AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #141 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ser mange har nevnt steder i Bergen som tidligere var knyttet til ressurssvak befolkning og mye uro og kriminalitet. Men mange av stedene, som Chicago og Washington er jo ikke slum i dag. Disse stedene har ikke en gang disse kallenavnene lengre. Storparten av Landås har blitt ganske snobbete, eller dyrt da, og alt annet enn forbundet med lavinntektsfamilier og kriminalitet. Toppe i Åsane tror jeg holder stand som en sånn type bydel tråden spør etter. Og kanskje deler av Laksevåg. Anonymkode: 6bf6c...802 Enig i det første avsnittet ditt. Jeg bodde noe år på Toppe for ca. 10 år siden, og har enda mange venner der. Jeg kan ikke si at jeg noen gang opplevde det som ghetto 🤷♀️ jeg er litt yngre enn at jeg husker Chicago godt, men da jeg var liten var det Flaktveit og Flaktveit-gjengen som var fryktet.. Anonymkode: 09575...f39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #142 Del Skrevet 8. desember 2022 Jeg tror mange her går på ryktet til plassen. Det er jo ofte ikke rett og vil oppleves anderledes fra «innsiden». Typisk på litt mindre steder er det kanskje arbeiderklassestrøk. Vi har ikke mange steder i Norge som virkelig klassifiserer til getto heldigvis. Anonymkode: 505d5...ac8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #143 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Med tanke på svarene som har kommet i tråden her, så tror jeg ikke jeg skjønner hva det spørres etter. Jeg har bodd på mange av de stedene som er nevnt her, som Tveita, Ammerud, Grorud og Kalbakken, men jeg kan med hånda på hjerte ikke skjønne hvorfor noen av dem skulle betegnes som getto. De stedene jeg har bodd, finnes det noen blokker som nok har flere sosialboliger enn sunt er (man burde kanskje hatt flere av dem på vestkanten også?), men det gjør da virkelig ikke områdene til gettoer? Anonymkode: 63197...e0e Vestkanten i Oslo har det - området heter Hovseter! 👍🏼 Greit at du ikke forstår, men alle andre forstår… Anonymkode: a7dad...906 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 8. desember 2022 #144 Del Skrevet 8. desember 2022 Asker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. desember 2022 #145 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Under puddikken er det jo ogås slum. 🫣 Anonymkode: 005c5...20e Det ligger jo nært blodbyen og straxhuset 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. desember 2022 #146 Del Skrevet 8. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser mange har nevnt steder i Bergen som tidligere var knyttet til ressurssvak befolkning og mye uro og kriminalitet. Men mange av stedene, som Chicago og Washington er jo ikke slum i dag. Disse stedene har ikke en gang disse kallenavnene lengre. Storparten av Landås har blitt ganske snobbete, eller dyrt da, og alt annet enn forbundet med lavinntektsfamilier og kriminalitet. Toppe i Åsane tror jeg holder stand som en sånn type bydel tråden spør etter. Og kanskje deler av Laksevåg. Anonymkode: 6bf6c...802 Washington har aldri vært slum var nevnt som spesielt navn i byen. Chicago har fremdeles mye dritt og er mye samme mennesker som Sing-Sing men endrer seg sakte men sikkert pga plassering i forhold til trikken. Gamle Laksevåg kommune har og endel gater/områder med mye dritt. Flaktveit var jo et stort problem men der og har mye endret seg, endel har nok havnet over i Arna Se bare på Blodbyen, selv om det en gang var jævlig der (nå er der langt mindre selv med straxhuset) så ville den aldri fått det kallenavnet i dag. Andre spesse navn er jo bla Burmaveien 🙂 Endret 8. desember 2022 av Fru Uperfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #147 Del Skrevet 8. desember 2022 Vardenlia i Sandefjord Anonymkode: ebca1...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #148 Del Skrevet 8. desember 2022 Hele Oslo. Anonymkode: 13851...039 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #149 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Flatåsen og Buran. Anonymkode: a5ab6...c6b Nedre Flatåsen isåfall. Øvre består kun av svære eneboliger med utsikt over hele byen og har gangvei rett inn i skiløypa så du skal være ganske pengesterk for å få kjøpt bolig der. Men joda, de nedre, eldre borettslagene er ganske grelle, spesielt de som ikke er oppgradert. Mange av de derimot har en ganske uslåelig utsikt som trekker opp prisen. Vil si Kolstad og Saupstad kvalifiserer bedre til slum, der har man nesten bare leiligheter i lavblokker og asfaltområder samt null utsikt og stort sett lavtlønnede mennesker. Anonymkode: ccc5f...ecc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 8. desember 2022 #150 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med tanke på svarene som har kommet i tråden her, så tror jeg ikke jeg skjønner hva det spørres etter. Jeg har bodd på mange av de stedene som er nevnt her, som Tveita, Ammerud, Grorud og Kalbakken, men jeg kan med hånda på hjerte ikke skjønne hvorfor noen av dem skulle betegnes som getto. De stedene jeg har bodd, finnes det noen blokker som nok har flere sosialboliger enn sunt er (man burde kanskje hatt flere av dem på vestkanten også?), men det gjør da virkelig ikke områdene til gettoer? Anonymkode: 63197...e0e Dette. Jeg bor på et sted der man i følge denne tråden må låse bildørene når man kjører gjennom. Men det er jo det reine sprøyt. Mange av boligområdene i Groruddalen er for det første anlagt slik at de skal være mest mulig bilfrie, så det er ikke uten videre enkelt å kjøre gjennom dersom man egentlig skal et annet sted. Jeg skjønner at det sikkert var ment humoristisk, men dette er ikke skråblikk-forumet. I tillegg er det sånn at det er helt vanlige folk som lever her. Med vanlige liv, og vanlige familier. Kanskje noe lavere gjennomsnittsinntekt, litt flere uføre og noen kriminelle elementer. Men i et område som har flere innbyggere enn Stavanger må man kanskje regne med litt av hvert, eller? 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #151 Del Skrevet 8. desember 2022 Skårer Anonymkode: 01493...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #152 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ser mange har nevnt steder i Bergen som tidligere var knyttet til ressurssvak befolkning og mye uro og kriminalitet. Men mange av stedene, som Chicago og Washington er jo ikke slum i dag. Disse stedene har ikke en gang disse kallenavnene lengre. Storparten av Landås har blitt ganske snobbete, eller dyrt da, og alt annet enn forbundet med lavinntektsfamilier og kriminalitet. Toppe i Åsane tror jeg holder stand som en sånn type bydel tråden spør etter. Og kanskje deler av Laksevåg. Anonymkode: 6bf6c...802 Toppe er så kleint at jeg bare dør på meg. Anonymkode: 005c5...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #153 Del Skrevet 8. desember 2022 Snart hele Norge Anonymkode: 1246a...a91 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #154 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Svartås er heller ikke helt borte 😅 Og deler av Vestsida 😬 Anonymkode: 61c43...ee2 Egentlig det meste utenom nyere områder på gamlegrendåsen. Anonymkode: 95ad4...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #155 Del Skrevet 8. desember 2022 Storhaug, Tjensvoll, og ikke minst: den berømmelige Kvernavika Anonymkode: 0a668...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #156 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nedre Flatåsen isåfall. Øvre består kun av svære eneboliger med utsikt over hele byen og har gangvei rett inn i skiløypa så du skal være ganske pengesterk for å få kjøpt bolig der. Men joda, de nedre, eldre borettslagene er ganske grelle, spesielt de som ikke er oppgradert. Mange av de derimot har en ganske uslåelig utsikt som trekker opp prisen. Vil si Kolstad og Saupstad kvalifiserer bedre til slum, der har man nesten bare leiligheter i lavblokker og asfaltområder samt null utsikt og stort sett lavtlønnede mennesker. Anonymkode: ccc5f...ecc Jeg bor på nedre flatåsen, og som du påpeker- utsikten er fantastisk! Rolig og fredelig nabolag, barna trives godt og har bilfri vei til både skole og fritidsaktiviteter. Sitter i stua nå og har fri utsikt ned mot sentrum, så hvis dette er Trondheims ghetto så er det en helt ok ghetto Har bodd flere steder i Trondheim opp i gjennom årene, flere år på Rosenborg, noen år på Singsaker og to år på Nedre Elvehavn. Ønsker meg ikke tilbake dit selv om det på papiret skal være mere eksklusivt. Flatåsen har rykte på seg for å være litt ghetto. For oss som bor her oppleves det ikke sånn. Anonymkode: 71670...2ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #157 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Toppe er så kleint at jeg bare dør på meg. Anonymkode: 005c5...20e På hvilken måte er Toppe så kleint? Jeg bor ikke der, men handler der innimellom, synes ikke det virker så ille. Er vel noen kommunale blokker ved siden av Kiwi som kan forklare det lille jeg har sett av grums på Kiwi. Er miljøet på Toppe ille? Anonymkode: a328e...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #158 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Lillehammer-nybu. Anonymkode: a2456...8ac Og Vangen Anonymkode: 0f32d...2e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 8. desember 2022 #159 Del Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hele Oslo. Anonymkode: 13851...039 Du leste alle artiklene om skatteoppgjøret som ble skrevet i går skjønner jeg. Bare ghettohisrorier fra Oslo. Et økososialt armageddon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #160 Del Skrevet 8. desember 2022 Støver (Bodø) Anonymkode: 2d60a...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå