som opprinnelig er laget for behandling av psykoser, men det har blitt vanlig å gi en liten dose (mindre enn ved psykose)av denne typen medisin for å dempe tankekjør som noen sliter med. Jeg vet ikke om jeg burde nevne medisinnavn her for valg av medisin er det legen som har ansvar for, men jeg bruker Seroquel og jeg har inntrykk av at dette er en ganske vanlig medisin å bruke siden den er relativt ny og med få bivirkninger. Men det du må huske på er at dersom du leser om disse medisinene, så står bruksområdet ofte oppgitt til schizofrene psykoser. Og det betyr ikke at du har schizofreni bare fordi du har fått utskrevet en slik medisin. Selv om disse medisinene opprinnelig var laget for schizofrene og andre med psykoser, er det mange som også bruker dem av helt andre grunner. F.eks for å dempe angst eller tankekjør. Lykke til Endret 11. desember 2005 av Fairy
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2005 #4 Skrevet 11. desember 2005 Nevroleptika kan det være, ja. Eller stemingsstabiliserende som Lamictal. Antipsykotika også, som Solian eller Zeldox. Men dette må du ta opp med vedkommende, eller fastlegen din.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå